onsdag 17 juni 2009

Nu vet jag

lite mer.
Igår när Anders skulle opereras hade jag svårt att fokusera på annat.
Mest tycker jag det 'är jobbigt med nedsövning och narkos, den risk som finns med det bara.
Och timmarna gick och jag ringde och ringde till sjukhuset, nej han är fortfarande på operation... och då var klockan 14,30, ringde igen vid 15 och samma svar, en timme senare med samma svar åkte jag in till sjukhuset.
Tokig på att vänta.
Och mycket riktigt hade han kommit upp strax efter 16.. två team som opererat i flera timmar.
Han var rätt trött och hade ont men var vid god vigör.
Idag fick han träffa läkare igen och tyvärr så är det nog så att skadan var värre än de befarat.
för mycket ärrbildningar och blod gör att närhinnan inte kan fästa vilket medför att han troligen (jag säger troligen för man vet aldrig) inte får mer syn än att kunna se ljus och mörker (nu är det kolsvart).
Ja så är det , en cykel. en olycka och pang så händer sånt här.
Men han har ett friskt öga och det klarar man sig bra på naturligtvis.. men lite nedstämt är det trots allt..
Nu väntar troligtvis fler operationer.. suck


Här ser ni mina burkar.. stora burkar med lock på som man kan samla saker i..
här har jag lite gamla sysaker i mitt rum.
ffffffffffffffff
Tack för rara och värmande kommentarer och mejl.. det har värmt något oerhört ska ni veta
Kramar♥♥♥
A-C

29 kommentarer:

Våglyckan sa...

Hej! Det är alltid denna väntan som är värst. Att inte veta hur det har gått. Jag hoppas att det hela löser sig till det bästa för er och tänker på er. Glasburkarna är jättefina (tokig i såna)och gulligt att lägga saker i. Det är bra att du tänker på lite annat också mellan varven även om jag förstår att du är orolig.
En extra kram till dig
/maria

Vitt o Vältummat sa...

Det var ju inte så roligt för honom. Tur att det inte drabbade båda ögonen. Man vänjer sig lätt med att titta med ett öga. Jag har linser (halvblind utan) och ibland har jag bara en lins (tappat en, inte beställt nya osv) och efter ett par timmar så tänker jag inte på det.
Ha det bra
Kram/Åsa

Anonym sa...

Åh det är inte lätt när livet förändras så där drastiskt.

Jag jobbar ju på Sös akuten så jag möter mycket människor som får livet förändrat i ett slag.

Det som trots allt när man landat i det nya lite brukar vara en tröst är att det kunde varit värre, man blir väldigt tacksam över det man har och att man faktiskt lever.

Allt gott till er och jag hoppas ni kan hålla upp humöret och fokusera på det positiva

Kraam från Lena

Les Cotrions sa...

It must be a very hard period for you! I hope everything get beter soon! Very nice glass jar you have!
Warm hugs and take care!
Vale

My Lovely Things sa...

Åh vännen!!
Är så ldsen för er skull..
Hoppas att synen återvänder..Man får alldrig sluta tro ochhoppas.
Förstår att ni går genom en svår tid nu.

Måste säga att du har det så vackert hemma..Så dekorativt med sy behör i burkar..mycket fint..
kram..
Skickar största styrkekramen till dig..
Kram anna

Hem och Lycka sa...

Näääee vad tråkigt, jag hoppas att det ändå kan gå men tur i oturen att han har synen kvar på ena ögat i alla fall.

stor kram till er båda!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej kära A-C !


ååå jag lider med er...hoppas verkligen det blir bättre.Håller alla tummar & tår jag har här i familjen.

hoppas ni får en underbar midsommar i allafall...

<3<3<3<3<3<3
Kram Nilla

Lisas torp sa...

Ja, jag förstår verkligen din oro att behöva gå och bara vänta, när det är kritiskt och allt! Usch, så jobbigt!
Jag hoppas innerligt att det ändå blir till det bättre, man vet aldrig som du säjer, kanske kan de ändå ordna till det på något sätt!
Jättekram till dej!
Lisa

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Äsch då! Hoppas nu att det blir till det absolut bästa. Det gäller att försöka ta det positivt, och med ett friskt öga klarar han sig ju bra.
Ha det fint! Kram!

Elzie sa...

Ja, att det ska bli så illa bara för att man är ute och cyklar. Det är skönt att han har synen på ett öga i alla fall. Och det kunde ju gått värre.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Mitt hvite hus sa...

Uff det er så tungt å gå og vente....og så få en slik beskjed... Han har heldigvis ett friskt øye...
Man får ta med seg de små positive tingene i en slik vanskelig situasjon..
Tenker masse på dere...

Varm sommer klem Kerstin

Therése sa...

