torsdag 24 januari 2008

Är man populär eller är man populär...

Tänk vad man känna känna sig poppis!!! När jag kom hem igår efter jobb... så kommer dottern emot mig och säger att jag fått TVÅ paket...va...här ökar jag lätt stegen, "läs rusa"..river tag i brevhögen och ...ja jag har fått TVÅ paket..samma dag.. när hände det sist.."läs aldrig".
Det är nämligen så att jag för en tid sedan vann en utlottnng från bloggen Lina på gården. Lina Gardelid, en konstnär som gör de mest fantastiska konstkort . Lova att ni går in på hennes webshop Jag vann förstapris, bara det helt fantastiskt... och nu har priset dimpt ner hos mig. Så sagolika kort att jag blir alldeles tårögd...nu måste jag hitta någon fin ram att som jag kan sätta in några av dom..
Men är dom inte vackra så säg..vilka konstkort!!
har ni sett något sötare...pussvirus, kramvirus, killbaciller... oh blir alldeles matt, tänk att skicka iväg ett sånt!!!..klicka så ni ser de förstorade..kolla in de ursöta figurerna Och dom här då... finns inga ord.. så fina!Det andra paketet hade jag förvisso beställt själv men jag blev inte mindre glad för det när jag fick det. Den lilla söta semlan beställde jag till mamsen från Pennys house...hon älskar nämligen semlor över allt och jag ville ge den till henne.. så den finns inte i mina ägor längre..men ett litet kort hann jag med att knäppa i allafall. Se den nötta tillbringaren ..tänk vad diskmaskinen förstör...men vi använder allt vårt porslin så det är som det är..
Porslinet kommer från "köpenhamns porslinsmåleri"

Fick den undersköna japanska körsbärskvisten... och nu börjar den slå ut... är det inte det sötaste av rosa man kan tänka sig, så fulländad!
Ja nu är det helg igen...och är det inte löning för somliga så säg...ja inte direkt för mig då jag är egen företagare men det liksom kliar i mig idag...nu idag när jag arbetat klart.. ska jag ner till Stadsmission...ja jag vet inte..kanske kan jag stilla klådan.. jag bara måste ha NÅGOT!!!
har ni också känt så...bara köpa... köpa!!
Må så gott nu.... kramar A-C

29 kommentarer:

Anonym sa...

vicken töt temla!! Korten är jättefina!! Ha en bra dag!! Hoppas du hittar nåt mot den kliga klådan!

LantlivsAnette sa...

Joo du..nog kliar det ofta i min köpar tarm..fniss..
Hoppas att du hittar nåt riktigt fint på din shopping tur idag..
Ojj ...vad imponerad jag blir av din matlagnings konst!!Wow vad duktig du är..jag förstår att du har många beställningar..
Semlor..mmmm..jag älskar dom...när vi kom till Stockholm så åt vi varsin stor semla på Vetekatten..det var smaskigt kan jag lova..
Kolla på min blogg i morron ..jag ska sälja några gamla fina go bitar..jag börjar ha för fullt här hemma..
ha en skön Fredag Kram Anette

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men så vackra bilder.
Visst är det roligt att få paket...fniss...man blir som en barnunge..hihi.
Linas konstverk är ju bara så gudomliga.
fin bild du har på min semla..Passar perfekt till ditt porslin.Hoppas att mamma blev glad.
Kramizzz Pernilla

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh , du underbara vilket härliga vinster , en liten mysbacill vore väl nåt att få , läckra kort som 17 allihopa !!!!
Baskade diskmaskin , jag förstör hur mycket som helst i den oxå :-(
Neej ett sånt där fint diskställ från Madame Stoltz vill jag ha , då ska jag banne mej diska varenda lilla porslin/glas grej ,och ställa upp på tork och bara njuta ;-)
Ha en riktigt fin helg , i doften av din underbara körsbärskvist !
( blev mamsen glad för semlan ?)
Kramisar/Lotta

husnummer30 sa...

Hej! Vad roligt med lite speciella och unika kort!

Måste bara fråga - den kannan, vart kommer den ifrån? Tycker bara att den är så fin och jag är lite tokig i just kannor...

Ha det bra! //Jill.

Lina Gardelid sa...

Hejje!
Ojj så glad jag blir!
Det värmer in i själen att du gillar din vinst så mycket! =) Hoppas nu de kommer till användning på ett eller annat vis!

Tack söta för att du tar upp det i bloggen!

Ha en RIKTIGT trevlig helg med god avkoppling och mys!!
KRAM!!

MiaMaria sa...

Men man får gratulera till alla dessa vackra kort....kan tro att du är glad!
Och semlor är mumsig så söt!

Trevlig helg!
Miamaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken lycka, sååå vackra kort, vilken konstnär Lina är, otroligt fina!! Och vilken urgullig virkad semla!! Och vackert porslin, gott att dricka kaffe ur såna.. Ha en jättebra helg! Mari.

Anonym sa...

ja visst är det total lycka när man får paket i brevlådan!! Speciellt oväntade paket, dom är bäst! :)
underbara kort och bilder!

känner igen det där.. bara måste köpa något.. Det måste jag nog med på lunchen faktiskt.. jag känner hur lönen bara dar ut mig på stan idag! haha

♥ Stor fredagskram till dig ♥

linnea-maria sa...

