tisdag 1 januari 2008

2008..ett nytt år

Ja så vaknar man då till ett nytt år!!!
Gårdagen var en lugn historia,
fick ett ryck på dagen då jag legat sjuk ett par dagar och kände krafterna börjat återkomma lite att städa bort all jul..och då vill jag säga allt. t om adventljustakarna åkte upp på vinden.
Kändes rätt skönt men något tomt kanske.
När det var gjort var jag helt slut...allt gungade och jag var tvungen att vila ett tag, för ivrig och man tror man har mer krafter än man egentligen har
Som nyårsmat blev det i allafall lite hummer, oxfile, och min favorit, "Ben o Jerry glass" Efter skålande vid tolvslaget somnade jag...döttrarna kom hem vid sextiden, tillsammans, kändes skönt!!!.
Nyårsdagen är en dag. nästan som annandagen här hemma...känns legitimt att dagen bara går utan något vettigt..

Så här ser det ut i Stockholm idag 1 januari 2008..lite blöt snö på marken och det snöar lätt
grönsaksfronten har det varit klent i jul...så nu rivstartar jag 2008..Nu ska det bli mycket grönt!! Har lagt upp lite i ett gammalt tråg..där kan jag ibland ha färskt bröd, eller något annat..fint att ha framme!!

Mina hyacinter tog slut två dagar innan julafton..de byttes ut mot krokus..tänkte nog att de här inte skulle slå ut..ibland kan det vara lite för tidigt att köpa innan jul..
Men så underbart..här börjar de vita krokusarna komma..så vackra och ger ett hopp om en vår så småningom!!!
Jag hoppas ni hade en härlig nyårsafton och att det blir ett fint 2008!!!
Så glad jag började blogga, det har berikat mitt liv..tillsammans med er!!
Ann-Catrin

52 kommentarer:

Katarina sa...

Go morron A-C:)
det lät som om ni hade en skön afton i går, va skönt att du mår bättre:)
Här åker oxå julen ut i dag, ler*
Skrev precis ett inlägg om det,hihi.

Ha det allra bäst!
Kram Katarina

Anonym sa...

GOTT NYTT 2008!!
Åh va vackert med vita krokusar!! Man får en längtan av att våren är på väg! Må så gott!
Kram Zaga

n o r d i n g å r d e n sa...

GOTT NYTT ÅR MIN BLOGGVÄN!! Legitimt var ordet. Sån härlig dag, att bara göra ingenting!! Så läckert det såg ut med de fräscha frukterna i det gamla tråget, snygg bild! Härligt inlägg, såsom du alltid bjuder på!!! Hoppas på många flera under nya årets gång... Snyggt med krokusar, nu blev jag sugen på att röja, jag som inte heller är helt kry... God fortsättning på nya året önskar jag dig!! Mari.

Anonym sa...

Åh vilken fräsch fruktbild!
Önskar dig ett riktigt god start på det nya året!
kram/ruffa

Grindelunda sa...

En god fortsättning på det nya året önskar jag Dig. Kram Gilla

Solsjö - Under en vind sa...

Vad skönt att du är piggare!! Jag är snabb på att städa ut julen, men då slår mig!!! hi hi.....Visst är det en skön dag att bara vara på! Tack för din inspiration! Kram!

Mitt hem är min borg sa...

Åhh så frächt med alla grönsaker och frukter.. Härlig start.. =)
Å krokusen e helt underbar..
Kram Linda!!

Lily of the valley sa...

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!
Det lät som som en skön nyårsafton med god mat och avkoppling. Idag är det en dag som man förvånas över. Jag har inte sett en kotte ute än, och det är tyst, så tyst. Alla ligger nog o sover, trötta efter gårdagens fester o smällande. :)
Det är så härligt med vita krokusar. Jag hittade tyvärr inga vita, men jag var sugen på att köpa krokusar ändå, så det blev några mörkrosa enligt bilden på etiketten.
Ska plocka undan det sista av julen idag.
Ha de gott
kram Lily

Änglahem sa...

Vad skönt att du har piggnat till.
MEN jösses tog du inte ut dig alldeles första dan på bena?!...Bra att du tar det lugnt i dag istället då.

Vaaaad det ser gott ut i frukt&grönsaks tråget...jag riktig dreglar här på andra sidan Svedala, Mums...!!

Får nog gå och ta mig en liten clementin nu, för hjälp vad jag blev sugen!!! Såå trött på choklad!! trodde aldrig att de orden skulle komma ur min mun, men där ser man - man ska aldrig säga aldrig.

Stora Nytt Års Kramar
Ulrika

alegni sa...

tack för din fina kommentar i min blogg!
här ska det också bli mera grönt i år, det då säkert. o mindre av det som gör att byxorna känns så trånga, så trånga ;)
roligt att höra att du mår bättre. min hals är ganska dassig idag, men det är ju övergående :)
varm kram
ingela

Anonym sa...

