fredag 16 april 2010

plätt-lätt

Jag är faktiskt urdålig på pyssel, mina verk brukar oftast hamna i papperskorgen eller som när jag växte upp hos mamma som fick reda ut härvan, få ihop det så det såg någorlunda ut.
Jag har många i min närhet som är synnerligen skickliga med händerna och kanske är det därför som jag inte behövt anstränga mig nämnvärt.
Det har bara varit och kläcka ur sig en idé (ja där är jag rätt så "styv" faktiskt) så har mamma eller förut min mormor när hon levde snabbt som tanken gjort de mest fantastiska saker.
Själv kan jag med nöd och näppe få ihop en kudde eller sy upp ett par gardiner.. men aldrig utan att symaskinen krånglar eller att någon söm blir sned.
och aldrig är jag väl så stolt och förundrad när "fanskapet" (gud så jag kan svära när jag håller på) sitter uppe.
MEN.. nu har jag i allafall knåpat ihop ett par söta saker.. med lim ska dock tilläggas..hihi
jag och limburken..
Jag tog bara ett par vanliga konservburkar och limmade först på ett vanligt vitt bommulstyg för att inte plåten skulle lysa igenom och sen på det ett sött tyg och kantade med ett fint gammalt handgjort band. Plätt lätt och faktiskt dekorativt och användbart att ha till pennor, saxar eller varför inte till en liten blomma





det är ju bara fantasin som sätter gränser här.. för mig var det tygerna som tröt..jag hade nog kunnat fortsätta med flera men hade inte mer tyger som jag tyckte passade.

nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Skönt fredag... regnigt och råkallt.. hoppas helgen blir bättre!
Kraam Ann-Catrin

10 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Jättesöta, praktiska, funkar ju till allt möjligt!

kram Mia

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Wow har det blivit en pysselblogg detta , wow A-C ser fram emot ännu fler handfasta tips ;-)
Ursöta burkar och jag tror att du ska komma över det där att du inte kan , DU KAN !!!
Ha en skön helg !!
Kraam/Lotta

Marit sa...

Väldigt Fint!

Sally och jag sa...

Vilka härliga och söta små förvaringsgömmor! Vilken bra idé, den vill jag gärna "låna" :)

Hoppas du får en fin helg!

Kramar från
Sally och jag

Elzie sa...

Jättefina burkar. Tur att man inte behöver använda symaskin till allt, hihi.
Ha en bra helg.
Kram Elzie

Annas skattkammare sa...

Så fina! Perfekt pyssel för mig som inte heller gillar att sy.. jag blev faktiskt så arg när symaskinen krånglade härom sistens att jag slog till den.. och sen dess har den inte startat! :o Jag själv fick ett jack i handen.. så man lär sig alltid något..
Trevlig helg!!
Kram /Anna

Lisas torp sa...

Riktigt, riktigt snyggt blev det! Kanske begränsar du dej lite när du säjer att du inte kan pyssla? Det kan du ju bevisligen, dessutom verkar du ju kunna kombinera allt så snyggt! Bara en SÅN sak!

Nä, skärpning här! Visst kan du!!!
Ha en härlig helg!
Kramar
Lisa

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad söta, det ska jag nog ge mig på att göra några, mer förvaring av pennor behövs visst alltid här:)

Kram Annica

dsign & inredning sa...

De blev ju jättefint! vilket smart litet tips och inte behöver man sy heller ;) Toppen ju!
ha en fin helg!
Kram lena

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej Ann-catrin,
Sånt där pyssel älskar jag. Jag pipmar allt som bara går och din ide här med penn hållarna är ju bara för söt. Jag har länkat till din webloppis bara så du vet.
Kram, Nina