söndag 4 april 2010

städat i köket

ja det har jag faktiskt nu.. igår kväll fick jag ett ryck (ja jag vet påskafton och allt men man är väl störd) och slet ner allt från de öppna hyllorna i köket, vi har ju gasspis så fett blir det fort.
Lite ommölering blev det av bara farten, tänk att man alltid gillar det senaste mycket bättre.
Sen var det lådor och skåp som blev avtorkade och rensade... oj vad nyttig och "duktig" jag kände mig efteråt.
Tog in både son och sambo för att de skulle se "skillnaden"..hur det blänkte..men jag vet inte... inga stående ovationer direkt..Ludvig var mest intresserad när middagen skulle bli klar..alltid såå hungrig den pojken..






Och när jag skulle skära upp salamin till middagen så slant kniven och "halva tummen" (kanke lite överdrivet men...)bokstavligen slets bort.. jag är van att skära mig då och då men det här var rätt så illa enligt mig.. enligt Anders "syr man aldrig i fingrar" så nu är det ihoptejpat och rätt så stelt om man så säger... tummen är så central märker man när den är bandagerad...men jag ska nog överleva..hihi
Imorgon är det ännu ett födelsedagsbarn i familjen.. .så då blir det kalas igen.
Solen lyser även idag och det är sååå skönt..
vi har ätit ute på altanen, inte grillat dock för grillen var puts väck tills jag kom ihåg att vi slängde den i höstas.. men nu är en ny inköpt så kanske blir det premiär idag..
ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
Jag har stora problem med blogger... kan inte kommentera hos er, då lägger Internet ner, jag har haft problemet förut hos några av er men nu är det nästan alla bloggar, jag kan heller inte klicka på bilderna för då blir det likadant.
Är det någon annan som också har det problemet?
kan det var något med brandväggen annars... så himla irriterande
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
En fortsatt skön Påsk ska ni ha!
kram
Ann-Catrin

11 kommentarer:

Anci sa...

Hej !
Oj, stackars dig och din tumme !! Jag sänder medlidande genom cyberrymden.

Nu har du gjort fint igen :) Jag kan också få sådana där ryck att städa och rensa.

Ha det så mysigt !

Kram
Anci

Useful Art sa...

Härligt att få riktigt städat i köket, hade en liten snabbstädning på påskafton jag med :)

Glad Påsk!
Kram /Sara

Sunnanvind sa...

Vilket vackert kök du har, måste vara härligt att röja i det, man får ju så mycket energi av att städa och fixa när det blir så fint...

Jag har inte haft problemmed blogger på sistone så det kanske kan vara något med brandväggar.

Ha det bra!

//Carina

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hallå där,
Fy för att du skar dig så då :(( Det är ju tack och lov bra läke kött på fingrarna men lätt att det hamnar smuts i. Grattis till röjning. Det e ju så härligt att få det gjort :) Ha en fortsatt varm och skön Påsk helg.
Kram, Nina

Mia sa...

Härligt med lite vårstädning. Och fint blev det också ;o)
// Mia

Lisas torp sa...

Men oj, du lever då farligt!!! Hoppas att tummen repar sej!

Så härligt med storstädning i köket, det skulle jag också behöva, både här och där! Nu syns ju allt så obarmhärtigt i vårljuset! Jodå, gas har jag också, kan du begripa så fett allt blir, helt hopplöst! Nästan omöjligt att få bort. Har du något knep?

Trist när det inte funkar, men jag har också haft problem med kommentarerna, dock inte idag!
Ha en fortsatt skön påsk och var rädd om fingrarna!
Kramar
Lisa

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Önskar dig en fortsatt trevlig Påsk
Hoppas tummen är bättre....

Här vårstädas det också,ska flytta snart..så mycket damm kommer fram då

Ha det bra
♥ kram ♥

Mamma C sa...

Skönt att få röja och städa ordentligt ibland. Hoppas din tumme läker ihop bra nu.
Kram Mamma C

. sa...

Jaså, du fick inga ovationer, hihi!
Tråkigt med tummen...

Kram Camilla

Veronica sa...

Hej! Vilket vackert hem ni har och vilka inspirerande bilder på allt du gjort. Ska fortsätta följa din blogg med glädje! ;D
Jag har precis köpt hus i 3 plan från 40 talet med 9 rum totalt(puh..blir lite o göra..) och vill börja inreda i vitt......har renoverat i ett hus förut men inte i den vita stilen. Jag har en liten fråga till dej...vad är det för färg du använder eller rekommenderar till gamla möbler för att få dom i den rätta vita färgen och looken som du har på dina fina bilder? Gör du mycket mellanslipningar eller färgerna är så fina att det endast behövs grundgärg o sen färg utan slipning?
Jag syftar då på de helvita möblerna utan den slitna looken där man slipar lite i kanterna..;D

Mvh Veronica //
http://bloggis.se/Veronicavirkar

Randiga Tråden sa...

Så snyggt.