fredag 9 april 2010

hålla vid liv

Igår eftermiddag smet jag in en sväng på Trädgårdsmässan, alltid härligt att möta vår och sommar, underbara färger, blommor och inspiration.
Den finaste montern hade Zetas tycker jag.
Tyvärr låg kameran glömd i väskan under hela tiden.. så inga bilder tyvärr.
Oj så svårt det är att inte förköpa sig bland alla växter... man märker ju att en del är så hårt framtagna just för mässan att tar jag hem dom till mig håller de inte länge.
Nej jag var ståndaktig och köpte bara en lavendel på stam.
Tror den kommer att klara sig hos oss då vi har stora fönster och väldigt ljust i vårt ute/vardagsrum.
De får abslout inte torka ut så där blir det en svår prövning då jag kan glömma mina blommor titt som tätt.




Har ni inget för er i helgen och bor i Stockholmstrakten så kan jag varmt rekommendera mässan, få er en dos av vår och sommar och massor av inspiration
Trevlig helg och stor kram
Ann-Catrin
ps, jag kan fortfarande inte gå in och läsa bloggar utan att internet lägger ner,
är det någon som har en aning om vad det kan vara för fel så please.. hjälp mig! ds

15 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Ja trädgårdsmässan hade varit intressant. Ha en skön helg ! Nilla

emilias gömmor... sa...

Så underbart med trädgårdsmässa!
Du har ett fantastiskt vackert uterum!

Kram Mimmi

Marie Louise sa...

Alla de här växterna på stam är allt en utmaning, men så roligt att ha och dekorativa.
Kram Marie

Mamma C sa...

Bor en bit ifrån annars hade man nog varit där och gluttat. Ha en bra helg.
Kram mamma C

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där Ann-Catrin, åh så fin den rosmarinen var på stam i din terrin!

Ja, den mässan hade jag så gärna velat hinna med, men jobbar man varje helg som jag som missar man en del, hann dock med en sväng in på NK i går, gillade deras trädgårsexponering på nedre plan.

Jag är just insmord med Sweet lemon, underbar kräm, jag har en massa av body shops dofter, deras body butter är ljuvliga!

Ha en toppenhelg i solen! Mari.

alegni sa...

vi kommer också snart att ha en trädgårdsmässa här, men den är helt värdelös. jag har besökt den några gånger, men blivit så innerligt besviken varje gång, så nu får det vara nog!
däremot hoppas jag att inte bli besviken nästa vecka ;)
allt gott, kram
ingela

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad härligt med trädgårdsmässa! jag såg ett inslag på tv igår och satt och ojade mig över att det inte blev av igår heller... Men nån gång så;)

Kram och trevlig helg
Annica

Anonym sa...

Hade jag orkat hade jag mer än gärna gått men får vänta till nästa år istället. Om det inte blir BB i helgen tänkte jag ev ta med mig min mor och besöka Zeta nästa vecka. Har aldrig varit där men hört att det ska vara helt fantastiskt. Ha en skön helg! Kram Sofia

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej Ann-Catrin,
Ja, mässan vill jag hinna med.
Vilken otroligt söt glas kupa eller vad det är. Ett litet växthus?? Ja, vad e det??
Ha en toppen helg.
Kram, Nina

. sa...

Jättefin lavendel, och även växthuset som står jämte!

Kram Camilla

Anci sa...

Hej !
Du gjorde ett bra val när du köpte växter. Jag behöver tåliga växter... Men de på stam älskar jag !

Ha en skön helg

Kram
Anci

Johanna - vackra skyddsänglar, personliga namnsmycken sa...

På http://item.blogg.se hittar du vackra personliga smycken, för alla! Skyddsänglar, budskapsringar, halsband mm. är bara en liten del av det jag har att erbjuda, välkommen att besöka http://item.blogg.se

Vackra smycken för vackra själar
kram Johanna

trollmor sa...

Jag var där igår. Oj så mycke folk.
Synd att jag skulle flyga annars skulle famnen ha varit full av blommor med sig hem. Inspiration fick jag i massor.
Kramis ewa

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

åhh jag hann inte med denna mässan... Men va fint du har i ditt uterum sååå härligt ljus..
Kraaam Linda

Randiga Tråden sa...

Vilka härliga bilder. Blev förtjust i dina hundar, Britta och Ylva.