lördag 2 augusti 2008

Varför inte en sommarutlottning!!!

Tänk... idag regnar det... regnar lite till och från, känns lite ovanligt men rätt så skönt.
Ändå känns det klibbigt, skulle nästan vara bra med ett ordentligt åskväder, kan inte försstå att just jag skriver det som tycker det är olustigt när det dånar och blixtrar.
Tycker ni är så fantastiskt gulliga som kikar in här på min sida trots att det är glest mellan inläggen, härliga kommentarer och mejl som ni skriver värmer i hjärtat.
Jag har varit hemma några dagar men tvingat mig själv att inte blogga, inte lämnat några kommentarer trots att det kliat i fingrarna när jag tittar på era fina inlägg!
Det blev lite mycket ett tag, bloggen tog för mycket tid och jag tvingade mig själv att pausa.
Välbehövligt för min kropp och själ, 200 inlägg på dryga halvåret.. känns som jag haft eld i baken!!.
Nu åker jag till härliga Dalarna ett slag, bor på vårt härliga smultronställe, går på auktion, loppisar och bara är!!!
Vår resa genom Sverige.. från västkusten till Österlen och Danmark var fantastisk, men visst blir det instensivt.
Nu ska vi bara vara ett slag, ladda batterier inför en stundande höst.
Men jag vill så gärna ha en liten utlottning
Dessa söta mått som rymmer dryga 1 dl köpte jag i Danmark... jag lottar ut dom till er som skriver en kommentar här hos mig, har ni ingen egen blogg så spelar det ingen roll, alla får vara med!!

Utlottningen håller på till söndagen den 10/8 kl. 18.00
Jag kommer att tillkännage vinnarna senare under kvällen!!

Ha det gott nu och sug ut det sista av semestrar och ledighet!!
KRAM KRAM Ann-Catrin

156 kommentarer:

tjenixen sa...

Javisst är det rätt skönt med lite regn nu efter all intensiv hetta.
Vilka söta mått du lottar ut, självklart vill jag vara med.
/Åsa

♥ Fyra årstider sa...

Vore sött att ha dessa till mig och min man...
♥ Kram Lotta

Smått och gott hos Lina sa...

Hej!

Läser flitigt din blogg, men är dålig på att kommentera.

Men nu fick jag ju en bra orsak att göra det :-) Vill gärna vara med i utlottningen.

Tack för en så fin blogg, väldigt inspirerande att läsa.
Kram Lina

Annas skattkammare sa...

Ja visst är det lite skönt med dåligt väder ibland, för första gången på länge har jag inte dåligt samvete för att jag är inne och grejar.. Men visst är det klibbigt, skulle behöva laddas ur rejält! Skönt att du fått lite ledighet från bloggen, 200 inlägg på ett halvår, det är ju hur många som helst! Jättefina mått du lottar ut, den chansen vill man ju inte missa! Ha det nu så gott i Dalarna! Kram /Anna

Hem och Harmoni Marie sa...

Så söta! Klart man vill vara med i din utlottning.

Ha det gott, kram Marie

Jenny Oak Fae sa...

SÅ SÖTA!!!

Kram, Jenny

<3

Bodil sa...

Förstår att ditt bloggande har tagit tid - alla dessa inlägg och alla dina trevliga kommentarer. Tror nog att det tar en hel del tid för mig också, för jag inser att jag hann med mera innan jag började med min blogg. Eller är det åldern.......
Självklart vill jag vara med i din utlottning. Ursöta mått!
Ha det bra i Dalarna!
Kram

Änglahem sa...

Här kommer jag lullande som Absolut inte borde sitta här vid datorn. Fått ajaj....doktorn vill jag ska vila.....vila? kan jag göra när jag blir gammal!!! Nää...jag försöker! men var ju tvungen att hoppa in hos dig när jag såg att du varit här i sfären!!!

Jaa du 200 inlägg är INTE LITE DET!!! stolla Fia!! Jag gör snaaart mitt 100:e....lite slöare...!*tihi*

Det är bra att du vilar och pustar ut!! Men har du varit hos oss på Bästkusten?!?! Visst var det mysigt?!*fniiiissss*

Regnade tidig morgon här, men nu skiner solen igen och det är¨åter varmt....jooo det är ju så på Bästkusten!!!*tihii* usch vad fånig jag är, det här får jag nog äta upp i oaändlighet....!

Ha det bäst min kära goa vän!!! Skynda långsamt!! Vi finns här .....vetdu ju!!!

Kramaaaaaar, Ulrika

Karin i Villa Grå sa...

Regn och en smula kallare, klarare luft, längtar jag efter! Jag kommer att njuta i fulla drag av hösten när den kommer.

Så klart att jag vill delta i din utlottning!

Du gör helt rätt som pausar och bloggar i lugnare takt. Du var otroligt flitig med nya inlägg och kommentarer.

Ta hand om dig!

Kram!

Karin

My lovely times sa...

Oh, ja... jag vill vara med i utlottningen.
Jag tycker jättemycket om din blogg och har den i mina favoriter.
Kram Cicci

Anonym sa...

