tisdag 8 januari 2008

Min nymålade skänk!!

Så här ser då min nymålade skänk ut.... När vi köpte den var den grön..sen blev den vit direkt. Sen kom en tid då allt skulle vara avlutat..sagt och gjort..blåslampan på.
Jag har gått och sneglat på skänken nu i ca ett års tid.. visst den var vacker träfärgad...´men det gav ett så mörkt intryck. Då jag alltid har massa projekt och griller i huvudet har jag inte ríktigt vågat gå på om det till sambon...man får ju vara lite taktisk!! Men nu så hade fröet såtts i hans huvud också..när han nog tillstod att färgen på skänken inte var den roligaste.. Ni kan ju gissa vem som stod i givakt då med pensel och målarburk REDO!! Moi! Visst blev den vacker, tavlorna är nedhämtade från vinden, lite gamla släktingar, barnbilder, det hängdes upp helt ossymetriskt..jag tycker det blev lite mormorskänsla på det me like!
Rostavlan i mitten är en liten favorit med sin skamfilade ram, och lite gamla speglar..piggar alltid upp
Den lilla vita ljuslampetten är ett loppisfynd för en tia, lampan relativt ny, det rosa ljuset och glasklockan med sina torkade rosor gör att intrycket blir lite vårligt
En gammal kikare är snyggt som prydnad och den söta skålen i fattigmanssilver med en avklippt krysantemum är snyggt. den lilla plåtasken med rosen på är en av många i vårt hem!


Den vita träskålen är nog egentligen en "julskål"..men den har hängt med sen förra julen och med en pärlhyacint i får den vara framme året runt.

Blogger har bråkat med mig idag...hade en före och en efter bild på skänken... när jag laddade upp allt såg det inte klokt ut..när jag sen skulle redigera gick det inte alls....är det b ara jag som är kass på det här??? Eller. Ja trött blev jag i allafall... så nu har jag så bråttom iväg" Ha det nu så toppenbra...och tack snälla för så gulliga kommentarer att man blir tårögd..och några fina fina mejl också!!

Ha det så gott Kram A-C

ett tillägg bara, visst har jag blivit inspirerad av nya numret av Drömhem.. Anncatrins hem.. samma namn fast inte rätt stavning... jag föll direkt..pladask kan man nästan säga!!

Ännu ett tillägg...kurbitzmålningarna ville jag absolut inte måla över..men om man tittar närmare på den..så företäller den..ja jag vill inte gå in på det närmare men någonting på kvinnokroppen är det... det intimaste om man så säger..hmm

51 kommentarer:

linnea-maria sa...

Hej. Din taveluppsättning är jättesnygg, så där charmigt slumpartat. Skänken är jättefin, vad kul att du har sparat den gamla kurbitsmålningen. När någon har varit framme och lekt med färger kan man bara inte måla över. Vi har en grönmarmorerad spegeldörr hemma som är jätteful men charmig och den kunde jag inte måla över. /linnea-maria

Lisas torp sa...

Åh, så snyggt det blev! Och tavlorna är helt i min smak, jag har ju något liknande över mitt matbord!
Kul att du sparade den fina målningen på skänken!
En sån kikare har jag också den sysnt i min logga-bild! Snyggt!!
Så duktig du är!!
Och vilka fynd du gjorde i förra inlägget!!

Ha en bra vecka!

Kram

Lisa

Lily of the valley sa...

Skänken blev superfin och så bra det blev med tavlorna och spegeln. Jättesnyggt!
kram Lily

My White Cottage sa...

Vad fin skänken blev! Gillar din tavelupphängning också, jättefint!

Ha en toppenbra vecka!
Kram från Jenny

ängeln i vitt sa...

Så fin den blev, och dina tavlor gillar jag. Du har så mycket smått och gott att titta på, måste ta ett varv till.

Ha det gott
Kram/Carina

Fröken Fräken sa...

Fin skänk, jag bara älskar gamla skåp och skänkar av olika slag!! Klart att man måste få göra om dem ibland också, smaken växlar ju (bara man inte målar på teak, där går gränsen för mig!)
Tyvärr får det inte plats mer skåp hos mig (jag behöver ju kunna röra mig också).

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ojojoj...så fint det blev.Jag har oxå en möbel som var mörk från början sen lät farmor måla det grått, sen ärvde jag då målades det grönt...men nu är det snart vitt alltihop...hihi..
Kram Pernilla

Radhusdrömmar sa...

Åh vad fint!!!

Är också på jakt efter en gammalskänk som jag kan fixa till lite.

Har du kollat i senaste numret av Drömhem & Trädgård?

Kram Johanna

Karin i Villa Grå sa...

Skänken är en riktig pärla och de många tavlorna är ett smycke på väggen ovanför!

Härligt med en möbel som fått hänga med så länge och klätts i alla tänkbara skepnader. Just nu känns det bara så rätt när den är vit, eller hur? SÅ fin!

