torsdag 10 januari 2008

Laga mat...STÄDA!!!

Har varit uppe med tuppen och lagat mat så det bara visslar om det!!!
En stor matbeställning är nu redo att skickas iväg till ett företag!..
Jag arbetar ju med catering, ett otroligt roligt jobb.
Eget företag är lite läskigt och samtidigt det roligaste jag gjort!
Nu innan jag tar en liten förmiddagsvila måste jag ta tag i huset... som om inte jag städar, ser ut som om en mindre jordbävning dragit fram!!

Lite citroner och salvia!
Petitchouxer med skagenröra, en av alla godsaker jag knåpat ihop
Och nu mina vänner är det bara att kavla upp tröjärmarna.. här ska städas!
Gillar ni dammvippan ? ...lite "flådig" får man väl vara ändå medan man sliter här hemma. dammvippan är inhandlad på Berry i Stockholm
Och visst städar jag i högklackat...trodde ni något annat eller??
Den fina vita trasan kommer från Zone Denmark, också den butiken i Stockholm
Ha det nu så bra... vila när ni kan och var rädda om varandra!!!

Kram A-C

49 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men va roligt med egen cateringfirma , och modigt som sagt . Drömmar har man ju men modet ... var får man det ifrån ? *undrar hon darrande *
Trasan är jättefin ....men det är ju dammvippan vi är intresserade av , hur läcker är inte den och var har du köpt den ???
Har du ett litet vippigt förkläde runt midja oxå ;-)
Kramisar / Lotta

Lilla Blanka sa...

Vad roligt det verkar, men samtidigt lite läskigt att vara "egen"..! Kul med catering, och vad mumsiga dina petitchouxer ser ut...
Kram
Mia

Metteflette sa...

Oj, oj, Skagenrøre er såååå godt! Du skulle ikke ha en god oppskrift vel? Smakte det på et hotell i Sverige og det var bare nydelig! Lekkert vaskeutstyr du har! Da går alt som en lek ;-) Likte så godt skjenken din med alle bildene på veggen! Vakkert :-) Klem fra Mette

Radhusdrömmar sa...

Kul med catering, ser väldigt gott ut! Petitchouxerna ser mumsiga ut.
Du hade rätt vad gäller stället där jag bor.... en av gissningarna är rätt.

Ha det gott på städdagen!

Kram Johanna

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Du skickade väl hit lite mumsigheter åxå??!! Nähä... *besviken*
Vad kul med en egen cateringfirma :)

Jag hade blivit grymt besviken om det var så att du inte trippade omkring i högklckat och städade eftersom du har en sådan flärdfull dammvippa *fniss*

Ha det gott!
Kram
Flisan.

|| Perlan || sa...

Oj oj vad smarrigt det såg ut! Vilket roligt jobb du måste ha! fast det är klart.. jag är inne i en sån period där man har totalt idétorka vad man ska äta.. tråkigt och laga mat då! Så jag kanske skulle beställa från dig istället!! :)
Japp, jag kan se dig trippa omkring där hemma med högklackat och dammvippan i högsta hugg!!
kram

Änglahem sa...

Vad synd att du bor sååå lååångt borta!! Jag är hungrig!!!!

Klart man ska ha tjusiga saker till städningen när man kan! Jag är grön av avund...så fin är inte min lilla dammvippa!
Jag vill (precis som Lotta) veta var du köpt den? Vill ha..!

Kramar
Ulrika

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Mmmmmm vad hungrig jag blir...ser superduper gott ut.
hihihih...kan se dig framför mig när du springer omkring å "vippar"
Kram Pernilla

Annika sa...

Åh så kul det låter med en egencatering firma, mina fantasier handlar om ett litet mysigt cafe med rutiga dukar =)
Petitchouxerna ser supersmaskiga ut och dammvippan var supersöt =)

Bodil sa...

Dina bilder...... Superfina igen. Vad har du för kamera människa?
Visst är det rätt kul när man tänker på fotografering nu och för 10-15 år sen. Inte sjutton tänkte jag på att fotografera min städutrustning på den tiden. (Kanske inte idag heller för den delen..) Men du har gjort det och bilden är bara super!
Kram

LantlivsAnette sa...

