söndag 12 september 2010

ett grönt tips

Hej alla fina!
Hoppas helgen varit bra och avkopplande,här har det bara varit jobb men skönt i luften , nästan lite sommarfeeling så här i mitten av september.
Idag är det dock regn men fortfarande ljumt.
Jag vet inte hur det är med er men jag är inte så där jätteduktig med vattning av blommor inne, de får ett stänk då och då när jag kommer ihåg och många gånger straffar det sig.. speciellt när man är förtjust i plättar i luften och murgrönor som inte gillar att glömmas bort.
En gång och det kan vara helt kört.
Jag brukar i allafall klippa av små kvistar när de blir lite väl yviga och sätta dom i vatten.
de rotar sig och jag kan sätta en ny när jag får lust.
Dekorativt är de under tiden som här på mitt bord i vardagsrummet.
Ett litet tips från mig som tyvärr inte har så gröna fingrar som jag skulle vilja.
De små krukorna på fat är inköpta för något år sedan och kommer från Miljögården, ljuslyktan är nog också där ifrån och den söta tekoppen med ljus i är ett loppisfynd

Nu är det dags att sätta igång med veckans arbete, 
Ha det gott så ses vi snart igen
 kram
A-C

11 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint..och vilken fin ide du gav oss nu...att sätta små skott av plantor !!
Ha nu en fin start på denna vecka
Kraaam Anette

Annika sa...

Tack för ditt gröna tips, har jag aldrig tänkt på...
Ocj vilken mysig bricka, måste jag nästan apa efter om det går bra :)

Ha en skön måndag, kram Annika

Elzie sa...

Du har så fina krukor till dina små "plantor". Var har du köpt dom, om man får fråga, hihi.

Hoppas du har en bra måndag. Här tittar solen in nu, efter en morgon med regn.

Kram Elzie

Millas hem sa...

Så fint! En jättebra tips!

Kudden som syns i bakgrunden, får jag fråga var du köpt den? Den ser så himla fin ut!

Kram Camilla

SWEDISH HOUSE sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SWEDISH HOUSE sa...

Hej Hej AC
How are you?
Just wanted to say that my daughter came up from S'holm this weekend and brought the SALT cellar with her. It is lovely THANK YOU! I love it!
I know you love Cath Kidston please leave a comment at my blog and enter for the END OF SUMMER blog giveaway you can win a £10 gift voucher to spend on-line or in-store and a bone china mug of LONDON here is the link you have a chance for extra goes if you add my link button to your blog please

http://myblogswedishouse.blogspot.com/2010/09/cath-kidston-end-of-summer-blog.html

LOVE PEACE enJOY
Kram
Julie

StrandviksVillan sa...

Så fint arrangemang och bilder!
Jag knipsade av min stora murgröna för några dagar sedan och satte kvistarna i vatten för att planteras senare.

Mamma C sa...

Vilket vackert arrangemange du gjort.
Kram mamma C

Fågel Blå sa...

Tack för tipset!
Och så fint det är där på brickan din!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Britt sa...

så vackert och fräsch i sin enkelhet.

Kram britt

alegni sa...

tjusiga små plantor! jag har aldrig vågat mig på plättar i luften just för att de kräver god omvårdnad och sådan kan inte garanteras hos oss ;)
kram
ingela