Låter som en skön nyår.Än får julen vara kvar hos oss,om jag orkar ha kvar den.Den gråa fällen börjar på lägga sig över julsakerna.Granen min mans stolthet vill han ha kvar.Pust!
Krokusar ..Tänk snart kommer våren.
Kram ewa

Unknown sa...

God fortsättning!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

ängeln i vitt sa...

Riktigt skönt att du har piggnat till. Jättefint med vita krokus. Frukt och grönt är ju så gott, men det äts för lite av det här hemma. Texten har jag beställt från Mollys hus.( 75 riksdalern )

Ha det gott
Carina

Bodil sa...

Skönt att du är på bättringsvägen! Ser med spänning fram mot allt fint du tänker visa under 2008. God fortsättning på 2008!
Kramar från Bodil

Maria sa...

Mums för Ben och Jerry!!!!
Härligt med ett nytt år tycker jag, man får liksom lite nya krafter.

Lilla Blanka sa...

Åh vad det ser fräscht o gott ut med grönsakerna på tråget, härliga bilder!
Jag började också nyåret med lite friska tag..En halvtimmes löpning och sedan har jag gått och småstädat lite i huset. Har svårt att sitta still även om jag tycker det är mysigt...Det är bara när jag bloggar eller möjligen när jag sitter o läser en inredningsbok/tidning :)
Kram vännen
Mia

Ann-Sofi sa...

Härligt med krokusar(: längtar till våren.
Är oxå trött på julen nu... några tomtar åkte ner i lådorna igår soffan fick bli blå igen.
Grönsakerna såg frestande ut, skulle behövas efter all flottig mat, ska oxå försöka äta grönt nu.
God Fortsättning!

faster atta sa...

Blir så sugeen på frukt och grönt när jag ser ditt brödtråg! Härligt!!! Er nyårsmeny lät underbar!

Anita sa...

Åhh! gleder meg så til å komme hjem å få tatt fatt på hverdagen igjen!! Ha rmasse syprosjekter + at jeg skal begynne å jobbe igjen som foran meg!!
Klem Anita

Jennys Vita Villervalla sa...

Kikar in och önskar dig en god fortsättning på 2008!
Kram
Jenny

linnea-maria sa...

Åh vad härligt med krokusar. Hoppas det fortsätter att snöa hos er. Gott nytt år /linnea-maria

Nina sa...

jag somnade till sagoläsning igår....typ klockan 21....och vaknade klockan 5 pigg som en mört och somnade om till 8 och gissa om huvudet kändes tung??? så inget värst nyårsfirande här inte !!!
ville ta tillfället och önska ett gott nytt år !!!!

Poppins sa...

Här ligger vi också lågt idag. Inte för att det blev så blött eller sent igår men just för att det är nyårsdag och då ska man lata sig. En härlig början på det nya året.
Grönsaker och frukt... låter inte dumt... t o m jag börjar få nog av choklad och då har det gått långt. :)
Så vackert det ser ut på din köksbänk med den fina vågen och trågen med frukt.
Ha en bra start på året!
kramar

Karin sa...

God fortsättning på 2008! Skönt att du mår bättre nu. Ja, vi hade en lugn och skön nyårsafton med hummer, piggvar och vitchokladglasstårta. :)Även årets sista dag avslutades med god mat men from nu blir det mer frukt och grönt även för mig. Så härligt att städa bort julen; jag vill också men julpyntet är kvar till helgen. Ha en fortsatt fin vecka! Kram Karin

Anonym sa...

.sevilka fina bilder, jag längtar också efter våren!! =)

Anonym sa...

God fortsättning och jag hoppas att din förkylning börjar att ge med sig. Jag har oxå städat ut julen idag, skönt! Krya på dig

Linneagården sa...

God fortsättning på 2008.
Så du har slängt ut julen,!? själv har jag lust att göra det NU, men spar några dar till...
Vilken fin våg du har, jag gillar gamla hushållsvågar.
Ha det gott /madelene

Beas sa...

Åhhhh...vågen...nostalgi. En sådan gav pappa min mamma i gåva i ett särskilt tillfälle. Min mamma finns inte längre i livet, hon dog när jag var elva år, men minnet av henne lever kvar. Varje gång jag ser en sådan våg så tänker jag på henne.

Marie sa...

Jag har också slängt ut julen, sååå skönt! Grönsaksbilden såg verkligen inbjudande ut och krokusarna är ju för söta.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

IKT i min vardag sa...

Hej!

Vilken fin blogg du har!

Kände likadant idag, julen skulle ut! Blev väldigt sugen på att inhandla krokusar imorr´n...

God fortsättning 2008!

Hälsningar Linda.

Designe sa...

Trevligt att ni fått liite snö i alla fall! :) Hihi..vi åt oxå hummer och oxfilé..smaskens! Va alla är duktiga och städar ut julen redan!..Jag ska njuta av min ett litet tag till! God fortsättning på det nya året! Kram :)

Hem och Lycka sa...

