torsdag 25 juni 2009

Som om jag inte hade nog

Det är så konstigt med mig.. jag har mer än jag behöver men kan inte låta bli att köpa små ting ständigt och jämnt.
För några dagar sen gick jag förbi Myrorna och fann den charmiga smörkrukan modell mindre, den ryckte jag åt mig,




har ni sett en sådan härlig skål jag fann med, lite 50-tal över den tycker jag.. i vitaste vitt,'den fick också följa med hem

Några till gamla "kaffeskålar" som enligt mitt tycke man inte kan ha för mycket av, jag använder dom till efterrätt, godis eller bara som här.. som prydnad

Sen kunde jag inte låta bli de här små urnorna..

Och med jordgubbar i..så fint...och såå gott.
Det är tur jag har min webloppis.. annars vet jag inte vart detta skulle sluta hihi






Min alldeles blanka lediga dag.. ja ni.. förmiddagen spenderades på IKEA, Rusta och andra butiker i Kungens kurva.. hujedamig.. att jag aldrig lär mig.. men eftermiddagen blev relativt lugn i allafall.


Skulle ha gjort det som Åsa med bloggen Vitt och Vältummat så förnuftigt skrev i en kommentar till mig

"Så skönt med en helt blank dag. Hoppas du kan fylla den med något meningsfullt typ ligga i hängmattan och läsa en bok...Kram/Åsa!nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Kramar♥
Ann-Catrin

19 kommentarer:

trollmor sa...

För dig är en meningsfull dag att göra som du gjorde. Du är ju nöjd och det är huvudsaken.
Vilka fina saker du hittat.
I morgon ska jag på ett nytt loppis som öppnas i byn och vet du jag längtar dit redan. Öppnar kl 11 men jag jobbar till kl ett !!!
Kram på dig och grattis till dina fynd.

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Jaahaaa, du ser, vi loppistokiga samlare...fniss..det är ju så himla roligt att gå på sakletar jakt !!Ojjj så många fina skålar och saker du har på dina hyllor..mummsss...så fint.
Jag ska ju ha loppis nu, så att man får rensa och få in lite money, det är skralt nu, du vet a-kassan, det dröjer nog, ännu har jag inte fått nånting...
Ha det gott min vän
Kraam Anette

Vackrare vardag sa...

Vitt porslin är bara för vackert! Och jag tyckte nog att du behövde det där;) En bra dag är en dag man njuter av och det ser du ut att ha gjort ändå:)

Skön helg!

Liw sa...

vilka fina fynd du har gjort :) trevligt med sånt, och att gå i affärer när solen skiner är ju det bästa... knappt något folk ju :)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Haha ja se där! Rätt vad det är har man samlat på sig nya saker :) Måste erkänna att jag blir riktigt avis på dig (och alla andra för den delen) som lyckas få tag i gamla kaffeskålar! De är sååå snygga!
Kram.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

oj så fina fynd!
Klart du ska spendera ledig tid på det du helst av allt vill göra...skönt att slippa alla måsten & krav.

KRamizz Nilla

Liten Bod sa...

Hihi, den dan jag ligger i hängmattan hela dagen är det nog något fel på mig... Fina saker du hittade! Jag är så sugen på att fynda nu, samtidigt som jag har alldeles för mycket som väntar på upp-piffning hemma... Kram, Tina

alegni sa...

o VAD köpte du hem från de andra affärerna, du din hamster ;) ;)
kram
ingela

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men oj vilka fina fynd du gjort.. ja förstår precis va du menar man har ju så mycket saker ändå kan man inte låta bli...kram snowwhite-sussie

n o r d i n g å r d e n sa...

Jag bara älskar ditt kök och allt gammalt vackert porslin! Så fina fynd smörkruset och allt annat var! Som sagt, sånt där kan man aldrig få för mycket utav: )

Ja, håller med, det är vikigt, en stund i hängmattan, då utnyttjar man tiden på riktigt: ) Mari.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men det bästa av allt är att man gör som man vill med sina blanka dagar !
Underbara fynd kompis och tevlig helg nu !
kramelikram !

Lisas torp sa...

jag förstår verkligen att du inte kunde motstå den lilla smörbyttan! Så fin den är och även dina vackra skålar, även den i 50-talsstil! Ursöt med jordgubbar i!

Så skönt med en blank dag - såna dagar är verklig lyx för mej och jag har dem nu - flera stycken! Åh, så skönt det är!
Hoppas att du har det lika gott som jag!
Kram
Lisa

Bella sa...

Hej kära du...har saknat dig!
Sitter på kammaren med en tom känsla i magen...så var allt det livfulla, stressiga,galna...över...tar nog ett par dagar att komma över saknaden...men så insåg jag när jag såg vad du skrivit till mig...att det är dags att fylla på med något annat som jag faktiskt saknat jättemycket! Dig min vän...skall bli så mysigt att läsa ikapp mig här i helgen! Måste säga att det var underbara fynd du fick med dig hem...kan tänka mig hur härligt det är att få duka till fest hos dig!
Kramar,
Bella

Unknown sa...

*fniss* ja det är inte svårt att fynda på en loppis:) du är i väääldigt gott sällskap;);)

Jag sparar slantar för nästa fredag åker jag till Gotland på hundutställning OCH loppis såklart!

Ha en underbar helg och tusen tack för dina fina ord om mitt hem. Jag är sååå kritisk mot så mkt här hemma och tycker aldrig jag får till det...typiskt svensk och mig:(

Stor kram till dig från mig!

Anci sa...

Det är ju roligt att du kan lyckas finna så mycket vackert. Det är vackert med vitt och cremefärgat porslin :)
Nu ska jag kika in på din egen loppis också.

Ha en skön helg !

Kram

Lantliga drömmar sa...

Den smörkrukan hade inte jag heller gått förbi hi,hi. Nilla

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst är det härligt med en sådan där dag bara för sig själv...

Finfina fynd du gjort!

Ha en härlig söndag
Kram Annica

Huset vid ån sa...

Åh, Såå mycket fint...Önskar dig en Trevlig o Skön sommar! Kram Therese

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Ja den där smörbyttan hade jag inte heller kunnat låta bli att ta med hem. Den var ju urcharmig!! Och de där caffelatte skålarna samlar jag också på. Så fint det blev med vitt golv i tonåringensrum. Vad använder du för färg?? Vi har målat dotterns rum med Alcro lokal golv färg, men nu när vi la in trägolv i finrummet så fick vi ta vattenbaserad istället för den med lösningsmedel ska utgå....!! Den vattenbaserade blir vitare, är lättare att måla med ( torkar fort och luktar inte) men blir inte lika hållbar och blank enligt min åsikt, det är därför jag undrar för dina golv blänker så fint. Ha en fin dag och Kram på dig//Paula