söndag 6 januari 2008

Fynddagar

I förrgår var jag ute på stan...eller rättare sagt jag var I Globen..vårt köpcenrum. Tog mig en tur till Hemtex..ni vet affären som alltid har rea..när man än är där, så är det 50%, 70 %..
och nu efter jul nästan slänger dom varorna efter en.
De här små söta skålarna blev mina för 20 kr st. jag kan fortfarande inte fatta varför det bara blev två..var det någon slags snålhet som tog tag i mig...för vi är 5 i familjen och jag kan tänka mig att skålarna är underbara att äta morgofilen i. Så är det ibland..och nu finns de säkert inte kvar.

Gillar strukturen och formen på dom..lagom stora också
Jag kunde inte låta bli... men de hade rea på Odd Molly...och den här söta blusen hade jag gått och tummat på redan innan jul..och nu så var den nedsatt 200 kr..då slog jag till...jag har en förkärlek för Odd Molly..kan jag inte förneka. den här kommer jag att kunna ha i sommar också eftersom den är så skir!!



Idag snöar det som bara den här..och ja jag ska ställa mig och måla klart min möbel nu.....måste slita mig från datorn, ställa mig upp, av med morgonrocken och på med målarkläder...så segt idag..varför???

Mina tjejer kom hem kl 08.30....de hade varit på efterfest...men snälla!!! har jag varit sån?..De påminde mig om att de blivit "chockade" när de råkat höra att jag och mina kompisar brukade avsluta våra "barrundor"när det begav sig genom att "bryta" oss in på Eriksdalsbadet och bada näck...
Herregud...vem kan ha gjort det, är inte sånt förbjudet....ja jag kommer då inte ihåg..."fniss"


Var försiktiga idag om ni ska ut i trafiken..hör att det är halt och snö lite överallt..

Ha det/ A-C

49 kommentarer:

Skatan sa...

Häftig bild med skålar och godis! Jag lägger också märke till ljuset i dina bilder...kanske för att jag själv kämpar med att jag aldrig hinner fota den halvtimme då det är ljust här hos oss! Lite bloggnerdigt hälsar jag således att jag är impad över ditt ljus :D

Hoppas du får en skön söndag!

Vårt lilla hem sa...

Hihi, man glömmer snabbt :)

Vackra bilder på vackra skålar!

Lycka till med målandet!

Kram,Jenny

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Flotte skåler du har fått tak i! I blusen var helt nydelig!!
Her har jeg vært opptatt med å pakke bort julen i det siste, så her har jeg gått glipp av flere innlegg... SÅ gode de muffinsene ser ut!!!MMMMMMM... Så fin pynt, dyktig er du! Å lille vovvene da, så søte!
Her har vi ikke mye snø nei, ingenting og veiene er bare. Vanligvis har vi jo masse snø på den her tiden.
Min sønn trekte ut vinnere på skjerfene og det ble nok desverre ikke deg denne gangen, men de så så lette å strikke, at det klarer du selv, er jeg helt sikker på!:)
Så må du ha en fin søndag!
klem fra chatrine:)

Kathys Home sa...

Ja du är inte ensam om att sitta framför datorn, skulle spara mig till em tänkte jag...för idag skall julen ut, å sen har jag lovat sonen att åka och handla jacka...i snövädret..Skönt att få skratta...efterfest vaddå??? Hahaha..tom jag har badat på Eriksdalsbadet..otroligt men sant...var det 100 år sen eller?! Jag fortsätter att skratta en stund till//kram kat.

LantlivsAnette sa...

Men du..vilka fina fynd du gjort !!
Skålarna och den där blusen skulle jag allt gärna vilja ha jag också !

Så fina bilder du lyckas ta,här är det bara ljust en halvtimme om dagen och då är jag oftast på jobbet,så det blir till att fota i tvättstugan för mig,där är det så ljust o fint...
Kram Anette

stina sa...

Men dom där skålarna har jag missat! Måste nog göra ett besök på hemtex på måndag! (är så himla glad att även vi i Vällingby har fått ett eget Hemtex)
Efterfest ja det va ju ett tag sen man roade sig med sånt ....nuförtiden så tänker man --Det är en dag i morgon också ! Trist! Kram Stina

NICOLINAS BONING sa...

