måndag 27 september 2010

ett kap?

Jag fick ett infall för några veckor sedan.. i vårt matrum där det förut stått en soffa bara för att fylla ut en tom vägg skulle jag ha en gammal järnsäng, 
Ni vet hur det är.. helt plötsligt får man en impuls och jag satte mig vid datorn och sökte på "järnsäng" på Blocket.
Tror ni inte jag hittade en på en gång, och billig var den med, annonsen hade naturligtvis legat ute ett par dagar så jag fann det föga troligt att den skulle finnas kvar.
men jag ringde i allafall och tro det eller ej men kvar var den..och hon ville bli av med den snabbt för hon skulle flytta.
Det var inne i stan så det gick kvickt att åka dit och så var jag en lycklig ägare till en alldeles underbart vacker engelsk järnsäng.
I min iver hade jag naturligtvis inte kollat upp måtten.. men äh det måste ju vara ett standardmått inbillade jag mig... tji fick jag... inte gick det in en resårbotten där inte.. det fattades ca 3 cm..
Morr.. inte så konstigt kanske att sängen inte blivit såld.
Så det blev till att köpa ribbotten och en lös madrass istället..
Jag är så glad för vår vackra säng.  
Småkuddarna har mamma sytt och de två bakre kuddarna med rosig kant kommer från Åhlens vintage serie
Quilten kommer från Laura Ashley

Lapptäcket är vårt gamla som vi hade till vår dubbelsäng förut,  passade så fint in med sina ljusa beiga färger såklart har mamma sytt det också
Här hemma tar vi nu middagsluren på brittiskt vis..

 i nästa inlägg visar jag helhetsbilder..
  Kramar
Ann-Catrin

14 kommentarer:

Anneli sa...

Hejsan.

Tycker nog att du gjort ett riktigt fynd!
Blev ju jättefint med sängen när du piffat färdigt.

Att måtten inte stämde det löste du ju galant ändå...

Blir lite avis på din duktiga "sy-mamma".

Ha en fin dag,
kram Anneli.

StrandviksVillan sa...

Om man ändå hade en tom vägg nånstans... att fylla med en ny fin möbel :)
Din säng är jättevacker, så inte gjorde det väl nåt med madrassen då? Vi har också en järnsäng i allrummet, istället för soffa. Verkligen mysigt att ligga där bland massor av kuddar.

Ha en fin ny vecka!

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hallå där....
Men vad fin den är...Och med alla fina kuddar...
Jag skulle somna där direkt...

Ha en fin dag/angela

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej där!
Vilken fantastisk tur du hade! Ibland är det guldchans i tillvaron...:-)

Tänkte bara tipsa om att jag har UTLOTTNING AV 5st PLÄDAR hos mig idag!
Ha det gott! kram H.

Fågel Blå sa...

Vilken underbart fin järnsäng du fyndat!
Så fint det blev med den på plats!
Underbara kuddar!!!!!
ha en ny fin vecka!
Kram Kathrine

Annas skattkammare sa...

Men vilket fynd, vilket kap, så fin!! Vilken lycka att hitta en direkt! Jag letade länge innan jag fick höra att mormor hade en på vinden som de ville bli av med.. gissa vem som blev glad då, men jag letar än- för man vill ju ha till ett gästrum också.. ;)
Kram /Anna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja ibland undrar man varför man inte tänkte först och agerade sen men det brukar ju lösa sig i slutänden iaf:)

Fin är den iaf er nya säng:)

Kram Annica

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Verkligen ett kap!
Ser fint ut med alla kuddar...

Kram från Australien♥

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Å så vackert och smakfullt. Ett tag sen jag var här, har missat en del ser jag.
Kram Agnetha

emblas-kanel sa...

Oj, så vakker seng! En slik skulle jeg også gjerne hatt.
Se inn på min blogg og dagens innlegg " jeg ønsker meg et spiskammers (norsk ord for skafferi)- der ser du nok noe du kjenner igjen :-)
Takk for at jeg fikk låne bilde fra din blogg.
Klem Eva emblas-kanel

Loccitane sa...

Du de bildene er noe av det vakreste jeg har sett på lenge. Du har virkelig fått det helt nydelig.
Klem Line

alegni sa...

veeery nice! jag skulle också vilja ha en järnsäng i vårt uterum, men hittar ingen som är tillräckligt smal för utrymmet. får väl fortsätta drömma... drömmar är ju gratis i alla fall ;)
kram
ingela

Stina sa...

Den var ju helfin den där. Du har det så fint du.:-) Kram Stina

Marie sa...

Vilken vacker säng Ann-Catrin, underbara bilder!

Trevlig kväll!
Kram Marie