fredag 12 juni 2009

Målade golv ....I´m in love

måste ju bara fortsätta med våra målade golv i huset.
Ni kommer väl ihåg för en tid sen när jag visade mitt rum och den lilla hallen på övervåningen som fått en vackrare kulör.
Även vårt sovrum gick under penseln i samma veva.
Visar här bara ett litet smakprov... för sängen är inte bäddad och det ligger en stycke "halvblind" sambo och vilar där i vår fina säng.
Så är det i verkligheten.. bakom bloggen.. det jag inte visar.
Vi förbereder oss nu för nästa operation nästa vecka, den tredje i ordningen och vi får hoppas den sista med.
När de öppnar upp ögat denna gång kan de se hur svårt skadat det är, vid förra operationen var det fortfarande för mycket blod i ögat att skulle de börjat och peta där kunde alla hinnor inkl näthinna följa med, ..ja jag vet.. inte kul det där men läkarna på Sankteriks ögonsjukhus är så skickliga och vi hyser gott hopp ändå.. det måste man.
och det är ju inget dödligt besked vi väntar på, inte att förglömma



Ska ta lite fler bilder så ska ni få se vad fint det är med våra nymålade golv...
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Tills dess.. sydväst och gummistövlar på.. för hujedamej vilket busväder det är

Kramar♥
Ann-Catrin

27 kommentarer:

gamla skolan sa...

Ja visst är det fint med målade golv !! Hoppas operationen går väl ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Liten Bod sa...

Så fint det är med trägolv oavsett nyans! Önskar att jag hade några skruttiga sådana att ge mig på :) Hoppas det ordnar sig med ögat, de är som sagt toppen läkarna där! Otäckt väder är bara förnamnet.... Kram, Tina

Annas skattkammare sa...

Så vackert det blivit med alla golven målade! Vad är det för färg och nyans ni använt? Håller verkligen tummarna för er!
Kram /Anna

Syster vit sa...

Det är ju så fint med målade trägolv. Det är ganska kul det där med hur det kan se ut utanför kortet hi hi. Vi är ju ändå människor som lever, leker, äter och ja allt runt omkring.
Hoppas operationen går bra.
Kram
Marina

Mitt hvite hus sa...

Åå det er så fint malte gulv..skulle gjerne malt gulvene vi har på loftet... Ja nå krysser vi fingrene for din kjære mann... håper det går bra..
Ønsker deg og dine en fin helg O=)

Klem Kerstin

n o r d i n g å r d e n sa...

Du har blivit golvproffs! För såna fina golv det blev i både stygan och hemma i storstan!!! Hoppas det fixar sig med sambons öga.

Ja håll i hatten, rena höstkänslan ute. Trevlig helg!! Mari.

Therése sa...

Så jättefint med vita trägolv!

Ja, usch inget direkt sommarväder, vi får hålla tummarna för fin midsommar bara!
Kram Therése

Mamma C sa...

Härligt med trägolv och snyggt när dom är målade. Håller vi tummarna att operationen går vägen nu. Ha en bra helg du med i ruskvädret.
Kram Mamma C

Bella sa...

Hej Kära A-C!
Vad fint det blev med det nymålade golvet...skönt med inspiration...måste ta tag i två golv här hemma så fort semestern börjar...och det gör den några dagar efter midsommar hoppas jag... Jag håller tummarna här hemma för att det går bra för Anders vid operationen...tänk vad mycket som kan hända under ett ögonblick! Tur att man är waterproof...här regnar det något helt otroligt idag!
Kramar,
Bella

Lisas torp sa...

Det är verkligen ursnyggt med målade golv och ljusa ska de vara som hos dej!

Det ser verkligen jättefint ut!

Då håller vi alla tummar för att ögat ska gå att "laga"! Jag förstår att det måste kännas mer än pirrigt!

