tisdag 1 februari 2011

spara

På mellandagsrean hittade jag den här goa spargrisen.
Förut har jag sparat pengar i en burk, ni vet "småskrammel" som faktiskt kan bli en liten "förmögenhet" till slut utan minsta  ansträngning.
Han är redan tjock och tung om magen.
Spargrisen köpte jag på Mio.
Vi åker till Miami beach i slutet av februari så det är på sin plats att spara varenda korvöre.. kanske bra att ha när man kommer hem om inte annat när plånboken gapar tom hihi.
Alla ni som varit i Florida och som har roliga tips vad man inte får missa och vad man bör göra
får jättegärna komma med förslag.
Jag skulle vara så tacksam
Kramar
Ann-Catrin


10 kommentarer:

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej!
Vilken fin gris du har hittat!!

Låter underbart med Florida. Jag har varit där men det var så vansinnigt länge sedan så.....jag har inga heta tips men Key West är mysigt att besöka och vi var på Disney och tyckte då att Epcot center var häftigast.

Trevlig resa! Monica

Zinkhjärtat ♥ sa...

Så söt grisen är!

Härligt med lite semester:)

Stor Kram Annelie ♥

Annas skattkammare sa...

Vilken fin spargris! Men åhh vad härligt att få komma till Miami! Det är en dröm att någon gång få åka genom USA till vissa ställen..
Kram /Anna

Rose Garden Malevik sa...

Då e de bara å fylla den då :)
Ha en bra dag
Håkan

Anonym sa...

Ja även för min del är det länge sen jag var till Florida. Vi var på nåt vattenland tror det kanske hette Wet´n Wild eller nåt sånt. Disney kan ju vara nåt om man har barn med sig.
Key west har jag inte varit ut till men har hört att det ska va fint!

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så spennende da.. Jeg har vært i Florida..men da var det mest på barna sien premisser.. så disney land og anre parker ble hypåpig besøkt..

O=))

Jes/Vita villa vila sa...

Hej A-C,

Det var länge sedan!! (Har inte riktigt samma tid & ork för blogghopp just nu :))

Hoppas allt är bra med dig & vad roligt för mig att läsa i kapp lite inlägg på din fina sida!

Kram Jes ♥

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilken gullegris !!
Ja för att överhuvudtaget komma till Florida måste man ha en Loppa med sig i bagaget tror jag . Sen löser det sig nog under resans gång ;-)
Ernest Hemingways hus kanske ???
Kraam

Blogg by Maliin Stoor sa...

Sötnos!
Ha en fin dag!



Maliin

Mamma C sa...

Så härligt med semester, och grisen var jättesöt.
Kram mamma C