Det är mäktigt...att ha hunnit skriva 200 inlägg...men det är ju inte bara det att du skrivit som jag fascinerats av...du har ju målat, sytt, bakat och möblerat om, fyndat och gjort fantastiska fynd make-ovrar...
Det känns som om en dag med dig skulle vara magisk...
Anmäler mig så gärna till din utlottning...vackra mått...du sparar väl några så att du har själv...
Önskar dig härliga dagar i Dalarna!
Kram,
Bella...som skall ut och bada...igen!

Hem och Lycka sa...

Så söta! Klart man vill vara med och tävla! kram

Anonym sa...

Visst är det underbart med regn :)
Här hemma regnar det väl lite till och från också, behöver komma mycket mycket mer.

Vilka jättesöta mått du lottar ut :)
Jag vill jättegärna vara med i utlottningen.

Önskar dig en riktigt mysig tripp till härliga Dalarna.

Kram!

Mitt hvite hus sa...

ja her har det også regnet i dag. Deilig faktisk:=) Jeg har fått vasket huset som er blitt forskømt det siste. Og det var deilig å gå lørdagskvelden i møte med reint hus.

Oj så søte de koppene var. jeg er veldig gjerne med på utlodningen.Så spennende!
ha en fin lørdagskveld.=)
Klem Kerstin

MiaMaria sa...

Hej!

Vilka söta mått....klart man vill vara med på utlottningen.

Hoppas att du får det skönt på lamdet, ibland behövs bloggpaus och säkert när man är så aktiv som du........så många inlägg på så kort tid......fantastiskt.

HA´det gott och njut under din paus....

MiaMaria

Anonym sa...

Jag är med såklart!!!!!!
Dom är ju såååå söta.

Hoppas det kommer en ordentlig skur så ni blir lite avsvalkade.

Kram Pernilla

Titti underkalas-eken sa...

Jag vill hemskt gärna vinna de ursöta måtten!! Hoppas ni får en skön vistelse i Dalarna, dit brukar jag också åka och vila och ladda batterierna (och fynda på loppisar!!) Ha det gott! /Kram Titti

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Ann-Catrin!!!

Så kul med nya inlägg från dig! Men tycker att du gör så rätt i att pausa om det blivit för mycket. Vi finns ju här även fast du inte gör flera inlägg i veckan.

Här spöregnar det nu, riktigt bra för växtligheten... Temperaturen är skön, svalt och äntligen kan jag andas igen känns det som!

Så du ska till Dalarna igen? Då önskar jag dig en underbar resa! :)
Kanske ses vi?

Kramis Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vet inte om jag måste nämna tt jag vil vara ed i utlottningen också? Hur som helst så är det ju klart at jag vill det! :)

Kram igen

ängeln i vitt sa...

Halloj A-C!

Jag vill så gärna till Dalarna men har bara kommit halvägs än.

Det är väl klart att jag är med på utlottningen på dom söta måtten.

Kram Carina

Himmelbit/Njut en smula sa...

Klokt av dig att stanna upp lite och pausa. Låter som ni gjort mysiga resor och hoppas att du fyndar mkt i Dalarna - du tar väl med stor bil och släp denna gången va?! ;-) :-D.

Ha det toppen!
Kram

Solvivan sa...

Hej!

Är gärna med i din utlottning!

Hälsningar, Solvivan

Nettan sa...

Ja visst är det skönt med lite regn, tog tillfället i akt & hälsade på min pappa & där jag fick nybakad " smulpaj " =0)

Dalarna låter härligt !

Och din utlottning är man gärna med i ;0)
Kram, Nettan

me and alice sa...

Hej Vännen!
Hoppas ni får det härligt i Dalarna... Vi däremot åker ner till stan nu...
Klart jag vill vara med i din utlottning. Vilka ursöta små mått du köpt!!
kramis Susanne

Stämningsfullt sa...

Hej!
Det är nog bra med en bloggpaus ibland.... Hoppas du har en skön ledighet!
Jag vill gärna vara med och tävla om de underbara måtten!!
Ha det gott så "ses" vi :)
Kram!

Snusilus o Sannibus sa...

Jo men visst är det så, ibland kan det blir för mycket. Är det lite mindre bra väder ibland så kan man ju fixa, pyssla och dona lite inne istället :) Tycker som alltid att du visar fina bilder :) Ha en skön semester uppe i Dalom! Jag vill såklart gärna vara med i utlottningen också.

Kram, Susanne

Allis sa...

Jätte fina mått!! Visst vill jag vara med i utlottningen.
Ha en fortsatt trevlig helg trots regn och rusk.........men vi har ju haft fina soliga dagar.
Kram Eva-Lis

Mamma C sa...

Klart jag vill vara med på din utlottning av dessa fina små skålar.
Kram mamma c

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Jo visst är det skönt med lite regn, men bara solen kommer tillbaka sen...ler
Klar man vill vara med på din utlottning.
Kram irene

Lotta sa...

Åhh dom måtten har jag letat efter, jag har till slut ialla fall lyckats få ta på mixskålen i samma serie. Skulle ju vara toppen med det snygga dl-måttet till.
/Lotta

Åsa sa...

Har själv kommit hem från 1 veckas semester i härliga Dalarna. Det blev en hel del loppisar och mysiga affärsbesök!
Vill självklart passa på att vara med i tävlingen!