Ja, vilket ruggigt väder va! Det känns som höst!
Ingen riktig sommar ännu, men å andra sidan kanske försommaren drar ut på tiden lite.
Hoppas att värmen kommer till midsommar - jisses, bara en vecka kvar!
Ha det gott!
Kram
Lisa

Våglyckan sa...

Så avundsjuk!!! Skulle också vilja ha trägolv i vitt. Det finns inget vackrare golv...
Ha en bra helg, här regnas det en hel del också, hua.
kram från mig
/maria

Lantliga drömmar sa...

Vitmålade plankgolv är bara helt underbart vackra! Nilla

Viola sa...

Jissis så fint det blir..tänk om man hade sådana golv...det i storstugan ska vi försöka oss på och så funderar vi att riva upp det gamla laminantgolvet i sovrummen och ersätta med något annat vi får se...nu får vi hålla tummarna för nästa operation och att den ska bli lyckad, ha e skön helg, kramen

Les Cotrions sa...

Wonderful corner of your bed-room! So bright! I love it!
Best wishes to your husband and... for a sunny week end!
Vale

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Wow alltså , det blir ju så fint med vitmålade golv , vad du är duktig !
De e ett himla målande för dig nu , sommarstugor stolar och golv .
Du kanske kan måla dig ner till mej , har fastnat här i köket :-(
Du låter så tapper , jag kan bara ana hur jobbigt ni måste ha just nu . Jag kan bara be och försöka skicka all min styrka och hopp till dej !
En hel massa kärlek !
♥♥♥♥
Loppan

Anonym sa...

Tänker på er och hoppas att allt ordnar sig! Hälsn Krista
Visst ja, vad fint golv ni har, avundsjuk =)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

OOo så vackert!! Fint med vita
golv;)
ill med ha så...men vi har parkett o det skulle inte bli bra att måla Trevlih Helg♥

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Jag håller med dig, målade golv är sååå vackert ! Jag är så nöjd med vårt golv i matsalen och vardagsrummet, jag vill fortsätta i hela huset nu..
Hoppas att det ordnar sig med ögat...de är ju så skickliga idag, och har fin utrustning för att fixa sånt, så det kommer att ordna sig ska du se.
Ha det gott
Kraam Anette

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Vilka härliga golv du har målat...jag håller på att flytta till en gård med trägolv.
Vilken färg använder du?
Är det slitstarkt...tex. för hundar?
Hur många gånger målar du?

Ha en fortsatt skön helg
Kram Liselotte

drömmen om vitt sa...

Hej hopp! Vilken dröm med vita golv....Vill ha det så gärna....men maken min vägrar att gå loss på våra nya golv.....så jag får vackert vänta.
Ha det gott!
Lotta

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej A-C,
underbara golv... jag har aldrig tänkt så mycket på golv förut innan jag började blogga! Fast nu vet jag precis vad jag tycker är snyggast (såna som dina, hihi!)

Stort lycka till till Anders inför operationen, en släkting till min goding jobbar där så jag vet att de är jätteduktiga :-)

Världens största kram!

Anonym sa...

Vad fint med de målade golven. För övrigt ser ni ut att ha jättefint hemma. Hoppas det går bra med ögat. Ha en skön kväll! Kram S

la vida blanca sa...

Vilket fint golv! Det måste ni vara nöjda med. Lycka till med operationen!

Vitt o Vältummat sa...

Fint med vitmålade golv. Vi har nylagd ekparkett i hela huset. Får nog inte måla den tyvärr
Kram/Åsa

alegni sa...

det är grymt snyggt med vita golv, a-c!
hoppas allt går väl för anders!
kram
ingela

Anneli sa...

så bra det blev...väldans snyggt vill jag lova...
lycka till med op...
fortsatt skön söndag
Kram
annelie

Kathys Home sa...

Ja visst är det fint med de vita golven..jag har också en förkärlek för det :) Har målat alla golven i huset jag skall ha mitt café blir såååå fint. Ha det gott i regnet nu, som jag hoppas snart vänder till SOL :) Kram kat