Vilken söt liten Ylva;-)
Ibland blir det liksom lite tvärstopp när man handlar...och sen när man kommer hem så flyter det på inne i skallen igen...och då är det för det mesta försent!
Man behöver inte erkänna allt man kommer ihåg för sina ättelägg utan lite oförstående får man allt vara när dom kommer med sina påståenden som visselrligen är sanna...man var kommer dom ifrån?
Kramar/Birgitta

Smått och gott hos Lina sa...

Fina fynd!

Du har blivit utmanad i min blogg :-)

Kram Lina

faster atta sa...

Nu har jag bakat! De blev inte lika fina som dina, men smakade underbart! Severade 20 st till 4 fikasugna grävmaskinister och det blev nästan tomt på fatet, måste väl ses som ett gott betyg .. fniss..

ängeln i vitt sa...

Söta skålar som jag har missat som vanligt. Ett antal efterfester har man väl varit på, det hör ju liksom till och tiden rinner bara iväg när man har roligt.
Kram
Carina

Maria sa...

Vackra skålar, gillar Hemtex rea brukar alltid passa på att köpa nya handdukar. Gud villka muffins, mums. Kan inte sluta titta på bilden med hunden i tröjan, så gullig!!!!!

Staket & Designkonsulterna sa...

Vilka snygga skålar, måste nog bli ett besök till Hemtex. Jag känner igen mig... efterfest..orolig och det har jag aldrig gjort..eller?..
Att vara tonårsföräldrer är tufft och ju äldre man blir desto oroligare blir man. Lycka till med målningen
Kramizzar / Annelie.

Karin i Villa Grå sa...

En gång i tiden var Globen "vårt" centrum också! Det var alltid lagom mycket folk där, helt perfekt. Och gissa vem som var elak vakt där då, på den tiden..? Jo, min Wolf. Han passade väldigt bra i väktaruniform..! *dreglar* Synd att han slutade ha en sådan på sig för så många år sedan *minns* Nu har jag inte varit i Globen centrum sedan Depeche Mode spelade i Globen i mars... 2006? Jösses, tiden går!

Visst får man hjärnsläpp ibland och köper för lite - eller för mycket. Skålarna var enkla och fina, perfekta frukostskålar. Kanske kan du ha små godsaker i dem i stället? Mandlar eller nåt.

Odd Molly är bara SÅ SNYGGT! Jag minns den förra du fick (av din mamma, väl?), jag satt här på din blogg och suckade lika längtansfullt den gången som jag gjorde nu, när jag kollade igenom ditt nya inlägg.

Kram, Karin

Anonym sa...

ja Hemtex är ju för roliga.. Denna ständiga rea.. Att dom bara inte dumpar sina priser rejält, för det måste dom ju kunna med all den rean som dom kör hela tiden! haha
Skålarna var ur söta! Och ja.. det var nog lite dum snålt att bara köpa 2.. schas iväg med sig och köp till resten av familjen med! haha
kram kram

Poppins sa...

Så vackert du fotograferat dina skålar! Ser ut som från en heminredningstidning, jättesnyggt.
Ibland gör man så där, man drabbas av en plötslig sparsamhet och sedan ångrar man sig när man kommer hem. Däremot är det näääästan aldrig tvärt om - att man ångrar att man köpt för mycket. Det händer inte mig i alla fall.
Odd Mollys kläder har charm och personlighet. Gäller att passa på när det är rea.
Angående Italien - visst är det svårt att bryta upp och ge sig iväg. Man är lite för feg för sådant. När jag var yngre brukade jag säga att innan jag fyllde 35 skulle jag ha bott ett år i Provence. Inte blev det så, inte... :)
kramar

Tea Kristin sa...

Kjempefine skåler og bluse! Nå har endelig Hemtex kommet hit vi bor også - det er så masse fint der! :)

Karin sa...

Hihi, ja du så är det nog! Men du är ju deras mamma av en anledning! ;) Jag har samma Odd Molly-blus och den är bara så härlig. Ha en skön söndagskväll!

Kram Karin

Marie sa...

Visst är det faschinerande att Hemtex alltid har rea! Fina skålar du köpte, alltid kul att fynda. Odd Molly blusen var helt ljuvlig!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Wolf sa...

