söndag 6 februari 2011

"nyponblomma"

Här ser ni min vackra terrin från Gustavsberg.
Den heter Nyponblomma och får nu trona matbordet.
Jag fann den strax efter jul på en loppis och har gått i valet och kvalet om jag skulle sälja den vidare i min webloppis
men det går bara inte, jag kan inte skiljas från den känner jag så den får stanna här.

Jag köpte mitt "fång" av ljusrosa och vuta tulpaner som är mina absoluta favoritfärg just nu.
Jag njuter av att se dom med sin skira färg.
Helgen har varit bra och avslutades med ett besök på Liljevalchs vårsalong.
Vår Josefin har ju sin installation där så det känns så roligt.
Så många fantastiska verk man får se där.
Nu är det ny vecka och massor att göra som vanligt.
Jag vill önska er en fin start på veckan så "ses" vi snart igen

kram
A-C

13 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fin terrin, klart att den ska få stanna kvar hos dig, den är ju kanon fin !!
Ha det gott
Kraaam Anette

Mina drömmars hus sa...

Så fin, jag är på jakt efter en helvit, men nu ser jag det är inte helt fel med ett vackert mönster heller.
Ha en toppendag.
AC

alegni sa...

jag tycker också du ska behålla terrinen. gör inte samma misstag som jag gjorde i somras då jag sålde en stor terrin som funnits i makens barndomshem...
trevlig måndag!
kram
ingela

Livy sa...

Så vakker terrin!!
Ønsker deg en fin star på uken som ligger forann! Klem fra Livy

Ewa`s Galleri sa...

Jättefin terrin,behåll den
Liljewals vad roligt för dottern
Vill gärna komma dit o se allt fint
Ha en bra måndag

Det vita dårhuset sa...

Ooooooh så vacker!!
Nu jädrar är det året då Erika hittar en på loppis, eller hur ;0)

Kramen*

Trivsamma förändringar sa...

Förstår verkligen att du inte vill göra dig av med den, den är ju otroligt vacker!

Ha en riktigt skön start på nya veckan, kram Maria

Annas skattkammare sa...

Jättefin terrin, förstår att du inte kan skiljas från den! Härligt med tulpaner! Hoppas du hade en skön helg!
Kram /Anna

Helena - ullvi32 sa...

'vuta'?! hihi =)
Den var helt underbar klart du ska behålla den!!
Hoppas du får en fin dag!

Det vita dårhuset sa...

God morgon =)

M A T B L O G G E N sa...

Jättefin terrin,
och supervackra tulpaner. Min favoritblomma :-)


och behöver Ni tips på lite lätta middagar , och lättbakade kakor så kolla gärna in här :

http://pernillawahlgren.se/jennys-matblogg




Ha en riktigt fin vecka.

Mvh

Jenny

bibbitybob sa...

I don't understand your blog but your home is beautiful! :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättefin terrin. Vissa saker kan man bara inte skiljas från och då får det vara så! :)

Kram Annica