Åsa i Jönköping

asa.dahlberg@telia.com

Anonym sa...

Det är klart jag vill vara med och tävla om de fina måtten. Jag har nämligen en stor sådan kanna...

Kram Helena

Graadskan sa...

Hej!

Klokt och vaket av dig att ta en bloggpaus! Ibland känns det som om man har bloggandet i huvudet hela tiden, trots att jag inte är i närheten av 200 inlägg i halvåret!! Så jag har full förståelse!
Självklart vill jag gärna vara med i utlottningen! Jättesöta mått!

kram Camilla

Gita sa...

Jag vill speciellt tacka för tipset om Ruders egendom.Vi brukar åka till Hjo ibland för att besöka den stora hantverksmässan där i juli. Kan absolut bli ett alternativför boende. Slutligen så vill jag gärna vara med i utlottningen av de fina måtten. De var bara så söta!

gullhjärta sa...

Jag läser också din blogg flitigt, mycket trevlig!

Jag själv kommit hem från 1 veckas semester i Dalarna, underbart har vi haft det. Sol och bad och bruna som pepparkakor.

Vill gärna vara med i utlottningen av de underbara måtten!

Anonym sa...

Jaa du vad ska man säga? Du kommer bli nerlusad av kommentarer för dessa var ju super söööta och jag som många andra är gärna med i tävlingen

kul kram Lena

Viola sa...

Hallå i nattmörkret. Förstår att bloggandet tar tid. Känner redan av det och man får dra ned på takten nu när jobbet sätter igång på allvar. Vad härligt att ut och resa och förhoppningsvis göra lite fynd. Ha det så bra, VIola

På min gatan i stan sa...

Jag vill gärna vara med! :-)

Kram!

Chris sa...

Hej!
Läser faktiskt din blog varje dag. Snällt av dig att alla får delta i din utlottning. Man kan ju alltid hoppas. Kram,C

My White Cottage sa...

Vilka söta mått! Chansen att vinna dom vill man ju inte missa!!! :)

Hoppas ni får en härlig resa upp till dalarna - och kommer hem med massor fina loppisfynd!

Många kramar från Jenny

C De-sign sa...

Hej och så trevligt med en liten sommarutlottning.....så klart att jag gärna vill vara med! ( och de är jättefina de små måtten...) Skönt att ladda batterierna..... jag njuter i fulla drag, har bara en veckas ledighet kvar nu.. ska försöka att ta det lugnt....sedan gäller det ju att ha "sommarkänslan" kvar och ta vara på kvällarna..... Önskar dig sköna dagar! Kramar fr C

alegni sa...

hej vännen! jag vill givetvis delta i utlottningen!
nu är sköna sommarsemestern slut för vår del :(
kanske man hinner kolla bloggar lite oftare framöver!
hoppas på fortsatt sommarväder både där o här!

Tina sa...

Hej i regnvädret... vill jätte gärna vara med i utlottningen! Kram Tina

Kol och Rosors sa...

Såå söta dl-mått.

Låter härligt med Dalarna, jag säger Hjärtligt Välkommen ;)

Ha det så gott & en trevlig söndag!
kram L-Lott

Vackrare vardag sa...

Det är skönt att pausa från värmen ibland, men nu har vi pausat tillräckligt här hos oss, tycker jag. Vill ha sol och värme igen, för det är bra kallt nu.

Skönt också att bloggpausa ibland och bara vara. Du har verkligen varit en jätteflitig bloggare och det är alltid jättekul att kika in hos dig. Men för mycket är för mycket och då måste man ta lite avstånd ibland. Helt klokt:)

Hoppas ni njuter av veckan och får batterierna ordentligt laddade! Och de där måtten ja, de skulle rymmas perfekt i min postlåda, hi hi, så visst vill jag delta i utlottningen om dem!

Ha det gott!
Kram

Anonym sa...

Vilka fina mått! Höll likadana i handen när jag var i Danmark i veckan men ställde tillbaka dem i hylla igen. Är gärna med på utlottningen!

Pink and white dreams sa...

Hej!
har nyligen hittat din blogg, är själv ganska ny här i bloggvärlden, kika gärna in hos mig. Det rosa måttet skulle passa perfekt i mitt rosa kök, har tyvärr inte ännu hunnit sätta in en bild på det, men så småningom kommer det nog bara jag hinner.
Kram Sabi

Radhusdrömmar sa...

Vad skönt att du haft det bra på semestern och ha det nu så jättemysigt i Dalarna!
Ibland behövs en liten paus från bloggen, för att få ny energi.
200 inlägg... det är bra jobbat, jag tror jag bara har gjort hälften på ungefär samma tid :-)

Jättesöta mått du lottar ut, de vill jag ju självklart vara med o tävla om.

Ha det gott!

Kramar Johanna

Lokamia sa...

åh,vilka söta mått. Dom är ju alldeles underbara.Jag vill vara med.
Kram Rosa

Maria sa...

Va skönt ni ska ha det i Dalarna med bloggpaus och allt ;-)!!

Roligt med en utlottning, vill självklart vara med :-)

Useful Art sa...

