fredag 2 april 2010

g l a d p å s k

sköna påskhelg, härligt kravlös, vackert väder, god mat, massa godis,..
Tidig långfredag, alla sover, himlen är ljust blå och solen lovar gott idag....
Jag pyntar inget särskilt på påsk, ett ris och någon påskblomma är perfekt och lagom denna helg.
Igår skottade vi ut snöhögarna på tomten för att de ska smälta lättare,
kanske tar jag fram trädgårdsmöblerna denna dag.. bara för att få känna på en analkande vår.
men ännu är det kylig morgon här i huvudstaden.



Idag ska vi
  • Städa undan vintern i trädgården
  • Ta en promenad
  • Fika ute i trädgården
  • Äta sill och färskpotatis
  • Kanske premiärgrilla
  • Ta en mddagslur
  • Äta godis
  • Dricka ett glas vin
  • Slöa i soffan
  • Titta på tv

Så ser vår långfredag ut... vad ska ni göra?

Jag ska krypa ner i sängen igen tror jag...sen ska jag bjuda mina killar frukost i densamma.. det är bästa sättet att få dom att vakna något sånär i tid så inte hela dagen blir sovmorgon... men än ska de få sova en stund till

G L A D P Å S K

Ann-Catrin

11 kommentarer:

Skatan sa...

Glad påsk önskar jag också dig kära du!

Sköt om dig och ät många ägg :)

Anna

alegni sa...

glad påsk, vännen!
påsk är ingen stor pynthelg för mig heller, men i år är det extremt sparsmakat. inte ens en påskblommar har jag kostat på mig!
jaja, det kommer flera påskar, hoppas jag ;)
kram
ingela

Viola sa...

Vilken underbar dag man vaknat till, här ska det oxå städas i trädgården och butikens cafémöbel ska tas fram, ha en härlig påskhelg,

KRAM

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad härligt med sol:)

Glad påsk på dig
Kram Annica

Lisas torp sa...

Vilka härliga vårdagar vi har! Sol och blå himmel - lite frost här inatt men SOOOOL!
Ni grejar också med snöhögarna som jag - jag hällde vatten på den sista på gården igår, och nu är den nästan bort! Väck ska dom!!!

Glad Påsk!
Kram
Lisa

Annas skattkammare sa...

Det låter som en väldans skön långfredag! Själv ska jag plugga lite innan jag åker iväg och jobbar... men jag får njuta lör, sön, mån.. =)
Ha en skön påskhelg!
Kram /Anna

C De-sign sa...

Låter helt underbart! Jag har det också härligt! En Stor GLAD-PÅSK KRAM fr C

Anonym sa...

Tittar in och önskar dig en skön påsk. Härliga bilder! Här pyntas inte heller mycket utan det blir vårpyssel i trädgården och intag av godmat och godis i massor. :) Kram Sofia

Mamma C sa...

Här har vi varit ute nästan hela dagen. Fixat med lite ny ved som vi fått. Alltid bra att ha om det blir varga vinter i år oxå. Nu blir det snart tv och godis frossa.
Kram mamma C

Anci sa...

Glad Påsk !! Ha det bara skönt och ät mycket gott.

Stor kram
Anci

Jenny sa...

Glad påsk till dig och de dina!
Jag har lagt upp några bilder från vårat brödbak på bloggen min.

Kramar Jenny