torsdag 18 juni 2009

Trevlig midsommar♥

Ja så är det då midsommar, en dag då Sverige firar in sommaren.
En härlig dag brukar det vara med resning av midsommarstång, sillunch, jordgubbar, dans kring stång och traditionsenlig grillning på kvällen, sen en mysig kväll med lekar, prat, skratt och vin.
Vi firar eller har alltid firat i Dalarna så länge jag kan minnas, tillsammans med goda vänner, släktingar, familj.
I år firar vi hemma i Enskede med familj och syskon,
Anders är ny opererad och det känns bäst att vara på hemmaplan
vädret ser inte så där jättepositivt ut just nu och de har inte lovat bättre heller.
men vi ska ha mysigt i allafall med allt som hör midsommar till.
Jag ska baka lite bröd nu på morgonen och göra en tårta.







En enkel dukning blir det med färska blommor på bordet och en prästkrage från trädgården knuten runt linneservetten.
det blir nog att sitta inne kan jag tänka idag, men vi har stora skjutväggar i glas på verandan så det blir nästan som att sitta ute.. men blir det en gnutta sol.. ja då "hoppar" vi ut!

Härlig midsommar på er allesammans!!
Ann-Catrin♥
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

ps. jag har lagt i lite nytt på min webloppis.. välkomna att kika in ds.

17 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Önskar er en findag tillsammans..
kram anna

Änglahem sa...

Morgon Vännen!

Hoppas att ni mår förhållandevis bra.

Det låter väl nog så mysigt med en dag hemma i Enskede, i ert underbara uterum.

Än så länge är vädret riktigt hyfsat här nere, suttit ute och ätit frukost. Men vädergudarna kan ju ändra sig väl så kvickt....så än kan vi inte ropa hej.....usch då....tittar ut genom fönstret och tycker att det mulnar på....dom där molnen får rassla sig förbi illa kvickt!

Ha en Härlig Dag!

Kramar, Ulrika

Ps Hälsa Anders att han ska krya på sig fort här, och med din omsorg så har han det nog riktigt bra.

Mia sa...

Hihi... kan se er framför mig, som i reklamen då de skuttar fram och tillbaka pga regn. Hoppas vädret håller sig på den goda sidan trots allt så att ni kan komma ut och njuta lite också.

Trevlig midsommar!

Kram Mia

Mitt hvite hus sa...

Ønsker deg og dine en herlig midtsommerhelg...

Kos dereO=)

alegni sa...

så vackert du dukat, a-c.
jag hoppas ni får en skön midsommarhelg där i enskede. vi firar också hemma den här gången, men det kommer ju fler midsomrar, hoppas jag.
ha det gott!
kram
ingela

Les Cotrions sa...

Very nice table you arranged!!!
Wish you a faboulous midsummer!
Vale

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint du dukat! Hoppas att ni får en riktigt fin Midsommarhelg.

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilken underbart vacker och somrig dukning!!

Ja, har du tänkt på att, varför la de inte Sveriges nationaldag på midsommarafton? Det är ju verkligen unikt för sverige och då firar vi ju nästan lika mycket som våra grannar gör den 17 maj!

Knäppt att ha först den 6 juni sen midsommar, då kommer 6 juni lätt på andra plats...

Nu äter vi gott, dricker gott, festar, hissar flaggan och jublar.-trots regnet: )

Hoppas ni får en trevlig helg, trots sista tidens omständigheter.

Mari.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ha det jättegott!! vackert dukning!!!

~~♥ TREVLIG MIDSOMMAR♥~~
& massor av kramar
önskar
~~♥Mamma Millan♥~~
~~~¨♥♥♥¨~~~

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Jag förstår att ni vill vara hemma i år..hoppas att operationen gick bra !!
Precis så är det här nu också med vädret, kallt o molnigt, men inget regn ännu i alla fall..
Jag vill önska dig en riktigt fin Midsommar
Kraam Anette

Smått och gott hos Lina sa...

Glad midsommar!

Så vacker dukning.

Ha det bra /Lina

Hannis sa...

Hoppas att allt är bra med er i dag!
Och att ni hade en fin midsommarafton.

Kram Hannis

Bodil sa...

Glad fortsättning på midsommarhelgen önskar jag dig!
Kram

Liw sa...

Såg ju riktigt mysigt ut, enkel tär alltid bäst, eller oftast :)

Lisas torp sa...

Det verkar ändå som om ni hade alla förutsättningar för en fin midsommarafton! Så stämningsfullt och fint du har dukat i ert fina uterum!
Hoppas att ni hade det gott och bra på alla sätt och att din Anders kunde njuta lite också!
Kramar
Lisa

Therése sa...

Hoppas ni fick en riktigt fin midsommar tillsammans ;-)
Kram Therése

Celias Spetsar sa...

Så svenskt sommrigt du dukat, underbart. Vi har varit och firat hos en loppis tokig vän i Ängelholm. Så nu är jag loppis-sugen som bara den, men inga loppisar i sikte denna helg. Har målat mitt postskåp i grundfärg två gånger nu, så forts. följer i morgon.
Ha det gott och krama gubben ;-)
Kram till dig från mig.