Oj vilka söta mått, underbara färger! Självklart vill jag var med i utlottningen, trots att jag aldrig vinner :)

Kram
Sara

Veronica sa...

Jag förstår dig! Det tar på krafterna när man blivit inbiten bloggare, men din är SÅ bra. Snygg grafik, genomtänkt och inspirerande! Framför allt vackra bilder! Jag tycker om ide´n med lotteri.. kanske skall man prova på. Hur som helst önskar jag dig en skön och välförtjänt vila och hoppas att du kommer tillbaka med nya krafter längre fram. Jag längtar :)

lottens vita och gröna sa...

hallå semestergoingen!
är med på väg...så känns hela den här sommaren som vi varit på väg, sååå kul! men batterier måste laddas så jag med ska till torpet vårt beläget i enköping, ha det gott ann-catrin, vi hörs och syns va? framåt hösten kanske vi kan ta en kopp nånstans och bubbla lite!
klart jag vill va med, mitt namn är då turlotten kramilikram lotten

Anonym sa...

Det är ju så vansinigt kul det här med bloggande och det blir nästan som en drog att hålla på.
Det är nog sunt att trycka på paus knappen när man känner att det börjar ta över annat.
Självklart vill jag vara med i din utlottning.
Må så gott och var rädd om dig.
kram ewa

Anonym sa...

Hej!

Underbar blogg! Har nyligen hittat hit och blir glad varje gång det finns ett nytt inlägg :)

Vill väldigt gärna vara med i utlottningen av de underbara måtten!

//Anna

Anonym sa...

Jag vill åxå vara med...

Anonym sa...

men guuud vad söta!
Skulle VERKLIGEN pigga upp mig vid frukosten på morgonen, äter nästan alltid gröt, och då behöver man ett decelitermått ;D

Anonym sa...

Hej! Superfina mått du lottar ut!! Klart man vill vinna ett sådant! Ha en trevig kväll.

Kram Anki
anki.mail@telia.com

linnea-maria sa...

Oj oj vilka söta mått. Jag är gärna med i utlottningen :)
Hoppas du får en fin tur till dalarna. Vill du ha lite tips om loppisar och sånt i Falutrakten så hör av dig. /linnea-maria

Lilla huset på prärien sa...

Hej! Vad roligt med en utlottning - den vill jag gärna vara med på. Älskar din sida och blir glad varje gång det kommer ett nytt inlägg.

Kram Jenny

Vita hjärtan sa...

Jättefina mått du lottar ut, självklart vill jag vara med i utlottningen!

O du! Blogga ska man göra när det känns roligt, det är okey att ta en paus då och då!

Kram Annemari

Evelina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Evelina sa...

Deltar i min första utlottning någonsin, spännande! =)/Evelina

Marie sa...

Visst är det så att man måste ta en paus ifrån bloggandet ibland, den kan ta väldigt mycket tid! Hoppas ni får några härliga dagar i Dalarna med många loppisfynd!!
Självklart vill man vara med i sommarutlottningen, måtten är supersöta!

Ha det bra!
Kramar Marie

Ps. Tack för mailet!

Zizzi sa...

Går in på din blogg dagligen och tittar, även om jag inte alltid lämnar en kommentar, är lite dålig på det. :-)
Älskar de där måtten och har inte hittat var jag kan köpa dem! Vill hemskt gärna vara med i din utlottning! Om man skulle vinna kommer det ju att vara ännu roligare att baka än det är nu!
Ha det så skönt på semestern!
Kram cissi

Jojo sa...

Hej!
Utlottning?
Javisst, är gärna med..

Som alla andra måste jag ju hålla med, skönt med lite regn emellan, även om vi inte har haft jättemånga soliga dagar. Fast nu verkar det som om vi skulle fått lite höstväder på halsen, lite svalare och inte läge för shorts utan byxor..

Men hösten gillar jag så det gör inget, så länge det inte blir klottigt ute..

Ta det lugnt med bloggen, vi vill ju ha dig kvar änge än =)

Ha det bra, Kram Jojo

Anonym sa...

Hejs!
Men så gulliga mått du lottar ut, vore roligt att vara med i tävlingen. Följer din blogg och är full av beundran av din kreativitet.

/ Lillemor

Vikeskärs hem och vardag sa...

Härlig blogg, brukar läsa din blog titt som tätt.
Klart att man vill vara med och tävla :)
Ha en trevlig dag.
Mvh Annika

Galleri MochB sa...

Ibland behöver man ta en paus för att orka vidare...:O) Massor av inspiration bjuder du alltid på, så jag hoppas du fortsätter med det efter att du insupit nya krafter!! Vill gärna vinna de underbart ljuvliga måtten... :O) Ha det bra! Kram Mia

IddeC sa...

Hej, helt ny på din blogg sida, skall lägga in den under mina favoriter. Är själv en ny bloggare. Men vara med på en utlottning måste jag vara med på.

/Ingrid

Anonym sa...

Hej
Jag vill gärna vara med i din utlottning.
Du har en så inspirerande blogg som jag gärna besöker så ofta jag kan.
Man får sån energi av att titta på allt som du hittar på!
Själv är jag tillbaka på jobbet idag så passa på att njut medan du kan.
Kramar Ida.

