måndag 19 april 2010

eget förråd

När jag köper möbler, saker till min webloppis så går jag på ren magkänsla, min filosofi är att jag ska tycka så mycket om det själv att får jag det inte sålt ska jag vilja ha det i mitt eget hem.
Så ibland när det behövs lite ommöblering hemma kan jag gå ner i källaren och kika om det är något som passar.
I gästrummet hade jag förut en Expedithylla, den hade Josefin när hon hade rummet och bara hängt med. (kalla det hemmablind)
Nu är den såld och det blev så tomt där...har gått och sneglat på ett vackert skåp som inte blivit sålt från källaren som igår kväll blev uppburet av mina starka killar.
Kunde inte bli bättre, oj så snyggt det blev och som kronan på verket hade jag en stor spegel också som passade fint.


Jag ska fota lite mer så ni får se fler bilder sen.

Helgen annars har bara passerat, massor av jobb bara, så är det ibland och sen det där askmolnet måste väl bara var ordet på allas läppar just nu. och löpsedlar och nyheter. tänk vad vi är beroende...ett i-landsproblem för oss (jobbigt men vi klarar oss) men jag tänker på tredje världen som är så beroende av att exportera, vika konsekvenser det här får som man inte tänker på.
nnnnnnnnnnn
Ha en riktigt skön start på veckan så "ses" vi snart igen1
kram
Ann-Catrin

14 kommentarer:

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

hej...oj tänk att ha n källare full med såna skönheter....

♥Ha en bra dag♥

Lantliga drömmar sa...

Låter intressant med mycket saker i källaren. Ja askmolnet är verkligen på allas läppar. Själv har jag njutit av tystnaden då vi har plan som ofta flyger över oss. Nilla

Marie Louise sa...

Visst är det bra att ha en källare att gömma och glömma ibland. Sen när andan faller på är det bara att gå ner och söka och finna!
Kram Marie

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Det jag är mest fundersam över, är hur du klarar av att göra dig av med allt fint du säljer..jisses, så jag skulle bunkra upp=) Jag samlar på mig massor med "kan vara bra & ha" saker & dom är inte ens i närheten så fina som det du har i din loppis!
Ha det gott!
Kramar Camilla

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej Ann-catrin,
Det e ju himla praktiskt att ha butiken. Så kan man alltid förnya när man e less, skratt. Vilken vackert hem och det gedigna skåpet är helt fantastiskt. Toppen!!! Bra med starka karlar :)) Ha en härlig vecka nu.
Kram, Nina

LIVS LYST sa...

Så koselig å se bildene! Lyst og fint og sommerslig ;O)

Ha en riktig fin start på uken!
Hilsen Liv

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Kul att bara kunna plocka upp lite nytt ifrån källaren så där vart efter .
Skåpet passar ju verkligen bra !
Ha en fin vecka !
Kram/Lotta

Annas skattkammare sa...

Perfekt när man kan plocka fram något fint ur källaren, men om jag hade en egen loppis skulle jag nog gå och nalla så mycket där själv att jag inte fick något sålt! =)
Jättefint blev det med skåpet!
Kram /Anna

Gypsy Purple sa...

Lovely blog!!

Anonym sa...

Vad praktiskt att ha en källare full med fina saker som man kan plocka upp och använda. Må så gott! Kram Sofia

Anci sa...

Du har mycket fint, så jag hör kanske av mig snart ;)

Kram
Anci

Lisas torp sa...

Det ser verkligen jättesnyggt ut! Tänk, att ha en massa möbler i källaren som man kan byta ut lite då och då!

Ja, mycket snack är det om askan förstås och det slår en att jag inte fattat HUR mycket det flygs varje dag! Helt otroligt hur beroende vi är!

Ha en fin vecka!
Kram
Lisa

LantlivsAnette sa...

Åhhh du, inte illa att ha en sån källare att kunna hämta fina saker ifrån..kanon alltså !! Och skåpet det passar ju perfekt där..såååå fint !!
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

Dicksonska våningen sa...

Det ser jättefint ut med skåpet och spegeln.
Så roligt att kunna välja bland en massa fint i källaren. Det är ju fördelen med gamla möbler. När de är begagnade av någon är de fortfarande gamla möbler. En helt ny möbel tappar värdet efter första användaren...

Kram Annika