lördag 6 juni 2009

Tid..

ja var tar den vägen?
Nu när man vill att den ska ska gå långsamt..ja då "springer" den iväg.
Maj månad gick i sådan takt att jag knappt hann reflektera att den gått över i juni.
Tyvärr har ju inte den första riktiga sommarmånaden visat sig från sin bästa sida.. nej regn och rusk och iskallt.
Idag på självaste nationaldagen har det trots allt varit uppehåll och banne mig så nog såg jag solen till och från med.
Jag var nere i Hammarby sjöstad där de hade lite uppträdande och lite loppis.
Den söta väckarklockan i ljuvligaste turkost fick följa med hem, den lade jag ut på webloppisen för jag har redan ett antal här hemma


Jag är barnsligt förtjust i både godis och små burkar med toppiga lock. jag kan liksom inte gå förbi såna här små sötnosar, och det passar ju fint att stoppa små röda smultron från Stockholms konfektyrfabrik i dom.



annars kan de ju bara stå där och se bedårande ut eller hur..

Så är det Sverige Danmark ikväll.. lite halvspännande så där men jag tror nog jag kommer somna för jag är så ruskigt trött efter en hektisk vecka... och jag tror jag ska ladda för tennis imorgon när Robin Söderling spelar final i franska öppna.. det är kul det

Kramar♥ A-C

20 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men vilken fin klocka !!Härligt med en liten loppis så där på lördan !
Förstår om de e körigt nu dessa tider .
Ja själv har jag suttit på barnkalas i en skejthall några timmar idag , ha ha ! Vira var ensam bland alla killar , men hon bryr sig inte !!
Ha det så skönt nu , vad du än tar dej för !
Här blir det nog fotboll , spännande ! Hoppas det går bra för din man !
Många kramar /PottaLotta

Bodil sa...

Här är en till som ställer kosan mot TV-soffan för att se fotbollsmatchen.
Kram på dig!

drömmen om vitt sa...

Hej! Vilka söta godisburkar och vilken fin klocka.....har något liknande som man knappt kan ha stående i sovrummet......för den tickar så högt.....men fina är dom.
Ha det gott1
Lotta

Vitt o Vältummat sa...

Tiden går för fort! Det är det många som konstaterar. Så mycket man vill hinna. Klockan var jättefin. Ska gå in och titta sedan vad du har.
Ha en skön kväll
Kram/Åsa

Mamma C sa...

Om du nu sov så missade du ingenting. Man blir bara så ledsen att se Sverige förlora. Det var en sötnos denna klocka.
Kram mamma C

Villa Carl Larsson sa...

Vilken läcker klocka!! Jag håller med.. vart tar tiden vägen? Man hinner knappt med.

Kram Josefin

Engelska Villan sa...

Hej Ann-Catrin
Söta burkar och härlig klocka! Den skulle ju verkligen pryda sovrummet.
Vad fint der ser ut med det nymålade vita golvet! Jättevackert!
Kram Anna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Det var en rackars söt klocka! SKulle passa hos mig som är galen i turkost!

Kram Annica

Lisas torp sa...

Ja, tiden, tiden - visst går den alltför snabbt ibland, särskilt den här tiden på året då ALLT ska hända!
Söt väckarklocka du fann!

Ha en skön söndag imorron - hoppas du får vila lite och kanske njuta, i kylan! För riktigt kallt är det ju.
Kram
Lisa

Lisas torp sa...

...och burkarna var ju jättesöta, skulle jag ju säja också! :))

n o r d i n g å r d e n sa...

Tänk va gamla väckarklockaor är fint, vi måste vara sjukliga: ) men denna klocka var ju bara helt perfekt, till både färg o form! Gulliga godisburkar! Mysinlägg!

Ha en skön söndag! Mari.

Kathys Home sa...

Här blev det då ingen fotboll, utan målning och städning :-) Men det verkar ju inte gjort så mycket ändå. Kul, måste kolla in Amelia :-) Ha en skön vecka!//kram kat

alegni sa...

ja, fotbollen gick ju inte riktigt som önskat, förstår jag. hoppas andra önskningar slår in i stället, som att det blir SOMMAR snart!
kram
ingela

Radhusdrömmar sa...

Kul att göra fynd :-)
Ja visst är vädret inte riktigt vad man önskar, men idag är det iallafall soligt!
Tack för din gulliga kommentar hos mig, det är bättre med Felix nu.

Ha en skön söndag!

Kramar Johanna

Annas skattkammare sa...

Så vackra fynd! Burkarna var ju så söta och klockan-vilken underbar färg!
Kram /Anna

Viola sa...

Fillr oxå dessa gamla väckarklockor...visst är det stressiga tider just nu..men är fortfarande kvar i vattenhålet, skolan ska ha konferens här två dagar..så det blir lite extra ledighet på söndagen så att säga..ha det bra i veckan som kommer, kramen

Lallis - liv och leverne sa...

Men du vilken underbar klocka:)
Ha en fin vecka som kommer
Kram Lallis

Ingmarie sa...

Jaa du,det gick ju inte så bra i går...0-1 till Danmark!
Vilken tur att Zlatan var med.Hade han inte varit det så hade de skyllt förlusten på honom, allt på Zlatan,vem ska de skylla på nu?Stackars våra karlar i fotbollslandslaget..ojoj då!
Du har en toppen blogg som jag kommer att följa med spänning!

Celias Spetsar sa...

Jag älskar den gamla tallrikshyllan, men jag skulle behöva en som är ca en meter eller något längre.
Det skulle sitta som en smäck ovanför kökssoffan.
Phu, jag hade druckit ett eller två glas vin för mycket, så jag missade matchen i går :-)
Ha det gott, hoppas du får en lugnare vecka.
Kram Linda

Anonym sa...

Tack för dina fina kommentar hos mig. Kul med loppis! Fin klocka du hittat. Kram S