Tidsmästarinnan sa...

halloj vännen - såklart jag vill vara med, de var ju hur söta som helst!
Ta hand om dig och koppla av om du kan, miss Eld-i-baken, hihi!

Stor kram
Susanne

Kristin sa...

Hej hej! Här regnar också MASSOR idag. Nästan höstvarningskänsla, tycker jag... då är det kul att vara med i din utlottning! Det var så söta mått så jag hoppas jag vinner ett! :-)

Kram Kristin

Anonym sa...

Dessa skulle passa perfekt i mitt hem! Så klart att jag vill vara med!!! Slänger med lite pepp och energi också, ta det lugnt... så du inte tar ut dig helt!
Men ta dig tid och kom in och tävla hos mig också!!! ;)
Erika

husnummer30 sa...

Detta blir typ 75:e kommentaren till detta inlägg. Men chansen finns ju alltid!!! :-)

Må gott!
//Jill.

Från A till O med Jenny sa...

Men oj vad kul med en liten utlottning.
Hoppas allt är bra i regnet
Många kramar
Jenny

Anonym sa...

Åh, jag vill gärna vara med i din utlottning! Kom själv hem igår, efter två veckors semester hos släkten. Fick inte ens med mig alla auktions- och loppisfynd hem, så svärisarna får ta hit resten senare!

nea i det gula huset sa...

Vad det låter härligt att få åka iväg till sitt smultronställe och bara vara!
Det kan man verkligen behöva..att åka iväg och göra "ingenting"!

Verkligen supersöta mått du har till utlottning. Vill absolut vara med i den!

Hoppas du har det riktigt gott!

Kram Nea

Smultronstället sa...

Å så roligt, kommer du till mina hemtrakter måntro...:)

Vilka gulliga mått du hittat, klart jag vill vara med på utlottningen på ett så fint mått.

Ha det gott
Kram M

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hej Vännen !!
Nu är jag tebax !!!!
Vilken flytt det blev , hujeda mej ;-)
Tur att jag inte tog med mig tandläkaren han hade inte blivit uppackad än ;-)
Hoppas du har haft en riktigt fin sommar , missade förstås reportaget om dej i aftonbladet , men jag har varit in hos Anna Evenius och sett underbara bilder och din man har förföljt mig halva sommaren , kul ! Snacka om finnas överallt !
Har saknat dig massor , nu ska jag sätta mig och titta igenom dina inlägg .
Lots of kramar /Loppan

Lina sa...

Hej!
Jag är gärna med och tävlar! Tror mig känna igen dessa små söta kannor från Søstrene Grenes. var i Köpenhamn för 3 veckor sedan. Köpte en rosa till mig själv och gav bort en hel massa i present. jag skulle ha köpt fler för de är ju så söta och praktiska!

Ha en bra vecka!
Kram Lina

paula sa...

åh så fina koppar dem vill jag vinna "fast jag inte har en blogg"
Du har så fin blogg blev så glad när jag hittade dem får så mycket ideer..... till sitt hem
MVH paula

Elzie sa...

Åh vad du har haft det mysigt. Och så nu härliga Dalarna. Vilken semester ni har!!!
Här har det störtregnat nästan hela dan så nu har trädgården fått lite blöta. Men det behövs nog mer.
Hoppas du har det bra.
Kram Elzie

Simon sa...

Dom va ju jättegulliga. Jag vill också vara med. Tack för en trevlig blogg.

Anonym sa...

vilka ljuvligt söta mått, jag vill gärna vara med i lottningen! :)
ha en fortsatt skön sommar!

Shyme sa...

Tittar in i din blogg med jämna mellanrum, även jag har glest mellan iläggen i min egen blogg men tyvärr så räker ju inte alltid tiden till :-D

Vill ju självklar vara med i uttlottningen av de jättesöta små måtten....

Mia sa...

Åh, de där skulle jag gärna vilja vinna! Jättefina!
Kram Mia

Anonym sa...

Alltid fina bilder och inspirerande inlägg hos dig . Att det oxå är dags för utlottning av två gulliga mått gör inte saken sämre, klart jag vill vara med .
Kram Åsa

Emy sa...

Oj vem kan motstå denna tävling när du lottar ut så söta mått! :-)
Jättefina!

Ha det bra!

Kram Emy - Dreams in white

Anonym sa...

Hej, i regnet.
Besöker ofta din blogg. Så mysig.
Jättesöta decilitermått-vill självklart vara med i utlottningen.
Kram Pernilla i Nyköping

Anita sa...

Oj! Sååå mange kommentarer, men kan jo ikke vinne hvis jeg ikke kommenterer så!! Jeg vil vinne!! Koselig at du er tilbake igjen, har savnet deg, jeg!! Kos deg videre i sommeren! Selv om det her nå minner veeeeldig om høst! Klem!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!!!

Hoppas du njuter till fullo av lugn & ledighet i sköna Dalarna - det behöver man ibland. Pausa & bara vara!

Vad mysigt med en tävling *håller tummarna*

Önskar dig en fortsatt fantastisk sommar!

