tisdag 30 juni 2009

Sommar.. längtan

Jag är och arbetar extremt tidigt idag, har jag gått och lagt mig ens kan man undra.
Ibland kan jag välja det och idag känns det skönt att göra det för det är olidligt hett i ett kök när det är 30 gr ute
Längtar till jag kan sätta (läs lägga) mig under träden i trädgården och njuta.
Kommer nog sussa skönt fram emot eftermiddagen för man känner verkligen att värmen gör att vi orkar mindre



En bild jag tog förra sommaren med mina supersöta "loppiskoppar" jag inte vet var de kommer ifrån men de är sommar för mig

Under plommonträdet stod min då rätt så fräscha korgstol.. i år är den lite mer shabby så att säga..

Har inte lockat några smultron än.. här är de inte klara på tomten.
och ännu har inte mina pioner slagit ut än.. en hel vecka senare än förra året och än är det knopp kvar.
Efter tolvslaget inatt lade jag ut en hel drös med nytt på min webloppis,
ja jag vet att det sommar och semester för de flesta men jag kunde inte låta bli när allt stod klart i källaren
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
Back to work'
Kram♥
A-C

19 kommentarer:

alegni sa...

vilka affärer vi skulle kunna göra om jag bara bodde i samma land som du...
o så härligt somriga bilder. kopparna är underbart söta.
jag kan förstå att det finns roliga saker att göra än att stå i ett 30-gradigt rum o kocka!
hoppas du får svalka av dig emellanåt.
kram
ingela

Mitt hvite hus sa...

Ja skjønner det blir hett i kjøkkenet når det er 30 grader ute...

herlige bilder...d en korgstolen var så skjønn.. Ønsker meg en korgstol eller to... Kanksje jeg finner det i Sverige nå når vi skal reise...???


Nyt dagene..
Klem Kerstin

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh tänk om jag kunde vara din lilla askungemus , då skulle jag hjälpa dig där i köket och du skulle bli klar på halva tiden ;-)
Sökte jobb på ett cafe´häromdagen och de tyckte det var konstigt att jag sökte som inte hade någon erfarenhet , men i annonsen stod det att man skulle kunna lite kallskänk och det kan jag .Jag e en jävel på mackor och sallader ;-) Men tjänsten var redan tillsatt , fast på prov så de hoppades att det inte skulle funka för jag lät ju så övertygande . Ha,ha ! Ibland brer man på ;-) Fast nu är jag desperat.
Hoppas du får lite vila nu vännen så du inte får värmeslag !
Kramisar/Lotta

Les Cotrions sa...

Very nice Summer photos! I like the fabrics on the armchair and the china...lovely!
Wish you a nice day!
Vale

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

jätte vackra sommar bilder...härligt med smultron!!!!!

~~Kram önskar Millan!!~~
Ha en finfin vecka!!~
~~♥~~

n o r d i n g å r d e n sa...

Urgulliga och somriga kaffekoppar! Ja, nu är man både pigg och helt utslut....

Kokheta hälsn fr mej

Änglahem sa...

Hej kära vännen!

Har dina pioner inte slagit ut än? Lycka!....för mina är mer eller mindre överblommade*snyft*, gick i en rasande fart!*grrr*

Tror jag slår mig ner där i korgstolen den sköna och vilar lite, trött är bara förnamnet!

Må så gott goa Anki!
Kramar, Ullis

trollmor sa...

Vilka underbara sommarbilder du bjuder på. Oj förstår att det känns som om du håller på att flyta bort i köket.
Må så gott
kram ewa

Liten Bod sa...

Ja, jag förstår att du väljer att jobba på morgonen i detta väder :) Hjälp vad varmt det är i solen! Härligt att vi får lite sommar, som vi behöver så väl här i Norden. Så mycket fint du har i webloppisen, nu vill jag hem och måla istället för att ha "sommar-trist" på jobbet :) Kram, Tina

Elzie sa...

Här åskar det och mullrar. REgnet öser ner och det kan nog behövas nu efter torkan. Men man önskar att det skulle bli lite friskare också. Tyvärr är det inte det.
Mina stackars pioner blir alldeles sönderslagna av regnet och det är inte roligt det heller. Annars slog dom ut och nästan blommade över i helgen som var.
Hoppas du slipper stå och laga alltför mycket mat i +30 grader. Låter inget vidare.
Ha en skön kväll.
Kram Elzie

Lantliga drömmar sa...

Ja riktigt superfina koppar var det du visar på bild. Nilla

Vitt o Vältummat sa...

Fina sommarbilder. Smultronen i vår trädgård är färdiga. Vi har även vita som är nästan godare än de röda.
Kram/Åsa

Sanna sa...

Vilka fina koppar!Bilderna är så härligt somriga!
kram Sanna

LOPPISLIV sa...

Ohh så söta blommiga koppar, dina bilder andas semester, sommar och sol. Och så mycket fina saker du har på ditt webbloppis. Ha en underbar dag. Kram Paula

Lisas torp sa...

Vilka härliga sommarkoppar och korgstolen längtar man ju bara till att få krypa upp i, i skuggan då!!!

Ja, så otroligt hett det är! Lite molningt idag så man hoppas ju!

Kram
Lisa

Må Gott sa...

Hejsan!

Hoppas att du nu får ligga och njuta av sol och ledighet i din vackra trädgård!
Önskar dig en riktigt härlig dag!

Kram Anette

Tidsmästarinnan sa...

Hej rara fynderska (inte synderska :-)
jag längtar också... särskilt när jag ser dina härliga bilder!
Egentligen låter jag datorn vara lite i fred just nu, men din webloppis måste jag ju kika in på i alla fall...

Kram!
Susanne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ fina dina loppiskoppar är! Riktigt somriga.
Ja, nu är det rejält varmt...Det måste vara jobbigt att stå inne och laga mat i värmen.
Och till helgen går jag på semester... HA! Och då ska det bli kallare och mer regn har jag hört..
Typiskt! Hoopas ändå att jag får med några dagar med sol...
Kram
Marie

Johanna sa...


Underbara, romantiska namnsmycken på http://item.blogg.se
Smycken som är personliga, unika - precis som du.
Jag tillverkar och graverar namnsmycken, skyddsänglar, gravidsmycken mm. Vackra smycken för vackra själar - http://item.blogg.se

Alltid gratis frakt! ♥