måndag 22 juni 2009

In i de "fina" salongerna

Hallå där!
Först och främst vill jag tacka för era härliga och rara kommentarer, det är en ren fröjd att läsa dom.. varma, goa och upplyftande.
Själv har jag inte riktigt hunnit till semester ännu.. men i nästa vecka lugnar det ner sig och jag ska försöka att bara vara.
Sen ska jag nu försöka att svara på lite frågor angående förra inlägget där jag målat golv
Jo ser ni, färgen jag använt mig av är en riktig miljöbov, en oljebaserad färg som heter LOKAL golvfärg och kommer från Alcro. (vi använde oss av en brytbas som går åt det grå hållet)
den har slutat att tillverkas men får säljas i butik året ut om det finns i lager.
Jag har bara målat en gång, mitt rum gjordes med två strykningar men både vårt sovrum och nu Ludvigs rum "slösade" jag mer med färgen och då behövdes det inte en andra gång.. inga golvplankor lyser igenom utan det här är en täckande färg.
Klibbfritt på 4-5 tim och riktigt torrt på ca 8 tim, sen är det bra om färgen får härda så länge man bara orkar, där "orkar" inte jag längre än ett dygn.
jag använde mig av pensel och strök ut ordentligt så den verkligen gick in
Ingen förbehandling alls behövs förutom ett rent golv naturligtvis.


I lördags kväll sisådär vid 22-tiden fick jag ett ryck och gick ner i vårt stora badrum och städade, fixade och gjorde om, nu får ni gärna tänka att vad har hon för liv människan, en lördagskväll, städa badrummet.
men var och en är ju salig på sin vattvälling..
jag höll på till mitt i natten och ska visa hur det blev sen, riktigt fint faktiskt
men det blev lite möbler över, ni som följt min blogg vet att vi har ett otroligt vackert gammalt dockskåp, det hade jag handdukar i tills nu.
men lite synd har jag trots allt tyckt att det varit att knappt någon får se det
Så upp i de "fina salongerna" bar jag det.
Visst är det charmigt!






Har inte riktigt bestämt vad jag ska ha i det än, det får växa fram.
det kommer från någon gammel-gammel farmor eller något och mina barn har haft det i sina rum när de var små.


Härligt väder vi har.. sommar ju...
kramar till ER♥

Ann-Catrin
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn


jag vill också tacka på Anders vägnar för alla goa och omtänksamm kommentarer och mejl.
helt otroligt alltså!
Anders är egentligen sjukskriven en månad till men vägrar trots våra uppmaningar att vila ordentligt'
Han arbetar ungefär halvtid.
Status just nu är ungefär som förut, oerhört ljuskänslig på det friska ögat med för ögon följer varandra, det blixtrar som en svetslåga i det skadade ögat till och från så han har svårt att se ordentligt,
Droppar tas många gånger per dag och fler undersökningar väntas nästa vecka.. därför ligger våra semesterplaner lite pyrt till kan man säga.
han får heller inte flyga för de har sprutat in en gas i ögat för att försöka hålla näthinna på plats..
Vi får helt enkelt avvakta och se.

18 kommentarer:

Elzie sa...

Jo du. Synd att du inte bor närmre mig, i så fall hade du gärna fått gå lös på städningen här också, hihi.
Det dockskåpet var ju så sött. Har nog aldrig sett ett sådant i den formen tidigare. Men betydligt nättare än de vanliga.
Säg till maken att är det så han inte lyder så kan det hända att det blir värre med ögat. Man ska aldrig härja med såna saker.
Och semester blir det, även om man får fira den hemma. Har gjort det åtskilliga år och det gick bra det också.
Hoppas ni får en bra dag.
Kram Elzie

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Supersött dockskåp - förstår verkligen att du vill ha det uppe i fina salongen. Det passar utmärkt där!

Ha det fint!

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Hua va tufft ..Ja han är en kämpe Anders..Vilken smärta..

När jag läser om er..Såtänker jag..Vad fort allt kan ändras..I ett naffs kan ens liv ödeläggas..
Skönt att han mår så bra somhan gör..
Håller tummarna att han ska bli helt återställd..