Åh vad mycket fint du har fått. Ja hon är en fantastiskt duktig konstnär. Åh jag har börjat blivit loppissjuk jag med så jag ska åka och fynda imorgon. /linnea-maria

Bodil sa...

Så fina kort. Jag gillar särskilt de svart/vita. Lite annorlunda motiv. Och visst är det kul när man får något i brevlådan som inte bara är räkningar eller reklam. Men hur ofta får man handskrivna brev nu för tiden. Det kan jag sakna. Även om mail-kontakt är enklare.
Önskar dig en skön helg

alegni sa...

jodå, det där "köpa, köpa" ligger på nästan hela tiden...
verkligen underbara kort, fast dalahästen var ju förstås min favorit :)
ha en skön helg o hoppas du hittade ngt kul att slösa dina slantar på. själv hittade jag en krona idag. *nöjd*

Kathys Home sa...

Hejsan, vad roligt med paket...själv sitter jag här på löningsdag å har lite magsjuka..inte kul. Men det blir nog snart bra igen..å du det är jag som brukar stå för kommentaren Köpe å köpe...bland alla mina vänner..hahaha..jag vill ocskå köpe å köpe idag...fast jag får hejda mig till imorgon.Ha det bäst..//katarina

Änglahem sa...

Hihi...har precis varit och stillat mittköpbegär på Bikupan, men kanske inte helt känner jag nu..attans oxå. Lycka till på fyndarturen!

Vilken superfin vinst du fick!!

Ha en skön Helg!
Kram
Ulrika

Poppins sa...

Wow! Två härliga paket samma dag. Vilken lycka och vilket bra energipiller när man känner sig trött och utarbetad.
Vykorten är jättefina och passar nog bra inom ram och glas.
Semlan! Den vore något för min man som älskar semlor. Och den är ju kalorifri! :)
Kramar

Stämningsfullt sa...

Haha ja den känslan infinner sig allt som oftast hos mig :)
Lyckliga du som vann alla fina kort! Och lyckliga lilla mamma som fick en sån fin semla. Jag älskar också semlor :)
kram!

Staket & Designkonsulterna sa...

Så mycket fint du fick...korten helt underbara och semlan den du helsmaskig om man får säga så:) Vart sugen på semla ... Stephanie ( dottern) får gå och köpa varsin till oss till fika.

Köpmani ...det har jag och det brukar oftast bli för mycket och så velar man om man verkligen behöver det.

Ha en bra fredag själv åker jag med några vänninor till Göteborg i helgen, tyvärr blir det ingen shopping utan endast kick-off och något resurangbesök måste vi väl unna oss.

Kram från mig/ Annelie

Jessan sa...

Vilka fina kort! Jättemysiga! Min köparlusta hoppas jag kunna stilla imorron på loppis! Önskar dej en fin fin helg!/Jessan

Caroline sa...

Åh, vad roligt att få paket, jättefina kort! Trevlig helg!

Kram

Caroline

Designe sa...

Vilka superfina kort du fått och va många!!!...konstkorten var så vackra och bacillkorten såå söta!.. Fin service och fin körsbärskvist..ser så vårigt ut! Ja, visst blir man sugen på att köpa och unna sig..det är underbart! :) Ha en skön helg och lycka till med shoppingen! Kram

My White Cottage sa...

Så fina grejer! Ska se om jag hittar körsbärskvistar i blomsteraffären imorgon, de är ju så bedårande vackra!

Ha en skön och mysig helg!
Kramar från Jenny

Skatan sa...

Kul med paket!

Önskar en trevlig helg : )

Kram.

Anonym sa...

Vilka ljuvliga kort du visar.
Åh lilla jag fick ingen lön heller bara betala ut en.
Men vad gör det , jag ska vara ledig i hela tre dagar.
kram ewa

Lilla Blanka sa...

Det låter ju som en drömdag..! Jättefina kort och en ur-söt semla!
Ha en bra helg!
Mia

My Lovely Things sa...

ja du.Här har du en likadan loppis köptokig människa. Ska på loppis imorgon.Och det blir 3 gången på en vecka.
Fina kort du visar som du vunnit.
Åh, vad vackert med körsbärskvist.
Kram Anna

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Heldige du!:) Gøy med pakker i posten!! Vakre, vakre kort:)
-Og veldig vakkert porselen også!
Ønsker deg en super helg, kos deg masse!
Klem:)

Unknown sa...

Supergullig och helt ofarlig semla...
:-)
Grattis till fina vinsten!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Marie sa...

Grattis till den fina vinsten, korten är superfina! Semlan är verkligen jättesöt, hoppas att lilla mamma blev glad för den! Underbar bild på körsbärskvisten, jättehärlig färg!

Här är en till som känner sig shoppingsugen, får se om jag hinner med ett loppisbesök imorgon!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Anonym sa...

Helt underbara kort. Ska genast gå in på hennes sida. Tack för tipset.

Ha en bra söndag.

/Deesajn
www.metrobloggen.se/deesajn