torsdag 30 september 2010

höst i växthuset

Tänk vilka sagolika dagar det varit,man blir ju helt lyrisk när hösten visar upp sig på sitt allra vackraste vis.
Solen gör att färgerna sprakar.
Hösten får gärna fortsätta så här länge.
I vårt växthus blommar fortfarande pelargonerna för full, vinrankan börjar nå taket, så den verkar trivas bra, jag vill så gärna att den sen ska slingra sig runt lite överallt och gärna ge frukt så småningom.
Men snart är det dags att ta in pelargonerna så de får övervintra inne


Helg.. gud så skönt, ledigt och vi får se vad vi ska göra, i eftermiddag ska jag i allafall köpa lite ljung och någon annan höstblomma, det ser så tomt ut på trappan när jag rensat bort sommarblommorna,, bättre sent än aldrig eller hur!
Önskar er den bästa av helger
varm kram
Ann-Catrin

12 kommentarer:

Marianne sa...

Hej
Du har verdens skønneste og mest charmerende vækshus. Nøj - hvor ville jeg gerne eje sådan et.
Knus MARIANNE

Lisas torp sa...

Åh, så vackert ert växthus är! Det måste vara underbart att ha ett sånt - ja, året runt kan man ju njuta av det!
Så vackert du har ordnat där dessutom - så skönt med alla höstfärger och de soliga dagarna har ju varit fantastiska!
kram
Lisa

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Ååå, vad höstigt det är ute i ditt växthus - så mysigt!

Kram från Australien♥

Anonym sa...

Hej! Vilket underbart vackert växthus du har! Kan tänka mig att du har många sköna stunder där. Dessutom tycker jag du har jättefina möbler också där. Det blir som ett vackert uterum. Kanske du sitter där och njuter med en fika och något till.
Krama dina vovvar också från mig och mina vovvar. :)
Kram från Marie med Rosalie och Saga

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Oh vilket ljuvligt växthus!!!

Ser ut att passa bra med lite GREENGATE-saker där?!?! Missa inte tävlingen på min blogg som startar idag :-)

Kram Helena

Nanna sa...

Jag blir ju inte lite avundsjuk på att se ditt fina växthus!!!! :D

alegni sa...

hur gör du med vinrankan i vinter? jag skulle gärna ha en själv, men har inte riktigt satt mig i det där med övervintrandet.
nästa höst hoppas jag ha ett eget växthus :)
trevlig helg!
kram
ingela

Stina sa...

Superfint alltså!
Kram Stina

Mitt hvite hus sa...

Så vakkert i veksthuste ditt...

lurer på om du har plantet druene i potte eller har du de i bakken. inne i veksthuset..

ønsker deg en fin fin helg =)=)
klemme r

A House With A View sa...

Oj vilka superfina bilder från växthuset, gah... Häääärliga höstfärger!

Kramiz aka

C De-sign sa...

Så fint du har det med höst i ditt fina växthus! Underbart! Ja, nu är verkligen hösten här så man får "boa" in sigoch tända ljus! Ha en fin lördag! Kram fr C

Mina drömmars hus sa...

Härlig blogg, jag har lagt till den till min bloggsamling, hoppas det är ok!
Ha riktigt skön fortsättning på helgen!
AC