Hallå,

Kul att du hittade till min sida, fast det är ju frigans som är värd att se, hos mig hittar man "bara" en massa bruna påbörjade projekt, fast det kan ju vara kul och se frugans avslutade saker hos mig innan de blir vita och "stylade"
;-)

Globen, hmm där har man avverkat ett antal meter när man arbetade som vakt, man kan ju lätt säga att man kan varenda gång i det där bygget både inne och ute, det var en straffkommendering när manhamnade där, för det var så luuuuuuugnt = Dagen blev lång!
Sedan fick plånboken lida man gick hela tiden och shoppade på arbetstid då det inte hände något, men efter man fick barn var det ett ypperligt centrum. fast vad jag har förstått så ändrades det mesta efter att systemet kom dit (till slut).

Ha en trevlig kväll,

Kram
Wolf

Tidsmästarinnan sa...

jag är också så där försiktig ibland när jag handlar, lite onödigt försiktig tycker jag efteråt... men man vet aldrig, kanske skålarna finns kvar! Dom var superfina!
Och Odd Molly på rea, vilken total lycka...
Kram
S.

me and alice sa...

Du är då för härlig. Efterfest på eriksdalsbadet. Vi e ganska jämngamla. Vi kanske var där samtidigt, fniss...
Skålarna var härliga. Och blusen...Säger bara WOW. Vill också ha... Till och med dottern köpte odd molly nu i stockholm...
kram Susanne

Anita sa...

FLotte bilder av skålene med godter! Og den toppen er jo bare kjempefin!
Ha en flott uke!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja a din snåla männska varför köpte du bara två skålar ?
Tyvärr är jag likadan när kommer på reor , jag blir dumsnål riktigt .
Men riktigiga fynd var det , blusen är ju såå lovely och så blir jag så avis på din provdocka igen !
Ha det gott !
P.S. Kan inte tänka mig att det var du som planka in på badet , du blev säkert lurad till det ;-) D.S.

Ninis74 sa...

Jättemysiga skålar... söt vovve.. Helt enkelt mysig blogg.. kikar gärna in igen!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vad kul att du la ut receptet! Nu ska här bakas...

Du, exakt den där snålheten brukar drabba mig med. Usch, Det är löjligt vad man blir snål ibland på helt fel ställen...

Jag har utmanat dig!
Kolla på min sida får du se.... Frivillig medverkan...

Ha det gott!
Kram Hanna

Radhusdrömmar sa...

Jättesöt blus, får man fråga vilken affär det var som hade rea på den?
Skålarna var jättefina, bra med rea och på Hemtex är det ju alltid rea! :-)

När jag bodde i Årsta hängde jag väldigt ofta i Globens centrum, jag och 7 st tjejer + barnvagnar (mammagruppen brukade träffas där)
Kom ihåg att ett café där var väldigt otrevliga, vi fick inte fika där för vi hade barnen och vagnarna... Hmmm sånt gillar jag inte.

Kram Johanna

Anonym sa...

Läckra skålar ! Tänk jag gör också så, köper för lite när jag hittar något bra.Blusen gillade jag helskarpt.Måste ta en sväng förbi Hemtex i veckan.Ha en bra vecka
kram ewa

Evelinas hus sa...

Det var fina skålar, sånna skulle jag också vilja ha. Om du inte hittar fler så var dom ju perfekta för godis.
Blusen är ursnygg.
Kram Caroline

Unknown sa...

Wow, vilka fynd!
...När det gamla synder *ähum* så mår nog barnen bäst av att inte veta ALLT, eller hur? Haha...
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Nostalgia sa...

På Hemtex kan man alltid fynda lite;)

Godt nyttår!

klem

Marika på Odlingspyssel sa...

Åh! Jag visste inte att de säljer Odd Molly på Globens köpcentrum!

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilka söta vita skålar till fyndpris åxå. Blusen var jättesöt, härligt med busiga tjejer.
Kram Ulla-Bella

MOONLOVER´S sa...

vilka fina skålar! jag kommer dö den dagen mina barn växer upp och är borta så länge=) haha! fast det kommer väl! ha en bra dag. kram

Dubbelörn sa...

Här avslöjas ingenting för sonen om den präktiga mamman här på Karl-Johansgården...*himlar med ögonen*
fniss...
Han får leva i illusionen om den ordentliga snälla välartade ;)
Kramar

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina skålar, skynda rusa tillbaka!! Men är de slut så är det pga bloggen, de är stora reklampelare och lockbeten... jag blev också sugen nu och vilket läckert foto, har du satt marschallows i skålarna? En sån fin blos från Odd, den kommer du ha glädje utav! Ha en toppenvecka! Mari.

