onsdag 1 september 2010

en ram och lite snöre

Ovanför mitt skrivbord ville jag ha en "anslagstavla"... ja vad gör man när andan faller på så där kvällstid.. jo man tager vad man haver... en ram hade jag och snöre fanns också hemma.
Målade ramen och nitade helt enkelt fast snörena på ramens baksida med häftpistol.
Söta klädnypor från Maileg låg också i en låda och de satte jag upp för att där sen kunna fästa urklipp och annat jag vill spara.
Just nu ville jag ha den extra färgklicken med färgglada klädnypor men sen ska jag nog ta fram min gamla träfärgade tror jag

Ett litet tips om man har en gammal vacker ram som står och skräpar.
Vill man göra den extra tjusig kan man ju spänna upp ett tyg i ramen, det orkade inte jag utan den fick var så här enkel..
Ha en fin dag
kram
Ann-Catrin

15 kommentarer:

Anci sa...

Hej !
Tack för tipset !! Den blev jättefin, tycker jag.

Stor kram
Anci

alegni sa...

vilken kul idé!
soliga hälsningar från finland denna torsdag morgon.
kram
ingela

Mitt hvite hus sa...

En flott ide... ble kjempefint ... likte rammen din veldig godt...

ønsker deg en fin høst dag..

Klemmer 0)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
en kul och snygg ide.

Hälsningar Monica

Lisas torp sa...

Åh, vilken bra idé! Jättesnyggt och lätt att variera!
Kram
Lisa

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!

å så fin & praktisk tavla....

Hoppas allt är bra med er..

Kramizz Nilla

nr14 sa...

Morsomt og praktisk:)

Mamma C sa...

Vilket toppentips du kom med. Blev jättefint och praktiskt.
Kram mamma C

en smula vitt sa...

Jättekul idé och väldigt fint blev det dessutom.
Ofta är det ju de enkla sakerna som är de finaste...

Kram Petra/

Zinkhjärtat ♥ sa...

Tack för tipset. Den blev jättefin.
Kram

mylovelygrandma sa...

Hej! blev finfint och dekorativt :)

bokhyllan sa...

Så jättefint!!!
Det ska jag göra i helgen till min dotter! Har en ram (två faktiskt) som ligger bortglömda i förrådet.
Tack snälla, för tipset.

Therese sa...

Superläckert! ramen är jättefin, letar efter den typen av ramar men verkar vara svåra att få tag i...!

Rose Garden Malevik sa...

J
Ä
T
T
E
F
I
N
T

Smart :)
Håkan

Unknown sa...

Fantastique!
Ibland är det enklaste det vackraste!

Kram Malin :)