Kraaam från Jes ♥

Anonym sa...

jag vill vara med i utlottningen så klart! och ge ett inlägg på din blogg, följer och gillar den! Mvh Lottilej81@hotmail.com

Anonym sa...

Hej vilka underbara dl mått,man blir så glad .Ha det gott Marié

Anonym sa...

Hej vilka underbara dl mått,man blir så glad .Ha det gott Marié

MammaKarin sa...

Hej, Läser din blogg lite nu och då och har inte förr lämnat något tass avtryck. Kände nu att jag vill gärna vinna dessa underbara koppar.

Lee sa...

Jisses vad många inläg du lyckades skriva på ett halvår. Jag har fullt sjå att läsa alla bloggar och lämna inlägg. Knappt jag hinner skriva i min egen blogg=)
Fina deciliterkoppar. Klart jag vill vara med om en utlottning
Kram//Lee

Anonym sa...

Åh vilka fina mått.
Skulle passa perfekt hemma i mitt vita kök.

Du har en underbart fin blogg.
Fantastiskt att du orkar blogga så flitigt!

Fortsatt glad sommar!!

Kram anna

Lisas torp sa...

Jättesöta mått du lottar ut! Vilken lycka att få dem!

Vilket vackert ställe ni har varit på - kul att få se lite bilder och tips! En härlig känsla att få rå om ett sånt ställe, om så bara för ett dygn!

Ha det fortsatt gott i Dalarna!
Kram
Lisa

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hjärtat..

hoppas verkligen att du suger musten ur den sista semesterledigheten....ät njut å va glad.Massvis med loppisfynd vill vi se sen...*LER*
Underbart att fara till Dalarna.Kan tänka mig att det finns massor av loppisar där.Har inte varit där sen jag var liten kicka.

utlottningen vill man ju bara inte missa....ljuvliga mått...vill bara ha..*LER*

Kram nilla

Philura sa...

Jättesöta mått. Självklart vill man vara med om chans att vinna.

Malin på nummer 19 sa...

Är ny till bloggvärlden, men ack så biten redan. Har valt ett par bloggar att följa och däribland din fina blogg. Tack för att du delar med dig. Är gärna med i utlottningen, så klart...
mvh Malin

Unknown sa...

Vilka underbart söta små koppar att ha på hyllan i köket...

Du gör helt rätt i att bara vara och ladda batterierna!

Kram Pia

syster doris sa...

Oj, här kommer den 104:e kommentaren!!! Kopparna är ju som jutna i min pastelldröm!
Kramar TIna

Lilla Blanka sa...

Jösses Ann-Catrin vad många kommentarer... :o

Här kommer nummer 105 ;)

De små måtten är ur-charmiga!!!

Ibland får man ta bloggpaus..det behövs..och ibland får man trilskas en hel del med sig själv innan man är överens :)

Kram vännen
Mia

NinaH sa...

Har förstås saknat dina blogginlägg. Men ja- ibland måste man bara "blogvila"! Förstår dig helt & fullt & känt & gjort likadant stundtals i sommar!
De danska pastellfärgade måtten är ursöta! Klart jag också -som de flesta - vill vara med i utlottningen av dem... fast de säkerligen inte hamnar här för jag vinner aldrig!;-) Men det gör ingenting! Din blog fortsätter jag definitivt att söka mig till hur som helst!;-) Välkommen tillbaka... så småningom! Ha det gott i Dalarna!

Lärarbostaden i grönskan sa...

Sååå söta mått! De vill jag gärna vinna! Läser din blogg ofta! den är superduperfin! Jag sak länka till dig på min sida!

Stora kramar

Åsa sa...

Vilka fina mått..vill gärna vinna dom. Vilken härlig blogg du har, fina bilder.
Kram Åsa

Malin sa...

Hej hej!
Såklart jag vill vara med i din utlottning. Även om konkurrensen är hård =)
Förstår fullt om det där att bloggen kan "uppsluka" en och ta alldeles för mycket tid av ens dag.
Kram Malin

Anonym sa...

Första gången jag är in på din blogg :-) så ser jag att du lottar ut jättemysiga mått o det är klart att jag skulle vilja vara med o vinna.
Det va en underbar blogg du hade, inspirationen flödar hos mig , har redan beslutat ta fram den vita färgen o fortsätta min förvandling av mitt hem. Ha en jätteskön dag o du nu lyser solen i Dalom. // Kram fr Kicki

Solsjö - Under en vind sa...

Kan inte ens minnas om jag skrivit redan...oj vad många kommentarer!

Hoppas att du har sköan dagar! Här har det vrait strålande sol idag och vi har varit på stranden, men nu ikväll kom regnet igen!

Ha det gott, kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, nej men vilka supergulliga skålar du lottar ut, det var minsann ingen dålig vinst!!! Hoppas du har det bra och att värmen kommer tillbaka snart!!! Mari. ( hi, hi, många som vill vinna ser jag: )

Grindelunda sa...

Har nyss kommit hem från en solsemester och jag uppskattar svalkan igen. Efterlyser bara lite regn så att gräsmattan blir grön och fin igen.

Vilka underbara mått du tänker lotta ut. Hoppas på tur.
Må så gott.
Kram Gunilla

Anonym sa...