Bodil sa...

Jo, jo man glöämmer lätt. Jag tror inte vi var Guds bästa barn. Men skoj hade vi. Nu lägger jag en direktlänk till dig, är inne nästan varje dag och tittar på allt fint. OK, eller?
Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Hi hi...vilka efterfests rundor...låter spännande!
Hoppas att målarstället kom på, så du fick det gjort!
Skålarna var verkligen fina! Du kudne ju köpt flera stycken för det priset! Blusen är en sån där vill-ha sak....
Må gott, kram!

Lilla Blanka sa...

Kul med REA! Jag var oxå på Hemtex o fick med mig lite smått o gott hem :) De verkar ju "alltid" ha rea där :)
Söta skålar o fin bild!
Kram
Mia

Fröken Fräken sa...

Känner igen det där med att ha en hund som är tokig i vinter och snö.. Vår Molle skulle gärna ligga i en snöhög hela året om... Synd bara att matten inte är lika förtjust i snö!

alegni sa...

tack, jag börjar nästan känna mig återställd. faktiskt så har jag precis varit på en 45 minuters promenad!
jodå, det är mycket roligare att få söta doftpåsar på posten än räkningar!
kram!

Tankevågor sa...

Klart du ska ha flera skålar! De är jättefina. Och blusen är helt underbar! :-)

me and alice sa...

Hej ann-catrin!
Åh, vad go du är. Du har liksom blivit min favvis också...
Vi är nog ganska jämngamla. Jag blir 42 i april. Tror nog vi har samma smak på ganska mycket.
tunikan på bilden är från Indiska. Underbart skön i ull med guldbroderier. Skynda dig till en indiska. Såg att den var med på rean...
kram susanne
ps. kul att du varit i pappas lilla affär.

Lily of the valley sa...

Underbar bild på jättesöta skålar.
Jag har också undrat över mig själv ibland, varför man blir så "toksnål" när man hittar något som är snyggt, som dina skålar, för en billig peng, och så köper man två????

Blusen är jättesöt...
kram Lily

Lin & Lavendel sa...

Fina bilder du visar...blusen från Odd Molly är helt underbar!!
Mysig blogg har du också med massa fina bilder!

Anonym sa...

Vad kul med nybesök på min lite "hipp som happ blogg"...blir det som faller mig in sga...
Jag har kikat lite på din sida nu och det jag sett o läst gillar jag skarpt...Dagens inlägg men dina tjejer som varit ute..hi hi säger jag...Har två döttrar i tonåren och vet é sjutton om jag vågar berätta för dom vad jag gjort...fast misstänker att de hört en del redan...suck...
På vår tid så var det annorlunda eller hur...det var mer gammeldans sga...*fniss*...suck igen för jag blir mörkrädd om de ska ut på liknande bravader och misstänker att så blir det...
Lägger gärna till din blogg bland mina favoriter om dt är OK för dig...ser att du har många att
hålla koll på redan...

Kram och tack för att du firade mitt jubileum med mig...

Malin

Wolf sa...

Hallå,

Jag är ledsen men jag kan inte komma på ett ansikte till din "gubbes" Namn men skulle jag se en bild skulle jag säkert känna igen honom, trots att det är mer än 14 år sedan man spankulerade i Globen C :-)

Jag kan tänka mig att det inte är allt för roligt att komma ner och se "spåren" efter barnen... Uj uj, vilka ramsor jag kan tänka mig att du slänger iväg till dem när det är som värst.

Idag är jag glad då hantverkaren hörde av sig och kommer i morgon för att avsluta arbetet på vinden sedan skall sonen flytta upp och OJ vad det skall bli skönt för både honom och oss. ;-)

Jag lovar att hålla er uppdaterade med hur arbetet går framåt i biblioteket.

Ha´en trevlig kväll,

Kram
Wolf

Bodil sa...

Jösses vad många kommentarer!!! Vill bara be dig ändra i direktlänken till mig. Gredelin med ett "d".
Godnatt

Designe sa...

Men åh vilka underbara skålar du fyndat! Jag vill oxå ha...Varför har inte jag hemtex i min stad??...superfin blus oxå..Odd molly har så mycket fint! Fina bilder! Kram :)

Jes/Vita villa vila sa...

Oj vilka härliga fynd du gjort :) Grattis!

Önskar dig en toppenfin vecka! Kram Jes