måndag 5 april 2010

det var länge sen

jag hade så här små påskkärringar.. mina tjejer Josefin och Evelina på skärtorsdag för sisådär 19 år sedan
nu är Josefin 24 och Evelina blev 21 idag.. vi har firat henne med vårlunch som bestod av lax och färskpotatis och sparris, till efterätt gjorde jag en enkel hallonpaj.
Nu är det slutfirat på ett tag i familj..pust..kul är det men... nu är det paus ett slag


och jag som hade tänkt att vi skulle sitta ute och fika på altanen dagen till ära.. jag menar, det gick ju så bra igår, vi premiärgrillade och jag tog till och med av mig i linnet en stund..
Ack som man bedrog sig.. toksnöade från morgon till eftermiddag... sicket bakslag det blev direkt.. nej skärpning nu...

hihi.. jag roade mig med att ta en riktigt närbild på födelsedagbarnet.. hon är så söt så det får hon ta...
Kram och godnatt
A-C

7 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så koselig påskekjerringer du fikk besøk av..

Og stort grattis til bursdagsbarnet..

Klem Kerstin

Anci sa...

Grattis till födelsedagsbarnet ! De är duktiga på att skriva, dina döttrar. I din blogg, menar jag :)

I dag blir det visst sol, så vi får njuta så mycket vi kan av den !

Kram
Anci

Mamma C sa...

Då får man säga grattis till födelsedagsbarnet. Ha en fortsatt bra vecka.
Kram Mamma C

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken sötnos!

Och vilket bakslag med snön :( Men det är ju sånt som menas med aprilväder. Fast av kläderna - sååååå varmt har vi inte haft här uppe i Norrland ännu men snart kanske :)

Kram Viveka

Lisas torp sa...

Åh, så söta! Så kul att du hade sinnernärvaro ändå, att ta bilder!

Ja, gårdagen var bedrövlig! Vi fick vår snö på natten - så morgonen blev chockartad minst sagt!
Snön är nästan borta nu, men grått är det idag. Såg på nyheterna att ni har sol i Sthlm idag...hoppas att den kommer hit! Det gav ju mersmak med de vackra dagarna.
Så sööööt ditt födelsedagsbarn är!!
Ja, nu går allt över i det vanliga igen!
Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, tiden går fort... Men vi är ju fortfarande lika unga eller hur?
Grattis till alla födelsedagsbarn i familjen!
Kram
Marie

Anonym sa...

Grattis till födelsedagsbarnet! Visst blev man orolig igår då det snöade men som tur är blev ordningen återställd idag med sol igen. Hur går det med tummen? Lät inget trevligt. Må så gott! Kram Sofia