fredag 4 februari 2011

nypuffat

Nya våriga kuddar i soffan piggar upp
Just inför fotografering står de uppsträckta och nypuffade i soffan.
Man får passa på när ingen är hemma och fota snabbt innan det ligger någon lång "drasut" där och tittar på tv.
Jag visade tygerna förut vet jag och glömde helt bort att visa slutresultatet.
Visst blev de fina, en smak av en spirande vår.

Som jag längtat efter helgen den här veckan...haft så mycket att göra och så mycket känslor som varit i omlopp
Idag landar jag i ett lugn och har fortfarande morgonrocken på mig, ska snart äta frukost och fota lite saker till webloppisen..
I eftermiddag ska jag träffa en gå vän på stan och fika.
Ska köpa ett fång av ljusrosa tulpaner och kanske någon ranunkel om de finns.
Ikväll blir det även hämtmat för Anders är på något galej...
 får se om jag får ha Ludvig som sällskap en stund innan han ska ut och "nattsudda" med någon kompis,
en trött mamma snusar nog gott i soffan då.

Önskar er den bästa av helger alla fina
Kram
Ann-Catrin

9 kommentarer:

emblas-kanel sa...

Javisst ble det fint! Nydelig med de putene og veldig pent med saueskinnet du har der også. Sau=får.
Ha en fin helg du også.
Klem fra Eva

Mycket annat & lite betong sa...

Hej!
Det där med puffning känner jag igen! Det är inte lång stund det är så fint.

Det var en mysig blogg du har! Jag har tittat på äldre inlägg också. Många fina bilder!

Hoppas du får en skön dag på stan (fast nu snöar det)!
Agneta

Lilla Brödhult sa...

Härliga kuddar!!
Vilken fin och mysig blogg du har..
Ha nu en härlig fredag...
Mvh Helene

Mina drömmars hus sa...

Men vad fint med lite färg på kuddarna. Jag väntar nog en månad till innan mitt vintervita får lämna soffan.
Ha en skön fredagskväll
AC

Helena - ullvi32 sa...

Piffigt och puffigt det där :) Mys!
Hoppas du hittar några blommor och trevlig helg till dig!

alegni sa...

vilka härliga vårkuddar! jag puffar våra soffkuddar varje kväll innan vi går och lägger oss. det väcker ständig munterhet hos maken :)
åh, miami. dit kunde man nog åka iväg och man bara slapp flyga...
ha en riktigt skön helg, vännen.
kram
ingela

Anonym sa...

Ann-Catrin, I just love your house it's so cozy and comforting to look at. Do you have no snow??? Guess it's our turn. I've added your site to my blog because I don't see a follow button anywhere and I'm not familar with blog-lovin,
Have a wonderful weekend,
Rosemary...X

Trivsamma förändringar sa...

Otroligt fina kuddar!!!
Tack för inspirationen, jag ska snart sätta igång och leta tyg till kuddar jag tänkt ha på kökssoffan i vår/sommar. Dina kuddar var så dova och fina, men ändå med så härliga färger och mönster. Kanon!
Ha en riktigt skön fredagkväll, kram Maria

Rose Garden Malevik sa...

Riktigt romantiskt, fräscht å fint....
Hoppas kvällen e bra
å missa inte


S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

imorgon.....
VÄLKOMMEN att vara med :)
Håkan