onsdag 23 februari 2011

sol... värm oss

-19 gr visade termometern imorse.. ja det är inte så man skuttar ur sängen precis..
Tycker det knakar i huset och golven är iskalla.
Ljuset är i allafall på väg tillbaka, man blir så glad av solfilmen de visar på tv,
Och det är strålande solsken... så kom igen nu och värm oss kära underbara sol.
Smält undan snön och låt oss få slask och takdropp.. ja sen får det gärna komma regn med..och varför inte lite blåst på det så det går undan.. jag är inte den

Låg och åt lite godis i soffan igår kväll medan killarna var på hockey
.. tror ni inte det lossnade en liten bit av en tand.
.nej det gör inte ont men så vasst det blev.. 
ja det blev till att ringa tandis imorse så jag fick en tid ikväll..
och jag som har tandläkarskräck.. 
men eftersom vi åker på semester alldeles strax kände jag mig tvungen att ta tag i det på en gång..
Och en dyr historia lär det väl bli också är jag rädd.. 
Varma kramar
A-C

10 kommentarer:

Lisas torp sa...

Jag håller verkligen med dej, nu är man så trött på vintereländet att man kräks snart!!!! Blä för denna kyla! Tror det är ännu värre när det ju var på väg lite vårfeelings innan sista omgången kom!
Vackert är det i alla fall och ljuset har verkligen kommit tillbaka! Så skönt det är!
Vackra bilder du visar också!
Fy, så trist med tanden! Det kommer säkert att gå bra!
Lycka till!
Värmekram!
Lisa

Mina drömmars hus sa...

ÅH, tandläkaren, du påminde mig, jag måste ringa, säger jag till mig själv varje dag. Gör jag det....nej!!!
Stackars dig!!!
AC

Hanna sa...

Så fint du har det.
kram
Hanna

Vita maränger sa...

Aj aj aj...otur att bita lös en bit av en tand...dyyyyrt är det också...
Jaa, tänk om våren kunde komma för att stanna så man får lite ny energi =)
Kramelikram och lycka till med tanden...
Caroline

emblas-kanel sa...

Ja, nå begynner vi å bli trøtt av vinteren her i Nord-Norge også. To morgener på rad har jeg og hunden møtt elg - da var det bare å snu og løpe hjem igjen. De er penest på litt avstand. :-))
Håper det bare er en pause med webshopen og at du ikke skal slutte?
Ha en fin kveld.
Klem fra Eva

Trivsamma förändringar sa...

Usch, besök hos tandläkaren brukar sällan var roliga. Både smärta och stora kostnader =( Hoppas godiset smakade bra iallafall ;-)

Håller med om att man är trött på alla dessa minusgrader nu. Men nu vänder det snart ska du se! Många ljusa timmar, så bara plusgraderna kommer så kommer våren snabbare än vi tror!
Ha en skön onsdagkväll, kram Maria

Nanna sa...

Aldrig kul när en tand går sönder. Har hänt min mamma några gånger och jag är så rädd att det ska hända mig. Men lik förbannat fortsätter man bta på de hårda godisarna :P

Mars är snart här.. Då ska det bli varmare. Det har jag bestämt ;)

bikim sa...

that looks so cosy with the sun!
♥♥♥
sleep well
Rosa

Marie Söderberg sa...

Hej
Åååå...jag förstår dej med tandläkarskräck! Jag håller på med två tänder som jag jobbar med o det tar aldrig slut:)
Fina bilder på vardagsrummet:)

KRAM
Christina<3

Mamma C sa...

Instämmer att vi vill ha sol och värme nu. Bort med snön och det fort. Visst är det konstigt att man är där och pillar med tungan hela tiden när man bitit bort en bit av en tand. Hoppas det inte blev så dyrt för dig.
Kram mamma C