torsdag 23 september 2010

Dialog med son

Ludvig:- Mamma jag har inga rena jeans tills imorgon!
Mamma:- Jodå, jag har tvättat så du kan hänga upp dom, de ligger i tvättmaskinen
Ludvig: - Ok, var ska jag hänga dom, på en krok?
Mamma: - krok? nej du hänger dom på tvättlinan naturligtvis, så de torkar
Ludvig: -var är den då?
Mamma: -Den står där i badrummet bakom draperiet
Ludvig; -Men va, hur gör man med en sån här?
Mamma: - Ludvig, är det så att du aldrig ställt upp den?.. ja då får du klura ett tag, det där klarar du, och du
glöm inte att dra i dom
Ludvig: Vadå dra?
Mamma: Ja du måste sträcka ut dom så de inte blir skrynkliga
Ludvig:- Ja ja
Ludvig:- Jag är klar nu mamma, era kläder låg också i maskinen, jag hängde upp dom med!
Mamma: -Det var snällt, men du hade du tänkt att "bara" hänga upp dina jeans och lämna våra kläder kvar  där i?
Ludvig (flin)
Det är så härligt med tonåringar, eller hur, så charmiga och alltid så hjälpsamma.
Säger en hel del om mig som mamma? och son som alltid varit lillebror med två omhändertagande systrar... 
Love you anyway!
Trevlig helg nu alla fina bloggvänner,
 Anders ska springa Lidingöloppet och jag ska jobba
KRAM
Ann-Catrin
Tid och lust över, kika gärna in på min webloppis

9 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

HerligO=)O)

Ja hver sin alder har sin sjarm... og tenåringene er noe for seg selv..

Ønsker deg en fin fredag og en fin helg..

Klemmer =)=)

LOPPISLIV sa...

Härliga tonåringar, så rolig läsning du bjuder på :-)) Känner igen det...hihii Vi har haft två söner i huset innan, de är vuxna och utflygna nu och vi har bara tonårsdottern kvar här hemma. Vår ena son ska åka upp idag och springa Lidingöloppet imorgon också. Trevlig helg. Kram Paula

Vintage sa...

Härlig läsning! har själv en kille på 17 år... Vilken webbloppis du har! soffbordet och bilderna är underbara Kram Susanne

Lisas torp sa...

Åh, jag skrattar gott! Vilken härlig dialog, jag kan precis höra tonfallen också!!!

Jag har en känsla av att du är en väldigt tålmodig mamma, som ju mammor oftast är....!

Önskar dej en ljuvlig fredag!
Kram
Lilsa

Hem och Lycka sa...

Haha, härlig konversation! :-)

Får jag lov att låna en av bilderna från din webbloppis att visa på min blogg? Det är något där jag så hemskt gärna skulle vilja köpa men jag bor för långt bort.. :-(

kram

Anonym sa...

Hej..du har det verkligen fint hemma..ser även att du gjort många fina loppisfynd..!Kan du rekommendera någon trevlig loppis som du besöker?

LantlivsAnette sa...

Jaaa du..hii..hii..så härligt ändå..man känner igen det där !!
Såå fina bilder du visar oss..jag ska ta en vända i din butik nu !!
Ha en fin helg
Kraaam Anette

Anonym sa...

Ja, så härliga dom är tonåringarna ! Känner igen det mycket väl :)
Jag önskar dig en TREVLIG HELG !
Kram från Marie !

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Härligt med tonåringar... Mina barn är 4år (pojke) och 10 mån (flicka) så jag har kul dialoger att se framemot... ;-)

Men så fin webbloppis du har... Önskar jag bodde närmare!

Kram från Australien♥