Visst vill jag vara med i din utlottning men det är inte därför jag skriver en kommentar i din blogg. Jag hittade hit via en annan blogg som jag verkligen gillar. Du har många fina bilder som ger mig en härlig inspiration och jag undrar nu om jag behöver betala dyrt för olika inredningstidningar? Jag kikar runt i din + några andras bloggar istället. Tack för tipsen!

Anonym sa...

Vilka söta mått! Dom är jag gärna med och tävlar om. Må tursammaste man/kvinna vinna!

Anonym sa...

vad gulliga mått ,,, härliga färger.
MMmm växthuset såg så mysigt ut oxå med korgstolen och de andra

Tanjis sa...

Åh,jag är gärna med och tävlar om de där två sötnosarna! :)

Mvh Tanjis

Millas hem sa...

Sött som socker!!
Kram Camilla

Dubbelörn sa...

Sommaren är väl eg till just för att man ska relaxa ;). Datorn har fått vila mycket här också, det är bara nu när regnet kom som jag givit mig tid här.

Ta det lugnt o varva ner, krafterna behövs under den långa mörka vintern.

Varmaste kramen till dig

Hannis sa...

Klart att även jag vill vara med i utlottning!

Hoppas du har det skönt och vilar och njuter av tillvaron=))

Kram Hannis

Glitter och Marsipan sa...

Hallå igen.Hoppas allt är bra ,nu när sommaren börjargå mot sitt slut.
Själv har jag inte börjat blogga än,kommer mej liksom inte för det.Men din fina tävling vill jag vara med i.
Ha det gott
kram Anette

Anonym sa...

Hej, vill naturligtvis inte missa att vinna de underbara måtten;-)

Tack för en inspirerande blogg!

Kram Lena, dalarna

Katta sa...

Hej AnnCatrin! Ja du det kan vara intensivt att ha semester vilar upp mej själv nu efter allt flängande. Vilka otroligt söta mått, är gärna med i utlottningen, kram Katta

Jessan sa...

Men åh så skönt att åka till Dalarna och bara vara...låter helt underbart. Hoppas du hittar mycket loppisfynd och njuter riktigt ordentligt så du klarar dej resten av året!
Även såna saker som man älskar att göra kan bli jobbigt om det blir för mycket! Se till att släcka elden i baken nu!
Jag är jättegärna med i utlottningen! Jag har en gul sådan som jag älskar! Skulle vara kul att ha en till....Ha det nu "gött" och var rädd om dej! Kramar Jessan

Jessan sa...

Hej på dej! Vad underbart det låter att åka till Dalarna och bara vara! Hoppas du hittar fina loppisfynd och passar på att riktigt njuta....även saker man älsar att göra kan bli jobbiga om det blir för mycket...se till att släcka elden i baken och ta hand om dej! Jag är jättegärna med i utlottningen! Jag har en sån gul skål som jag bara älskar! Skulle vara jättekul att ha en till.Stället där jag köpte min hade bara gula. Jag köpte en jättefin emaljkanna i samma gula. Gillar den också skarpt! Simma lugnt! Kramar Jessan

Fröken Förgätmigej sa...

Oj vilka gulliga små mått!! Är väldigt gärna med i utlottningen av dem!!!

Ha en fortsatt skön sommar!

Kram

Fröken Förgätmigej sa...

Oj vilka söta små mått! Vill väldigt gärna vara med i utlottningen av dem!!

Kram

Anonym sa...

ÅÅ jag bara älskar dessa mått och bunkar. jag har 2 st större bunkar att baka i, och dessa mått skulle ju passa utmärkt till dem!
nu ska jag ta och göra höst hemma tror jag.. den är visst här.
/Lisa

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Å hjälp 117 kommentarer!
Här kommer den 118 :) Hoppas det blir mitt lyckonummer!
Hoppas även att du har haft en riktigt härlig sommar, det har vi och nu är vi på plats hemma igen och på bloggen som vanligt. Ha det gott!
Kram Helena

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Ja vill jätte gärna var amed på din utlottning..
Förstår..här räcker inte tiden till riktigt heller..
Vi har köpt ett gammalt fint hus i topp skick..Nu håller vi på att göra ordning vårt hus för fotning och försäljning..mycket jobb..men det blir bra..

ha det så gott..
krma anna

Sara Mårtensson sa...

Vilken fin blogg du har! Och klart man vill vara med och tävla om så söta mått! :-)
Lånar bild, länkar i min blogg och hoppas att det är ok!

Veronica sa...

Hej vännen!
Ser fram emot växthusbygget jag som kan se det "live".
Hoppas ni fick bättre väder än vi i Dalarna.
Självklart vill även jag vara med i utlottningen.
Kramiz Veronica ¤

Lindesnäs-Annika sa...

Hej hej,
nu när jag hittat tillbaks efter en låååååååååååååång sommarledighet så svänger man in här och ser att du lottar ut sånna mått som jag bara ÄLSKAR!!!!
Klart jag vill va med!!
Tack för alla fina inlägg, det har varit många och det tackar jag för. Ha det gött, KRAM!!

Leamarlené sa...

