tisdag 15 februari 2011

sköna gröna

Mina lindblomsgröna tekoppar från Indiska,
Egentligen får det inte plats med en enda kopp i våra skåp men vad gör man när man faller pladask och får det där "habegäret"
Hörde att de fanns i fler färger men i vår lilla butik i Globen fanns bara de gröna kvar.
Jag älskar den blekgröna färgen och de är supergoda att dricka ur, lagom stora och förhållandevis lätta.


Även om vi fortfarande har sträng vinter måste man få  nosa på vår och sommar,
annars är det svårt att "överleva" just nu känns det som.
Många kramar
Ann-Catrin 

15 kommentarer:

Emma sa...

Superfina koppar! Jag tycker också om den färgen, har jag upptäckt. Det började med en fin gammal köksvåg, och fortsatte med fina blusar. Alla i denna fina färg.

Ha en fin dag!

Lisas torp sa...

Underbara koppar och färgen är verkligen vacker!

Ja du, undrar just hur länge denna svinkyla ska hålla i sej!! Så trött man är på snö och kyla! HÄrligt att det finns glädjeämnen!
Ha en fin onsdag, jag ser blåa fläckar på himlen hos mej!!
Kram
Lisa

Den där Victoria sa...

Jättefina koppar, gillar grönt så de skulle passa här hemma också :)

Kram Elvira

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, som sagt, vad gör man, det är bara att ta fram plånboken och tränga in dem i överfull skåp:=) de är såååå snygga, vilken ljuvlig grön färg, jag förstår att du inte kunde stå emot, det kan inte jag heller!! Mildgrönt och ljuslila är mina vårfärger! Mari.

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhh så fina koppar med en härlig färg och bakgrunden med tavelram e ju såå fint..
Kraaam Linda

Mitt hvite hus sa...

Nydelige kopper ..og for en vakker farge...

nyt dagen

klemmer o=))

Gårdsromantik sa...

Vilken tur att just den färgen fanns kvar :-)

Kram Maud
<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Anci sa...

Fina koppar och säkert goda att dricka te ur :)

Kram
Anci

Trivsamma förändringar sa...

Jättefina koppar!
Indiska har en del del fint porslin och inredningsprylar. Men jag glömmer tyvärr ofta bort att gå in där =(

Ha en skön onsdag, kram Maria

Skatan sa...

Aj, aj...de där borde jag inte ha sett...Lindblomsgrönt är jag svag för!

Idag har vi "blia" - bara -23 grader kallt ;)

Sköt om dig.

Anna

Anonym sa...

Fina koppar!
Tack för titten på min blogg! Nu är våra vaniljhjärtan också slut... Jag tog med en burk till jobbet; gissa om det blev uppskattat?? :)

Anna Ekberg sa...

Så underbar koppar :) Färgen är helt ljuvlig!

Hittade precis din underbar blogg via Maleviks rosenträdgård, supermysig!

Vi ses igen!
kramar

Anna
Sprudlande vitt

Det Vita Drömhuset sa...

Superfina koppar! Jag älskar koppar från Indiska då jag tycker att det är rätt storlek på dom för mig som är tedrickare! :)
Ha en fin kväll!

Kram Åse

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jättefina verkligen! En perfekt kopp till den första latten på dagen:)
Stor Kram Annelie ♥

Nordisk gammelt sa...

Skønne kopper, glæd dig over dem