söndag 14 juni 2009

Forts...målade golv

Här kommer bilderna jag lovade visa på vårt sovrum som fått en makeover med sina ny målade golv.
jag gillar det skarpt och blir glad varje gång jag går upp för trappan och möts av det.
Färgen vi använde oss av var samma färg som vi målade trappan med för nästan 1,5 år sedan.
Alcros lokal med en brytbas åt det grå hållet.
Nu är det så att den färgen är klassad som miljöfarlig och har bytts ut till Entré golvfärg och är då vattenbaserad, (den använde vi oss av när vi målade golven i Dalarna).
men butikerna får fortfarande sälja färgen året ut tror jag.
Jag ville gärna ha den starkare färgen eftersom vi har hundar som ska tassa runt här hemma.
den vattenbaserade var dock väldigt skön att måla med och torkade på raketfart, och har tydligen fått bra betyg av yrkesmålare.
Ja det var allt jag hade om golv... från lillexperten

Som ni ser har vi snedtak och bjälkarna är framtagna och målade

Den gamla utdragssoffan har vi haft i minst "hundra" år, den tröttnar jag aldrig på


Och så vill jag bara avsluta med en bön
för guds skull sluta regna!!!

Kram från en regntyngd Ann-Catrin♥
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Jag har lagt ut lite nytt på webloppisen..välkomna den som vill

30 kommentarer:

Grindelunda sa...

Oj så vackert! Ser verkligen fint och charmigt ut.
Det var så länge sen jag kikade in här hos Dig.

Stämmer in i bönen för här regnar det så jag blir tokig snart.

Må så gott i alla fall önskar Gunilla.

Nina sa...

Å så fint. Där skulle jag kunna tänka mig sova.
Jag ska precis lägga in en serie bilder på min blogg hur mitt sovrum ser ut. Det är inte samma stil som ditt, men det är mkt vitt.

My Lovely Things sa...

Åh vad fina golv..
Jag älskar med de gamla fina målade golven..
Här har det slutat regna..Solen tittar fram ibland..Det blåser bra så tvätten torkar fint ute..Härligt..
ha det så bra..
Kram anna

Våglyckan sa...

Golvet ser underbart och sängen är ljuvlig. Där måste ni sova gott :-)!
Må så gott!
kram från mig
/maria

Fias Drömmar sa...

Hi hi skrattar åt din lilla fina bön =)
Hoppas den hörs =)
Golvet är verkligen kanonsnyggt!!!
Kram Fia

Anonym sa...

Riktigt vackert golv... så vill jag ha det i vår stuga :)

Vita hjärtan sa...

Det blev verkligen jättefint! Älskar eran säng......!

Kram Annemari

Lisas torp sa...

Åh, superduperfint! Vilket drömsovrum!! JÄttesnyggt och ljust med det målade golvet!
Vilken lust jag får att göra samma sak!!!
Kram
Lisa

Vitt o Vältummat sa...

Golven är jättefina! Soffsängen också. Tack för tipset på färg. Vi ska måla trappan och nu vet jag vad vi ska använda
Ha en skön kväll
Kram/Åsa

Mamma C sa...

Det blev så snyggt med de målade golvet. Uttragssoffan var jätte snygg oxå. Hoppas att din bön hjälper. Ha en bra vecka.
Kram Mamma C

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhh, himmel, jaa .såååå vackert det är med målade ljusa golv !!
Jag har ju det i matsalen och v-rummet och jag vill ha det överallt !!
Du har sååå fint så man baxnar här bakom dataskärmen !!
Ha det gott
Kraam Anette
P.s Här öser också regnet ner..nu ska jag kika in i din loppis !!

Liw sa...

ohh vad romantiskt! :)

lottens vita och gröna sa...

hej sötis, jag vi ber lite ihop, eller ska vi göra en omvänd regndans, vad som helst...jaaaa är desperat!!! ljuvligt sovrum, älskar den soffan ni har som säng och överkastet är med sååå fint, vad fint det blev med vitt golv där! du har det verkligen fint hemma!!!fniss! ha det vännen, varmkram lotten i plaskeby

Les Cotrions sa...

LOvely bedroom! I like the colours of the walls and the floor! Gorgeous bed!!!
Wish you a very sunny new week!
Vale

Unknown sa...

Va fint det blev!!

Här har det varit sol hela dagen. Väldigt skönt efter allt himla regnande!!

kram Pia

Evelina sa...

Ja, vad vackert golvet blev.. Tänkte jag skulle ge mig på att måla våra golv på övervåningen nu när jag går på sommarlov... Hoppas mina blir lika fina som dina!
Kram Evelina

Anonym sa...

Vad fint med målade golv. Ni har jättevackert överkast. Ha en skön kväll i regnet. Här har det regnat konstant hela dagen. :( Kram S

Tankar tar tid sa...

Jag instämmer i din bön ...SLUTA REGNA MEDDETSAMMA! Tur att vi bor på en liten höjd annars hade vi nog flytit bort vid det här laget.

Golvet blev kanonfint ... det var svårt att se att det var lite grått i det så här på bild ... men det var som sagt jättefint iaf.

Kramar Christina

PS
Kolla efter tävlingen på min blogg endera dagen ;-)

Therése sa...

Förstår att du aldrig tröttnar på den ljuvliga sängen!
Det hade jag inte heller gjort ;-)
Så fint med allt det vita!
Kram Therése

Radhusdrömmar sa...

Åh vad fint det blev! Och det ser så mysigt ut ert sovrum... harmoniskt!

Ja hoppas verkligen att det slutar regna snart... är sååå trött på det.

Kramar Johanna

Unknown sa...

Åh men himmel så otroligt vackert och vilket sovrum!!!!! Detta ska jag visa min man så kommer han nog oxå snart tycka att våra golv ska vara vita. KRAM Petra

Berty sa...

You have a very lovely house!!!
Wonderfull colours and very incredible creativity!!
your blog is very beautifull...

Berty (from Italy)

alegni sa...

FINT, A-C!!

Jenny sa...

Hej Ann-Catrin!
Golvet blev ju jättesnyggt, I like:)
Den där sängen är bedårande vacker, suck, förstår att du inte tröttnar på den!

Ha en skön eftermiddag,
Kram Jenny

Jenny sa...

Hej Ann-Catrin!
Golvet blev ju jättesnyggt, I like:)
Den där sängen är bedårande vacker, suck, förstår att du inte tröttnar på den!

Ha en skön eftermiddag,
Kram Jenny

Anci sa...

Det är verkligen fint i sovrummet ! Jag kan bara hålla med om de andra kommentarerna.
Du har så mycket vackra saker i din webbutik ! Jag återkommer dit när jag är rikare :)
Det ska kanske bli sol i morgon !!

Kram

Celias Spetsar sa...

Ja, din bön hjälpte ;-)... kan du be om lite värme också?
Så fint det blev med vitt golv, dröm ljuva drömmar där.
Kram Linda

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Din bön hjälpte .. i alla fall här ! Slapp regn hela helgen ..nästan ;-)
Men hörrdu va fint ni får och va himla duktig du är !
Tänk om jag hade sånna där golv som du ...men icke .
Hur går det för dina tjejer då i sin lya ? Förstår om du saknar dem !
Ha en fin vecka nu !
Kram/Potta

Änglahem sa...

Hej Vännen,

Ville bara att ni ska veta att vi tänker på er här idag! och håller tummarna för att allt ska gå bra!

Jag mailar dig inom kort.....håller Äntligen på att lugna ner sig här!

Många Kramar, Ulrika

Annika sa...

Åh vilket mysigt sovrum med takbjälkar och målade golv,

kram Annika