Kram, Karin

LantlivsAnette sa...

Jaaa du...nog blir det fint med vitfärg !Vilken fin skänk alltså..och alla fina tavlor som du har där ovanför...
Det är sååå kul när du lägger ut nåt nytt!!
Ibland så bråkar blogger med mig också..men väntar man ett tag så brukar det funka igen.Men ibland så har man ju inte riktigt tid att vänta..
Kram Anette

Solsjö - Under en vind sa...

Helt underbart hörn med din skänk och vackert stilleben ovanpå! Mysig upphängning av tavlorna också! klokt val att måla tycker jag!
DEn där vita skålen kikade jag på inne i en butik, nu reades den till hälften men sambon var med så det blev ingen....han tycker att jag har nog med skålar....jag ser helt oförstående ut...fniss...
Må gott, kram!

Solsjö - Under en vind sa...

...ljustestare kommer sig av att jag alltid tänder massor av värmeljus, vanliga ljus och blocklus överallt....nära vänner till oss som ofta är här är inte alls lika mycket för ljusens mysfaktor, så de brukar skoja om att jag är ikeas ljustestare! det är ju därifrån man släpar hem alla värmeljus....
Kram!

Anonym sa...

Men vad du har varit duktig med målar penseln!! och hur läckert som helst med tavlorna! Du kan du!! :)
kram

MiaMaria sa...

Så vacker skänken blev vit helt rätt.....
Och vilka fynd du gjort alltid lika roligt varje gång....oftast köper man hem för lite....och ångrar sig.

Ha´det gott!
Miamaria

alegni sa...

allt är bara så fint!
det är så kul att studera alla detaljer, o bra att du räknar upp allt, så man inte missar något av misstag :)

Karin sa...

Hihi, jag tänkte på dig när jag läste i Drömhem och trädgård. :) Härlig inspiration! Din skänk är verkligen jättesnygg i vitt och fint med tavlorna ovanför. Ha en härlig tisdagskväll!

Kram Karin

Hanna i Det stora grå huset sa...

WOW!!!
Kanonfint, verkligen!
Me like too!!! ;-)
Du har verkligen lyckats med helheten tycker jag... Skänken, tavlorna och sakerna på skänken.... Jättefint. Var stolt!
Hanna

Maria sa...

Den blev helt superfin!! Många fina tavlor har du också!!

Och skjortan du fyndat är såå vacker!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så mycket vackert och mysigt du har i din blogg! Skänken blev jättefin, jag förstår du ville måla den, även om du hade målat den en gång tidigare i livet....Så många fina gamla tavlor, den med blommor var vacker!Fint arrangerat!! Mari.

Maria sa...

Super fin! Vi har något liknande hemma som tv bänk. Gillar din upphägning utav tavlor. Har massor av gamla ramar som jag vill hänga upp men inget att sätta i själva ramen!

Marie sa...

Skänken blev jättefin och vad snyggt det är när du har hängt upp tavlorna osymmetriskt.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Änglahem sa...

Skänken blev ju urtjusig!! Kan tänka mig förebilden och....tja föredrar efterbilden. Så har du ju fått till det så bra med alla tavlor och lampor mm runt om.
Tycker det är så fint när man hänger tavlorna lite huller om buller, men när jag väl ska hänga upp något på det viset blir jag alltid tveksam. Ska man hänga den så el så?, nja det blir nog bäst så, eller... så håller jag på. Tvi på mig.

Vi går på att Blogger bråkar tycker jag, det gör den alldeles för många gånger för mig, för det kan ju INTE vara jag, eller?

Ha det så gott min sköna!
Kramisar
Ulrika

En inredoholic sa...

Superfin skänk!!
Och din sida är inspirerande!

Någon på Stinsen. sa...

Guud vad fiiiint!!!
kram ia

Hanna sa...

Fy vad fint det blev. Jättevackert hem måste jag säga och en jätte intressant blogg. Hit lär jag komma flera gånger.
Ha de gott

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vad fin den blev!!! Jag blev ju bara tvungen att klicka upp en av bilderna när du skrev så där om vad målningarna föreställer *asg*

Ha en härlig kväll!

Kram
Flisan.

Lina sa...

Oh så fint det blev!! Kul att du sparade målningen! Tavlorna är jätte fina till!

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Jag var en kort period en hockeymamma, men senaste åren så har jag varit och är en innebandy-handbolls- och fotbollsmamma... ;)

Mm, du fick ju det där att låta så enkelt... Ljusa upp den i paint.... Ok..! Nog för att jag grejer en hel del vid datorn, men jag är ingen hejare på några som helst bildbehnadlingsprogram. Ännu. *S*

Kram.

Lilla Blanka sa...

Åh vad fin skän o vad underbart du har arrangerat allt runtomkring...! Jättefina bilder!
Kram
Mia

Staket & Designkonsulterna sa...

