onsdag 24 juni 2009

En chailatte i trädgården

sen är jag nöjd, jag njuter av härliga sommarkvällar i trädgården, killarna ser "bara" på fotboll hela tiden.
Jag själv vill knappt gå in, först när klockan "slår" riktigt sent masar jag mig motvilligt in.


Jag hittade chai på burk..ser ut som oboy ungefär.. och blandas med mjölk och vatten..
Doften av kanel och kardemumma är härlig

i min fina kopp från Rörstrand som ni säkert sett förut, jag fyndade fyra stycken och de är modell större, som en tekopp ungefär
Tänk om man kunde stanna upp tiden en liten smula... bara en aning så där
Imorgon har jag ledig dag och dagen är helt blank, inga hundar att gå ut med...
jag börjar väl där jag slutade ikväll.. ute i trädgården... men då med frukost
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Soliga kramar
Ann-Catrin

17 kommentarer:

Viola sa...

Det där låter väldans smaskigt....njut nu utav din blanka dag imorgon..ska ju bli ännu en underbar sommardag, kram VIOLA

Vitt o Vältummat sa...

Så skönt med en helt blank dag. Hoppas du kan fylla den med något meningsfullt typ ligga i hängmattan och läsa en bok...
Kram/Åsa

Mitt hvite hus sa...

Hørtes spennende ut ... herlige sommer dager som må nytes fullt og helt...

Sommer klem Kerstin

Titti underkalas-eken sa...

Tänk, jag har aldrig prövat Chailatte! Jag känner mig såååå otrendig! MEn det låter himla gott, jag får nog se till at smaka å det snaraste!

Här hemma njuter vi med av värmen som kommit och de ljusa kvällarna...

Missa inte min utlottning!
Kram Titti

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
^h va gott med chailatte..Blev helt förälskad i det när jag vi i Helsingborg i hösts..Har inte druckit det sen dess..Var kan man köpa det nån stans?

Ha en fin dag..här vankas jobb ..men snart är det sem..
kram anna

alegni sa...

låter gott o dukningen är underbart vacker att vila ögonen på. fortsätt att njut, du!
kram
ingela

Sanna sa...

Det där har jag aldrig smakat, men det låter gott och koppen är ju hur fin som helst!
Ha en skön och solig dag!
kram
Sanna

Elzie sa...

Ha en riktigt skön, ledig dag idag utan en massa måsten.
Kram Elzie

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så gott det verkar! har aldrig testat det .... Är det som kaffe?
Hoppas du får en riktigt härlig, ledig dag idag.
kram!

Lantliga drömmar sa...

Åh va härligt med en blank dag! Nilla

Våglyckan sa...

Ser mumma ut. Och härligt att kunna sitta ute i trädgården! Jag bojkottar också tv:n när sambon ser på fotboll på kvällarna. Mycket mysigare och sitta och njuta av sommaren, inte sant?
Ha en bra dag!
kram från mig
/maria

Les Cotrions sa...

It looks delicious! Lovely cup!
Wish you a very nice week end and enjoy your garden!
Hugs
Vale

Heidi sa...

Hej
Tänkte att du kanske ville titta in på min lilla utlottning av en söt tvål och en gullig sax?
Har spanat in några saker på din loppis igen, måste bara kolla över ekonomin först.
Kram Heidi

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ja det vore ju inte fel att få tiden att stanna...nu idenna ljuvliga sommarvärme!!!
Mysigt du har med ditt te!!
Håller med...de ljusa varma sommarkvällarna är underbara...man vill ju aldrig gå in ju:)))
sitter i hammocken på altan..gött`

Ha det gott i värmen!!
~~♥Kram Millan ♥~~

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Åh den där Chaien är ju såå god.. ja håller med dig tänk om man kunde stanna tiden NU... kram snowwhite-sussie

Lisas torp sa...

Så skönt det låter och vilken kul grej med chai-latte på burk!!!!
Vilket underbart väder vi har - hoppas du hinner njuta av allt det vackra just nu -här är det rena paradiset!!!
Kramar
Lisa

Celias Spetsar sa...

Mmmm, det ska jag testa. Visst är det underbart med en helt "ren" dag särskilt när solen skiner. själv ska jag till mitt älskade jobb 3,5 tim när jag kommer hem ska jag stå i skuggan och måla :-)
Ha det så gott i morgon!
Kram Linda