måndag 14 februari 2011

alla hjärtan

Många kramar till er alla fina bloggisar på alla hjärtans dag

Recept på ursöta vaniljhjärtan som jag bakade tidigt imorse.

3,5 dl siktat mjöl
150 gr tärnat smör
2 dl strösocker
1 tsk vaniljarom

Blanda mjöl och smör till en grynig massa
blanda i socker och vanilj
Knåda till en smidig deg
kavla ut till en ca 2,5 cm tjock deg
Stansa ut små hjärtan 
Grädda i 175 gr i 15- 20 min på bakplåtspapper
Låt kallna på galler
Pudra strösocker eller florsocker innan servering.


Love
Ann-Catrin

12 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Åh vilka sötisar =)
Kram på dig ♥

Anonym sa...

Säkert lika goda som dem ser ut! mmmm....
Önskar dig en riktig trevlig alla hjärtans dag
Kram Nina

alegni sa...

dom ser så hjärtans goda ut!
en fin hjärtedag till er alla i dag!
kramkram
ingela

Villa König sa...

Oh yummi!!! How delicious! Happy Valentines Day, hugs Yvonne

Gårdsromantik sa...

(⁀‵⁀,) ✫✫✫
.`⋎´✫✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫✫
.•°*”˜˜”*°•.✫✫✫Önskar dig en fin ALLA HJÄRTANS DAG!

Kram Maud

märtas boning sa...

Hallå AC tjejen, men åh va goda hjärtkakor och inbjudande bilder med vårkänsla, en, nej fel, tio såna kakor vill jag ha!!! Ha en mysig kväll, Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå AC tjejen, men åh va goda hjärtkakor och inbjudande bilder med vårkänsla, en, nej fel, tio såna kakor vill jag ha!!! Ha en mysig kväll, Mari. ( min kommentar ovan )

Lyckoslanten sa...

Hoppas din Alla Hjärtans dag blev fin! och söt som dina kakor! ♥

Viola sa...

Bara älskar vaniljhjärtan och den där turkosa färgen är jag så svag för, hoppas veckan börjat bra, kramen

Anna sa...

Mums! Tack för receptet! Det såg så gott ut att jag bara blev tvungen att prova. Så jag har bakat vaniljhjärtan ikväll. Hemgjord cappuccino och härliga kakor blev en fin Alla hjärtans dags-överraskning till min sambo här på kvällskvisten.
Kram!

Mamma C sa...

Vad gott, hjärtliga kramar till dig.
Kram mamma C

Trivsamma förändringar sa...

Tack för din kommentar hos mig ang tapeten Rut. Jag håller med dig om att jag också tror att den kommer bli för mäktig att ha i ett helt rum. Men jag tror den kommer fungera fint som fondvägg. På den väggen är det även tänkt att det ska stå en flyttbar köksö/arbetsbänk så där täcker det halva väggen.

Kakorna ser jättesmarriga ut, hoppas du hade en fin alla hjärtans dag! Kram