Å vad härligt med krokus, riktigt fint! God fortsättning, kram

Sara sa...

Vilket härligt frukt och gröntfat! det var ju ingen dålig mat på nyår och ja den där glassen är grymt god!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Man ska ta det lugnt , efter man har varit sjuk , minst två dagar har jag hört !!!
Ta det nu lite lugnt i början på det nya året !
Kramisar/Lotta
( idag var jag snäll hela kommentaren )

me and alice sa...

Hej a-c!
Kul att du piggat på dig lite. Vad gott det ser ut med grönsakerna i tråget. Ska nog härma dig lite,hi,hi... Får nog vänta några dagar. Jag o barnen ska "hem" till Stockholm några dagar. Jag kommer från sthlm egentligen. Flyttade till dalarna för 12 år sen.
Finns det något vackrare på våren än vita krokus...
kramis Susanne

Kathys Home sa...

Hejsan, har vaknat till liv nu efter arbete på nyårsafton...det var tufft...Idag blir det städdag här med men jag behåller nog julen till på söndag, jag skall börja med att rensa ut kylen från onyttigheter. Det var en fin grönsaksbild du hade, men jag kunde Inte slita ögonen från Cupcaken..?? Fy på mig nu börjar ju det nya livet..hahaha..Ha det gott kram kat..

Snäckornas sjö sa...

Vilka vackra krokusar! En föraning om våren *längtar*. Är också sugen på frukt, lätt och friskt ska det vara nu, känner jag.

Kram

Anonym sa...

Hej Hopp!
Kikar in och ser vad du har för dig så här på det nya året! :)
kram och God fortsättning såklart!

Karin i Villa Grå sa...

Vet du hur lockande ditt fruktfat ser ut? Är det okej om jag sitter här och dreglar en stund? ;-)

*dreglar*

Förkylningen har släppt här också, men jag är fortfarande väldigt yr och snurrig. Med lite tur blir nyårsafton nästa gång roligare än denna gång (fast handen på hjärtat - ibland är det så SKÖNT när det bara är vi, hemma själva!)

Många kramar,

Karin

Maria sa...

Vilket underbart fruktfat.....nu lockas du verkligen att äta frukter *blink*...och din köksvåg är såå fin!!

Och hos oss går det sakta men säkert framåt med trappan, men det är jätte mycket jobb att panela då det ska passa vid varje trappsteg.......ett enda pusslande!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gott nytt år på dig!!
Så fint det var med vita krokusar...mmmm...njuter.
det grönskade fatet var underbart *LER*
Kram Pernilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gott nytt år på dig!!
Så fint det var med vita krokusar...mmmm...njuter.
det grönskade fatet var underbart *LER*
Kram Pernilla

Lisas torp sa...

Så skönt det låter med ett lugnt nyår, men inget vidare att du inte är frisk ännu - eländiga förkylningar!! Hoppas att du har piggat på dej nu!
Vilket härligt frukt- och grönsaksfat du visar! Jag förstår precis vilket nyårslöfta du hade...:-)!
Härligt att se krokus - får nästan lite vårkänsla direkt! Ja, nu kan det bara bli ljusare...!
En riktigt god fortsättning på nya året önskar jag dej - samt ett krya på dej!!

Kram

Lisa

Anna - På landet Mot skogen sa...

Skönt att du mår bättre!
ättevackert med krokusar, jag blir helt "vårsjuk" av att se dem!

Anonym sa...

Man får såna otroliga vårkänslor när man ser dom hos dig, jag måste nog också köpa mig några.

Fortsätt att krya på dig!
Pernilla

Blommiga Karin sa...

Gott nytt grönt 2008!
Härligt tråg med nyttiga frukt och grönsaker.Ser att ni har ungefär lika mycket eller lite snö som oss här nere i söder.Kallt och grått idag.Nyårsdagen var en riktigt lugn och avslagen dag.I morgon åker nog tomtarna mina ut oxå=)
Kramizar Karin

På min gatan i stan sa...

Jaaaa...visst är det kul att blogga? :-)

Fina bilder!

Kram och god fortsättning!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Det ser både gott och fint ut med frukten o grönsakerna.

Och dina krokusar är inte direkt fula!

Kram Hanna

Evelinas hus sa...

Ja visst är det lite skönt att bli av med julen. Vilka söta krokusar, det vill jag också ha.
Gott Nytt År!
Kram Caroline

Små Hjärteting sa...

Vilken mysig blogg du har, och vad kul att du hittade till mig! Jag tittar in igen snart. God fortsättning på nya året, hoppas ni kryar på er.
Kram Jenny

MOONLOVER´S sa...

jag har utmanat dig. hoppas du antar utmaningen. trevlig kväll

Goa sa...

Åh, vilka bilder du bjuder på!!
Helt ljuvliga...jag vill också ha frukt..och Krokusar..:)
Skönt att du mår bättre...önskar dig ett Gott Nytt År med massa värme och glädje!
Kramelikramisar till dig....