Nä, så tråkigt!
Men får väl hoppas att det finns en liten, liten chans ändå!
Man får aldrig ge upp hoppet ;-)
Testade faktiskt litegrann att blunda med ena ögat, och visst blir det skillnad!
Men man får väl tänka att va bra att han ändå inte skadade BÅDA ögonen!
Ha det så gott nu, båda två!
Kram Therése

Änglahem sa...

Men Vännen min!! usch vad tråkigt med Anders öga!! Men man vet ju aldrig....under kan väl hända tror jag. Men att han själv är vid gott mod är ju skönt.....hoppas att ni kan få en skön midsommar trots allt!

Kram för stunden!
Ullis

alegni sa...

vilka tråkiga nyheter, a-c.
tur i oturen ändå att han inte skadade båda ögonen. det vore ju synd om han inte längre kunde se sin söta sambo.
hoppas ni får en bra midsommar trots allt!
kram
ingela

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Jag fortsätter hålla tummarna !
Kram/Lotta

lottens vita och gröna sa...

hej vännen, har tänkt på er ska du veta, hoppas hoppas det sker ett under med det där i närhinnan...
så fina bilder, du är verkligen grym på att arrangera! nu gumman ska du ha en storkra här, här kommer den...svisch....

Mamma C sa...

Vi får hoppas att det går åt rätt håll och att allt blir så bra som det kan bli. Ha en fin midsommar.
Kram Mamma C

Tankar tar tid sa...

Det låter som att du har en sund inställning iaf ... att du kan hoppas och försöker se positivt på framtiden. Det hjälper säkert er båda att ta er igenom det jobbiga ni har omkring er nu.
Tur att han har ett frisk öga iaf.

Önskar er en fin midsommar trots allt
Christina

Annas Lycka sa...

Jag är ledsen för er skull och vet hur jobbigt det kan vara att hamna mitt i ett elände!! Hittade din blogg idag så nu skall jag titta mig runt en stund. Stärkande kramar kommer från mig. Anna

Celias Spetsar sa...

Ja, tänk vad livet kan vända på ett ögonblick. Hoppas, hoppas att det är svullnad i ögat som gör att han inte kan se och att det kan bli bättre med tiden. Han har ju tack och lov ett öga till.
Så fint med glasburkarna.
Jag har målat i kväll, ett gammalt postskåp som har stått på något gods. Bilder kommer på min blogg senare. Tack för målartipsen.
Kram Linda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej hej!!1 Men så hemskt!!! Så fruktansvärt!!Men hoppas att det går bra ändå!säger som lotten...man får hålla tummarna för ett under!!Men som sagt, tur det inte var båda ögonen.
ha nu en så trevlig midsommar helg som går!!

Varmaste kramen Millan ♥♥♥

Anonym sa...

Skickar många styrkekramar till er..tråkig historia det där..hoppas det löser sig..Ha en Jättefin Midsommar ..Många kramar Monica

Stämningsfullt sa...

Hej!
Fy...all denna oro ni måste gå igenom... :( Hoppas att allt blir bättre snart.
Stor kram!

Anonym sa...

Ja, man måste se ljust på framtiden även om jag förstår att det är tungt nu. Hoppas er midsommarhelg blir fin trots allt.

Kramar från Eva-Mari

Liten Bod sa...

Skönt att det är över för den här gången i alla fall, även om resultatet inte blev så uppmuntrande. Hoppas ni får en lugn och skön sommar nu! Ha en bra helg i alla fall, kram Tina

C De-sign sa...

Tittar in för att önska dig en Ljuvlig, Stämningsfull och Fin Midsommar.....Kan förstå att ni har det lite jobbigt nu..men då är det ju av ännu större vikt att Njuta....ha det så bra! Kram fr C

Solsjö - Under en vind sa...

Blir tokig...har inte sett tidningen själv än men vet att det ska vara med! Väntan till efter helgen blir lång!

Hoppas att allt är bra med er! Tänker så mycket på dig och familjen när jag läser om vad ni går igenom! Livet kan verkligen förändras på kort tid!

Här går livet framåt med nyatillvaron med bebis, det är sååå mysigt!
Har tyvärr varit sjuk en del själv, gallstenen höll sig undan hela graviditeten men sen kom den tillbaka direkt....grr....fick påverkan på njurarna och låg på sjukhus några dar men just nu mår jag okej!

Önskar dig en riktigt GLAD MIDSOMMAR!!!

Kramar!

Britt sa...

Hamnade här via en annan blogg. Vilken fin blogg du har, jag lägger till dig bland mina favoriter!
Kram britt

Ingunn sa...

Så trist å lese at øyet ikke blir bra. Men fint at ett virker, og at han har deg.

Ta vare på deg selv.

Ingunn :)