Skänken blev kanonfint i vitt, vi har en äpple skänk som jag tänkt länge på hur vi skall göra, när jag ser din har jag bestämt mig...vit får det bli såklart.
Tavlorna och all dekoration runt omkring blev jag helt galen i.
Imorgon blir det att åka hem till mor och far för att hämta gamla bilder på farfarmor och mormor när dom var små. Kul att ta fram det gamla igen och få njuta av sina förfäder.
Godnatt och kramizzar/Annelie

Anonym sa...

Men du ..så snyggt det blev. Det blev en härlig harmoni med speglar och tavlor.
kram ewa

Nygammalt sa...

Gud va snyggt det blev. Du kan du! Ska evt försöka mig på en liten mindre variant av det där. Om det funkar vill säga.
Jag föll också pladask för hennes hem i Drömhem...älskar alla gamla kläder och som du har kikare tex.
Häftig målning på det fina skåpet.
Kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej igen!
jag glömde säga (angående din kommentar hos mig) att min lill-tjej är 3 år, och lite senare med pratet än de andra var. Så tyvärr så lär jag inte få en vettig förklaring till hennes vägran från henne på ett tag... :-)
Sköt om dig!
En gång till: jättefin skänk...

Dorthe ♥ sa...

Åååhhh så fin den blev! Jag föll oxå för Anncatrins underbara hem....har tittat mååånga gånger på hennes ljuvliga hem.

Kram
Dorthe

Kathys Home sa...

Godmorgon, men vad du har fixat! Å så fint det blev....jätteroligt att se. Tänk vad man kan få till det med lite nytt å lite gammalt..jag har ett projekt som jag skall sätta igång med vilken dag som helst....du får väl se på min sida snart..:))
Jag håller fullständigt med dig om Drömhems senaste nr..det är så kul att läsa när man hittar ett hem som inspirerar..näe nu måste jag rusa till jobbet...kram kram kat..

Hauge sa...

Åh så fint det blev. Vilken härlig blogg du har.

Mvh Sandra

Smått och gott hos Lina sa...

Så fint! Vilken tur att du räddade den från den gröna färgen! :-)

Ha det bra!

NICOLINAS BONING sa...

Vilka vackra kurbitsblommor du har på skänken...skratt...och som den dalkullla jag är så vägrar jag tro på att det skulle vara något annat;-)
Det blev kanonunderbart med alla tavlorna till...och alla andra attiraljer som du har arrangerat så fint på skänken!
Kramar/Birgitta

Anonym sa...

Åååh så fiiint... riktigt inspirerande :) Kram kram

faster atta sa...

Så fin skänk!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den blev jättefin, din skänk! Så kul det va med en kikare uppställd bara så där...
Kram
Marie

Bodil sa...

Jag köpte färg när jag var inne i stan i måndags. Tänker måla ett gammalt skåp som jag köpt hos en antikvitetare för ett antal år sedan. Måste ha färg hemma ifall jag får målningsanfall. Ditt skåp blev jättefint.
Kram från Bodil1

Anonym sa...

Hihi! Kan man få se lite närmre på målningarna!? nEJDÅ! Men har då aldrig hört talas om såna målningar på en skänk!! Vad är det meningen att man ska förvara där i??
Gillar din tavelvägg, ser jättefint ut! Ha det gott!

Designe sa...

Oj, så fint det blev och taveluppsättningen blev verkligen lite mormorslik...jättefint! Kram :)

Caroline sa...

Så vackert! Jättefin skänk! Och jag gillar verkligen ditt "tavelarrangemang", det ser jättecharmigt ut.

Kram

Caroline

Anna - På landet Mot skogen sa...

Vilken fin skänk!
Gillar din rostavla, jättesöt!

Hmm...nu hade jag ju velat åka till Hemtex :) Jättesnygga skålar! Sådär lustigt snål blir jag också ibland, att man snålar vid lite fel tillfällen...

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej1
Kul att du gillar mina saker.*LER*
Du kan skicka en beställning till min mejl adress: sandin_4@hotmail.com
Skriv adress dit kondisbitarna ska skickas osv.
Kram Pernilla

Poppins sa...

Hoppas du har piggnat till efter svimningen. ;) Vill ju inte knocka dig...
Kul med kurbitsmålningarna och de ska du förstås inte måla över. Försökte föreställa mig skåpet i olika färger och vitt blev nog bäst. Och så passar det ju in i omgivningen.
Kikaren - precis en sådan grej som jag skulle vilja ha som prydnad. Mannen har en tubkikare men den är nytillverkad. Han gillar det marina temat.
Många kramar!

Skatan sa...

Åhå fanken, vilken målning ;-) Klart du skulle spara den! Fint blev det i alla fall! Jag gillar också din gamla kikare. Häftig!!

Hej så länge, vi ses igen!

Sussie sa...

Hej, så kul att du kikade in till mig så att jag hittade hit, här finns ju massor av skoj. Fin blogg. Ha en bra deg.

Åsas Kammare sa...

Så snyggt!!!!

Ha en skön helg!