Oj vad söta måtten är. Självklart vill jag vara med. Passar på även och berömmer din blogg. Super fin!
:) Marlené

happymajsan sa...

Eftersom alla, även vi utan bloggar, får vara med så skriver jag några rader. Håller inte med "Änglahem" att vila får man göra när man blir gammal. Själv är jag 68 år och pensionerad läkarsekreterare men inte sjutton får jag vila eller vill vila heller för den delen. Fullt upp, hur hann man när man jobbade, kanske var några fler dammråttor då än nu, men så länge man inte stupar i dom så gör det inte om dom ligger lite här o dar.
Toppenblogg du och många andra har, jag beundrar Er och läser så mycket jag hinner och får många bra tips.
KRAM från mig

Dicksonska våningen sa...

Vilka söta mått! Jag vill gärna vara med i utlottningen!
Ha en trevlig helg!
Kram Annika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj jäklar så många kommentarer! Ursäkta språket, men det var många som ville vara med och vinna de fina måtten. Även jag.
Har inte bloggat på länge pga semester osv, men har kommit igång lite smått igen, och nu håller jag på och traskar runt till dom som jag inte varit hos, och lämnar ett litet avtryck.
Här är det ju mycket fint att titta på som vanligt. Man blir alltid lika glad och inspirerad av att titta in här.
Kram
Marie

Färjtorp sa...

Oj så många kommentarer redan!! Men jag vill oxå vara med, de var jättefina!!

Hoppas på tur =)
Kramar Johanna

Anonym sa...

Jag har en utmaning till dig på min blogg som jag hoppas att du har tid och lust att deltaga i.
Ha det bäst!
// Kram Mia

Anonym sa...

Vilken fin utlottning, den vill jag inte missa att vara med i! ;) Jag har bara kommenterat hos dig någon eller några gånger tidigare. Tänker följa erat växthusbygge!

Anonym sa...

Jag är gärna med! =)

Chococandy sa...

Mmm...ett rosa mått fyllt med solmogna hallon med hemmagjord vaniljglass....ett ljusblå mått fyllt med nyplockade blåbär med extra fluffig vaniljvisp. Åh, din bild får min fantasi att bubbla!
Var rädd om dej, carpe diem!
Charlene :)

My White Cottage sa...

Hallå där vännen! Ville bara kika in och önska dig en skön helg! Här skiner solen men det blåser halv storm ute... Vi ska suga ur det sista av "sommarlovskänslan" i helgen, på måndag börjar barnen fritids igen och vardagen är åter här... *vill inte*

Många kramar från Jenny

IKT i min vardag sa...

Åhh jisses vilken tur att jag hann in och tävla! De är ju uuuuuuuursöta de där måtten! Idag har vädret varit mycket märkligt här, strålande sol och ilskna regnmoln med tillhörande skyfall omvartannat.

Kramis!

Hemma hos Razzel sa...

VIlken tur jag har ?!? Första gången jag tittar in på din blogg och då är det tävling! Nybörjartur får jag väl hoppas på!!

Anonym sa...

,m,,,,m,jkmn bnbvb Hmm...du undrar säkert va som står i början! Jo de va min 9 månaders dotter som oxå ville skriva lite...så ja kunde inte ta bort de.. =) Vill vara me på utlottningen så klart! Ha en bra dag!

/Eva

stina sa...

Vilka söta!!!!Kanske att jag skulle få tillbaks min baklust om jag hade så fina!???
Hoppas på tur!
Kram stina

stina sa...

Konstigt...jag skrev en komentar men det verkar försvunnit??? Ja får göra en ny så att jag inte missar chansen att få ha turen att vinna .....i hop om att min baklust kommer tillbaks........
Kram Stina

Petra - Designfragment sa...

Fantastiskt vackra, de skulle bli perfekta till min väninna som flyttar nästa vecka!

stina sa...

Nu är det 3e gången jag testar att komentera ....din blogg verkar inte vilja ta emot mina komentarer...snyft ! jag vill ju inte missa chansen att få vinna ett sånt gulligt mått!
Kram stina

Anonym sa...

Vilken inspirerande blogg du har! Hittade hit efter tipset i Aftonbladet och det jag väldigt glad över. Har äntligen fått tillbaka min "inredingslust", mycket tack vare härliga inredningsbloggar som din!
Måtten är verkligen söta!!
MVH // Camilla

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen =)

drömmen om vitt sa...

Hoppas att du får det skönt. Håller med om att det är viktigt att ladda batterierna ibland. Kikar in här snart igen.
Ha det gott!
Lotta:)

Anonym sa...

Hej!

Nu hann jag inte vara med i utlottnignen va? synd att jag missade den på ett par timmar bara :(

Men jag kan ju säga hej iaf och meddela att jag är en "smygtittare" som brukar susa förbi ibland via min systers blogg; Rödluvans vita vardag.

/Fiffi

Anonym sa...

Du gör så rätt i att ladda batterierna.. det har jag med försökt göra i sommar! Man behöver det!
kram på dig tjejen!!

Anonym sa...

MEN så underbara mått. DET ROSA är en dröm!!! Var kan jag köpa det???

Fantastisk blogg du har! Härlig!

Kram Helena /franska liljan