Wow..har du egen cateringfirma !
Jag beundrar alla som jobbar med mat...det är inte det lättaste,det är ju färskvaror som ska lagas till..inte min grej kan jag säga,jag älskar att äta gott..men jag gillar inte att tillaga det..och att handla är bland det värsta jag vet,jag veckohandlar men ändå,nån ska ju släpa hem maten...
Du är duktig du !!
Kram Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka läckra bilder och god mat, jag var hungrig innan men nu blev det än värre!! Din blogg är väldigt inspirerande, vilket vackert städkitt du har : ) Och egen cateringfirma, häftigt, det skulle jag med vilja ha, utan att göra så mycket mat( hm, går det..) men typ bara smörgåsar och vara festfixare, åka runt och duka bord!! Du är alltså en fena på att laga mat innan du har egen firma med det, låter kul!! Mari.

alegni sa...

catering funderade jag o en kompis på ett tag, men sen rann det ut i sanden. men egenföretagare blev jag i alla fall.
jag gillar matbilder, som du kanske märkt ;)
lite lyx o flärd kan man gott ha när man städar, fast själv överlåter jag det jobbet till gubben :)
kram

Kathys Home sa...

Vad duktig du är min vän, vad god maten ser ut...mums...Vad roligt du måste ha det med ditt arbete, jag hoppas det går bra för dig men jag tror inget annat..:))

Haha,ja visst skulle man ha en dammvippa som din när det är städning, bara för att få känna sig lite lyxig..

Vet du jag kan inte skicka mail till dig, de bara kommer tillbaka du kan sända mig bilder på drevkat@spray.se så får vi se om det går bättre...Nu skall jag fortsätta grotta i mina papper..kram kat

Sara sa...

Åh det ser ju supersmarrigt ut! Dammvippan fastnade jag för direkt, så läcker! Jag städar också i högklackat..självklart, och i en liten städdress med förkläde förstås;) Fin blogg du har!

me and alice sa...

Vilka läckerheter! Kommer direkt. Tänk att få vara där hos dig o tjuvsmaka några... Mums...
Vad duktig du är med egen firma o allt.
Kram susanne
Hoppas städningen gick bra!

Designe sa...

Oj,vilka gosaker du har gjort och va kul med egen catering! Det måste va skoj!..Himla läcker dammvippa oxå! Kram :)

Poppins sa...

Mmm, såg gott det såg ut. Måste vara kul att ha en catering. Jag gillar att laga mat så det hade nog passat mig.
Försöker föreställa mig dig i högklackat och rosa dammvippa. Men det går inte riktigt ihop med min bild av dig. :)
kramar

Handplockat sa...

helhärliga bilder som alltid
duuu
jag glömde ju säga att jag gillar din fina skänk OCH sätten du har hängt alla fina tavlor

tack för titten hos mej

Solsjö - Under en vind sa...

Men vad gott det ser ut!!!! Skickar du hit ett par som jag kan inta till kvällsmaten....mums....
Hoppas att ditt hem nu är skinande rent också så att du kan ställa a dig klackskorna...fniss...Kramis!

Anita sa...

Wow! Eget catering firma!!! Så bra!!
Det er en hilsen til deg i bloggen min!!

Anna - På landet Mot skogen sa...

Vad kul med en egen catering! Dina petitchouxer ser grymt goda ut!

Jag älskar din dammvippa! Känns faktiskt lite som att jag *måste* ha en så´n :)!
Självklart städar du i högklackat! Vem gör inte det?! (Sa hon och gömde frottétofflorna under byrån ;)...)

Anonym sa...

Hur långt norrut kör du?hi hi..
Det är kul med mat.Själv är drömmen en resturang.För några år sedan var ortens hotell till salu gissa om jag var sugen, men just då var det inte läge i mitt liv för det.Några goda vänner till oss köpte det.
Dammvippan var läcker,svart kort kjol med vitt förkläde har du väl också.
kram ewa

Allis sa...

Oj vá roligt med ett cateringföretag!! Har lite kunskap om området eftersom svärsonen är i samma gebit. Det går nog lätt att städa hos dig med en sån fin vippa.
Må så gott!
Kram E

Anonym sa...

Hej!Och tack för din titt hos mig det ser väldigt mumsigt ut på dina bilder!Vilken gullig dammvippa du har!Kram Memrica

Unknown sa...

Å du säger att du är avis!! Herre gud vem är avis om inte jag!! Jag kan inte laga mat!!! Hur jag än vrider och vänder på det, så blir det aldrig bra. Dessutom får jag aldrig någon inspiration vad det gäller mat. Så snacka om att du är duktig!! Det är tur att man är olika hi-hi...kramar Malin

Karin i Villa Grå sa...

Aha, catering? Vad kul! Jag har gått och tänkt på dina cupcakes, ingår de också i verksamheten? *dreglar*

En nyfiken fråga - var bedriver du din catering? Får du lov att göra det hemma?

Jag håller med dig, Britt Ekland hade kunnat åldras med behag, men hon valde att se helt plastig och märklig ut. Tragiskt! Fast ärligt talat, hur anti plastikoperationer jag än är kan jag nog tänka mig lite Botox här och var framöver... ;-)

Kram, Karin

Marie sa...