Ps..docksåpetär ljuvligt..
kram anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Va fint du har!!! Och det skåpet var ju helt bedårande! Vackert med vita golv, vilket jobb du gör, och heldonat i det vackra badrummet också! Det är så himla fint, ser fram emot reslutatet sedan! Ha en bra ny varm & solig vecka! Mari.

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej gumman!

Så fint och fräscht det blev med ditt vita golv. Vitt är verkligen magiskt. Var inte golvet lackat så det slipades först? Eller går det att måla direkt på en gammal lack? Jag skulle så gärna vilja måla köksgolvet, men mannen säger att det blir så mycket jobb för slipningen först :(

Skönt att höra att operationen gick bra. Hoppas att allt läker till det bästa nu.

Kram Viveka

Viola sa...

Vad härligt att få höra av dig och är så klart intresserad hur det går för er...det blir att skynda lånsamt förstår jag och ta en dag som den kommer...så du städar badrum pålördagskvällarna...:-D

docksåpet not det raraste jag sett..så klart det ska stå i fina salongen...ha en bra dag, kram

alegni sa...

aja, baja, inte jobba när man är sjukledig! tänk, han kunde ju tillbringa hela den tiden tillsammans med dig i köket, eller i badrummet med, för den delen ;)
roligt ändå att höra att han är på benen!
här har vi ett par jobbiga veckor framför oss, men det är bara att bita ihop o ta en dag i taget.
kram
ingela

Lisas torp sa...

Oj, så du fixar och donar! Men jag känner igen det där - man får ett ryck och då kan inget hindra en om det så är miss i nassen!:-)

Det lilla skåpet är helt ljuvligt och pryder säkert sin plats var det än står!

Hoppas att allt ordnar sej till det bästa med Anders och att ni får en skön semester sen - ändå!

Idag är det riktig sommar! Ååååh, så jag njuter!
Nu ska jag äta nyplockade smultron...mmmm!
Kramar
Lisa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

oo vad fint!!!sådana ryck kan jag med få...men såklart man ska passa på medans lusten o inspirationen faller in!!!

Ha en härlig vecka!!!
~♥ Kramar Millan ♥~

Jessica sa...

gud vilket fint skåp hoppas du har haft en bra midsommar och att solen skinner hela vecka kram jessica

Hem och Lycka sa...

Vilket himla sött skåp!

Usch vad himla trist med Anders ögon, hoppas innerligt att läkarna lyckas lösa det till det bästa. Stor kram!

Nettan sa...

Visst är det underbart väder vi har !
Fick sova länge idag pga huvudvärk inatt =(, men efter lite hadling vart det solning på gräsmattan...*njöt* var bara förnamnet ;).

Fint skåpet var !
Förstår om maken din inte kan vara still, det kryper väl i han.
Hoppas det bli bättre.

Kram Nettan

Vitt o Vältummat sa...

Så fint! Dockskåpet är ju verkligen en klenod! Sådana bilder får mig på inredningshumör:-)
Ha det bra och hälsa Anders att han ska ta det lugnt!
Kram Åsa

Anonym sa...

Dockskåpet.....lovely!!!

Agneta från Österlen

Skatan sa...

Hej! Kul att titta in efter en sådan lång frånvaro här i bloggsofären :) Vad du har hunnit med människa!!! Oj, om jag kunde få smittas lite av din energi :)

Sköt om dig.

Kram,

Anna

Millas hem sa...

Hej!

Jag är precis likadan när jag har satt igång med något riktigt roligt, kan inte slute och tiden springer iväg!
Ditt lilla skåp är så rart och passar så fint i den miljön också!

Hälsa maken din! Har tänkt mycket på vad som hänt!

En stor kram till dig från mig!

färg o form sa...

Tjohej!! Sååå roligt att hitta till dig, jisses vad du visar många vackra bilder.
Må gott Hannah

Johanna sa...

På www.item.blogg.se kan du beställa hem ditt eget personliga namnsmycke i silver. Unika, personliga, prisvärda och framför allt snygga smycken för honom & henne på www.item.blogg.se

Smycken med en romantisk stil.