lördag 20 juni 2009

Övervåningen klar

Dagen då Anders opererades var jag fruktansvärt rastlös och bestämde mig på "fem röda" att jag skulle måla Ludvigs golv.
Då går tiden så mycket fortare och man får annat att tänka på
Klockan var inte mycket på morgonen och jag visst inte hur jag skulle få upp en riktigt trött femtonåring en sommarlovsmorgon.
Jag tog honom helt sonika under armarna och sovandes baxade (läs: ledde) jag över honom i vår säng.
han grymtade men somnade om.
Fort fort bar jag ut möblerna förutom sängramen som fick stå kvar, den kom helt enkelt inte ut genom dörren.
Sen var det bara att sätta igång och måla, det tog inte mer än en timme så var jag klar och jag lämnade kvar en liten ruta för varje sängben, den flyttade jag sen på kvällen och målade klart.
Morgonen efter bar jag tillbaka allt och Ludvigs kommentar var
-jaha.. nu fick du som du ville i allafall.. det blev vitt,
ja det blev vitt och såå mycket fräschare.
Supernöjd är jag och övervåningen känns klar sånär som på väggarna som måste fixas till men det får bli när.. ja när det blir helt enkelt.
för det är ju så när man bor i hus.. när man tycker att nu är det klart. ja då är det dags att börja om från början igen


.. och faktiskt min söta tonåring, vår prins här hemma.. så verkar han rätt nöjd i allafall..
trots att mamma bestämde.

Idag ska jag iväg och träffa en kompis på lunch..
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Bye for now..
A-C ♥

20 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Haha :-D Hihi vad jag skrattar när jag ser dig framför mig baxande på din tonåring under armarna. Men superfint blev det! Hoppas operationen gick bra också!

kram Mia

Bodil sa...

Menar du att det räcker att stryka golven en gång????? Vad använder du då för färg?
Ha det gott!
Kram

Lisas torp sa...

Jag skrattade gott när jag läste om ditt tilltag - att baxa över en trött femtonåring och känslan i din envishet!!!
Men oj, så snyggt det blev - och självklart har väl inte han samma förmåga som mamma att kunna förutse hur fint det blir...!

Ha en jätteskön söndag med väninnan!
Och tack för titten hos mej!

Kram
Lisa

Loppis Lycka sa...

Wow det var snabbt målat! vilken färg använder du som torkar så snabbt ?
Själv har jag gamla trägolv som döljer sig under plastmattor och tarkettgolv.. ett av sommmarprojekten är att måla dessa..

Kram Josefine

Loppis Lycka sa...

Wow det var snabbt målat! vilken färg använder du som torkar så snabbt ?
Själv har jag gamla trägolv som döljer sig under plastmattor och tarkettgolv.. ett av sommmarprojekten är att måla dessa..

Kram Josefine

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så fint det blev, ljust och luftigt! Haha förstår att han var trött :P

Håller tummarna att de kan hjälpa din man!!

Kram o ha en fin söndag!

Susanne

Annas skattkammare sa...

Sååå snyggt med alla fina ljusa trägolv!
Hoppas midsommar varit bra.
Kram /Anna

Kerstin sa...

Oj, vad fort det gick, och så bra det blev!! Behövde du inte slipa och sådant innan? *fniss*, läser alla frågor i kommentarerna, du har material till ett uppföljningsinlägg här...

Tänker på er, med ögat och synen och allt!

Varma kramar, Kerstin

LantlivsAnette sa...

Åhhh himmel så fint, vad du är flitig !!
Vad använder du för färg då du målar dina golv ?
Ha det gott
Kraam Anette

Radhusdrömmar sa...

Hej vännen! Vad fint det blev med det vita golvet, det skulle jag också vilja ha här hemma... kanske sen när barnen blivit större.

Hoppas att du haft en bra helg!

:-)

Kramar
Johanna

Vitt o Vältummat sa...

Så fint det blev! Tur att sonen var så trött, annars hade han kanske haft andra idéer:-)
Kram/Åsa

becca sa...

Vad snyggt det blev, så vitt och superfint.

hoppas att det går bra med din man, kram Rebecca.

Tulipa sa...

Ja ibland får man ta till olika grepp för att få saker gjorda!

Jättefint!!!

Jag målar också trägolv på ovanvåningen, vita och det blir sååå bra!!

Önskar er en fin ny vecka!

Mariette

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det var ju ett lurigt sätt att få ut honom. Kan tänka mig att det såg rätt roligt ut...

Fint blev det iaf med det vita golvet.

Ha det fint!

Anonym sa...

Hejsan!

Vad jättefint golvet blev!
Vitt är ju så himla vackert.
Ha en fin start på veckan.
Kramar från andra sidan plurret.

Vackrare vardag sa...

Det blev verkligen jättesnyggt! Vilket jobb du haft med golven. Vitt är så vackert! Oberoende av var det är;)

Ha en bra vecka!

Elzie sa...

Snyggt och fräscht - och en nöjd tonåring. Vad kan man mer begära? Önskar också att operationen gick bra.
Kram Elzie

gamla skolan sa...

Haha ! Stackars tonåring ! Men han märkte förmodlingen inget ! Fint blev det iallafall ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lantliga drömmar sa...

Ha,ha måste varit slitigast att baxa ut tonåringen ur rummet. Har en själv som man inte gör som man vill med hi,hi. Nilla

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen,
vad jag blir full i skratt åt dina hyss hihi, du är att rolig du.
Tänk vad fint det blir med vita golv helt otroligt vilken skillnad,
dina rum på övervåningen är underbara och du är såå duktig som orkar hålla på med så mycket.

Hoppas att det är något bättre med din man, varje gång jag går in på din sida så ömmar jag med er och hoppas att du har nåt hopp att berätta om hans öga.
Kram på dig/Ingela.