Egen cateringfirma, vad kul! Det ser väldigt gott ut, jättevackra bilder! Häftig dammvippa, en sån skulle man ha!

Kram Marie

Hanna sa...

Gud vad kul med catering. ag är helt totalt förälskad i din dammvippa. Hade jag en sådan skulle jag städa jämt.
Jag trodde alla städade i högklackat =)
ha de gott

ESMERALDAS HJERTE sa...

hei! Du har et nyyyyydelig hjem! Og jeg kommer igjen til siden din!!!!!

KLEMMMM

Tea Kristin sa...

Jeg får jo nesten lyst til å rydde og vaske når jeg ser det flotte bildet!! Skjenken din ble kjempefin!

Dubbelörn sa...

Nä men catering??!!! Då är det ju till dig man ska vända sig när man behöver nytändning då man själv inte har någon fantasi kvar... *skrattar*

återkommer... ;)

Kram

Lina sa...

Oh så roligt det låter med egen catering firma! JAg ahr också en dröm om att starta eget, men det får nog vänta ett litet tag...

Hanna i Det stora grå huset sa...

vad häftigt med egen catering-firma! Mycket imponerande! :-)

Jag måste också säga att jag gillade dammvippan, precis en sådan sak som jag skulle kunna tänkas köpa för att göra städningen roligare!
(Har du samma rosa färg på klackarna?) ;-)

Sköt om dig !
Kram Hanna

Någon på Stinsen. sa...

hahaha jag trodde alla städade i högklackat och den "lilla svarta"!
det gör jag.....
Jag kan inte annat än önska dig all lycka till med din firma. Jag vet hur läskit men samtidigt helt underbart roligt det är. så kämpa på!!!
Kram ia & Pippi pucko

Elisabet sa...

Härligt o underbart med eget..
jag vet, men jobbigt.
Med den dammvippan skulle jag oxå gärna städa, men den kräver kanske viss klädsel?
Tilde

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka fina bilder på maten! Jag blir riktigt hungrig! Hoppas det går bra för dig att vara egen!
Dammvippan var ju jättehärlig! Det måste bli roligare att städa då!
Kram
Marie

Fröken Fräken sa...

Beundransvärt med personer som du som kan trolla ihop mat för andra, och livnära ;-) (lite dubbeltydigt där..) sig på det. Jag som knappt kommer på vad jag ska laga till mig själv en måndag..!

Staket & Designkonsulterna sa...

Herregud vad hungrig jag blir...så gott med skagenröra med petitchouxer.
Visst är det kul med eget, men man blir lite nervös ibland.
God helg och många kramizzar/Annelie

ChatrinesLiving sa...

Ååå god mat! Jeg hadde trengt en sånn som deg her hjemme hos meg!! Jeg liker jo ikke å lage mat... Her i huset skal det vaskes litt i dag også, så det blir litt koseligere til helgen:)
Ønsker deg en fin helg!
Klem:)

Anonym sa...

ja, min mamma brukar säga att det är viktigt att lyxa till städningen med bra medel och tillbehör. Sånt förgyller en rätt tråkig göra som måste göras ;)
kram/ruffa

Unknown sa...

Men å vad kul med catering! Jag har en arbetskompis som drömt om precis samma sak...
Vad gör du för mat, ngn speciell inriktning? Hur länge har du varit igång?
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

ängeln i vitt sa...

Lyllo dig som kan fixa käk och dessutom till andra. Måste vara ett toppenjobb. Dammvippan är ju bara för söt.
Ha det gott
Kram
Carina

Lily of the valley sa...

Mmmm! Ser smarrigt ut!
Läcker dammvippa, och visst får man skojsa till det, i synnerhet när man tycker det är tråkigt ;)
Ha en skön fredag
kram Lily

Dorthe ♥ sa...

Mmmm så gott det ser ut!

Kramar
Dorthe....den rosa dammvippan är ju bara såå ljuvlig...

NICOLINAS BONING sa...

Din dammvippa gillar jag skarpt...och tanken på dig vinglandes i höga klackar svingandes med vippan gör mig alldeles glad...fniss...
Det ser smarrigt ut det där på bilden...mums...kan du möjligtvis skickaen liten smakbit genom kabeln kanske?
Kramar/Birgitta

Karin sa...

Det låter och ser ut som du har ett trevligt jobb! Läckra bilder också! :) Tänk att tom städning ser trevligt ut...

Jag hoppas att du får en härlig helg!
Kram Karin

Jes/Vita villa vila sa...

Härliga bilder du visar & vem kan ha tråkigt under städningen med en sådan mysig dammvippa :)

Önskar dig en toppenfin helg! Kram /Jes

Stämningsfullt sa...

Så fint! Det gör verkligen jättemycket med lite blommor!