torsdag 17 februari 2011

tv rum/gästrum

Det här rummet har jag visat förut flera gånger.
Rummet var ursprungligen Josefins när hon bodde hemma.
Sen blev det gästrum och en fin järnsäng tronade där under de små spröjsade fönstren.
Men att ha ett rum som¨där som bara står och ser sött ut kändes lite onödigt i ett litet hus som vi har så det blev det en kombo av både gästrum/tvrum

Blogger krånglade med mig nu på morgonen så mer än en bild fick jag inte in idag.
Sängramen var Anders tvungen att snickra ihop själv för det "diffade" på en cm att få in en säng på den ledden
Sen lade vi i en sängbotten bara.
Jag köpte stora innerkuddar på Ikea och hade fina gamla örngott som jag trädde på.
det fina quiltade överkastet har jag behållt då jag verkligen gillar den gröna milda färgen
Den stora vackra ramen som bara stått i källaren blev en fin blickpunkt.
Det lilla söta bordet kommer från min mormor och morfar och har också bara stått på undantag så jag blev så glad när det kom till användning.
Oj nu kom en till bild i allafall,,
 här under snedtaket passade tvn perfekt.
Mer bilder kommer som sagt...
Vi är i allafall supernöjda med vår kombo.

Fredag och helgen stundar,
 kallt som attan är det med.. snart 4 månade med snö..
.tänk som man längtar att få gå på barmark..
Vi får nog längta ett bra tag till känns det som.
Och längtar det gör vi eller hur..
Kram
Ann-Catrin


15 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhh så fint..himmel vilket vackert rum..och en tv där också..
Såå fint med alla kuddar..och den gamla ramen på väggen !!
Ha en fin Fredag
Kraaam Anette

Lisas torp sa...

Vilket fint rum det blev! Så läckert med rament som bryter av och allt det andra! Vackert och inbjudande med alla fina kuddar!!

Ja, det känns som det ALLTID är vinter! Fy, så trött man är på snö och kyla! Det här sista som kom var verkligen nerslående, när det äntligen började luta mot vår!

Ha en skön och fin fredag!
Kram
Lisa

Den där Victoria sa...

Vilket fint rum, gillar verkligen överkastet och ramen över sängen.

Ha det bra

Kram Elvira

StrandviksVillan sa...

Jättemysigt rum och klart man ska använda dom utrymmen man har!
Gillar verkligen bordet, fint att det kom till användning.

Ha en fin fredag!
Och JAAAA visst längtar man efter barmark och värme nu!

kram, Ann-Christine

LissenTo sa...

Vilket superfint rum och jag gillar verkligen tavelväggen.

Trevlig helg.//Kram Lissen

Tisbe sa...

Blir på så bra humör när jag kollar på din blogg. Nästan det första jag gör på morgonen när jag sätter på datorn. Köpte en liten pidestal av dig i höstas som jag belåtet tittar på när jag sitter i matrummet!

Madame Morell sa...

Vilket fint rum! Gillar kopparna med guldkant i tidigare inlägg också,,,
Jessika

Mina drömmars hus sa...

Perfekt kombi, så fint!!
Ha trevlig fredag
AC

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Mysigt rum! Vackert vackert...

Kram från Australien♥

...HA en trevlig helg :-)

Hanna sa...

Jätte fint rum
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

emblas-kanel sa...

Så koselig det ble på gjeste/TV-rommet.
I dag har jeg skrevet om doktorvesken jeg kjøpte på din webloppis hvis du har lyst å se den igjen. Vi er så glade i den og nå står den i gangen og er oppbevaring for skjerf og luer.
Ha en fin helg.
Klem fra Eva :-))

Marie sa...

Vilket fint gäst/tv rum du har, värkligen jättemysigt.....önskar dig oxå en trevlig helg //Marie

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig flott du har det,,, virkelig en sjarmerende hjem du har 0)

god helg *
klemmer

Mamma C sa...

Blev ett toppenfint comborum. Vem längtar inte efter barmark nu.
Kram Mamma C

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det ser riktigt mysigt ut! Fint överkast:)
Stor Kram Annelie ♥