tisdag 14 september 2010

k u d d a r

Kuddar är något jag byter allt som oftast, är det inte årstiden som växlar eller jag tröttnat på färgen så är de helt enkelt att de blivit solkiga och fula.
jag tvättar överdrag och kuddfodral ofta då våra
hundar  tycker det är så mysigt att ligga på en nypuffad kudde.. och vem gör inte det fniss.
När man har vita soffor tycker jag det är bra att försöka skydda den så mycket som möjligt. Förutom quiltarna så lägger jag även ett fårskinn på varje armstöd,  snyggt och praktiskt på samma gång.
Jag fick någon kommentar under förra inlägget och även två mejl som undrade var min kuddar kommer ifrån.
Och de är nästan från HM home rätt av faktiskt.
Prisvärda och snygga, perfekt när man är sugen på omväxling men plånboken är tunn 
Jag har ju också förmånen att bo nära själva butiken inne i Stockholm så jag köpte på mig några nu efter sommaren.
Kudden  till höger och den till vänster är från Hm Home, den i mitten är så vacker och kommer från Miljögården
Här ser ni ett armstöd med fårskinn på
I min tresittsoffa här är den till höger från HM Home den i mitten är nog en gammal från Ikea faktiskt och den till vänster är ett vackert gammalt örngott jag köpt på loppis.
Ha det gott alla fina bloggvänner och en stor kram
Ann-Catrin

14 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Vilket härligt rum du har!!
Visst är det bra att täcka sofforna. Vi har visserligen bruna soffor, men med tre barn och en katt så... Nu ska jag klicka hem en vit kvilt till stora soffan :)

Skatan sa...

Godmorgon!

Så vilsamt att titta in här hos dig efter en alltför kort och rörig mamma-barn-natt...Tänk att få luta sig en stund mot dina kuddar och sluta ögonen...

Kram!

A

junhe sa...

gillar också kuddar i alla dess former och med fler överdrag blir det som nytt =)
ha en bra onsdag/ kram junhe

Livsnjutaren sa...

Ja visst är det härligt med kuddar,men här är det bara jag som tycker det,haha. När barnen suttit i soffan får man rätta till både kuddar och soffdynor efter dom. Pojkar,haha.

alegni sa...

livet utan kuddar vore... kuddfritt! jag älskar kuddar, och har alltför många ;) dina är fina!
kram
ingela

Millas hem sa...

Tackar!=)

Unknown sa...

Kuddar älskar jag, ju flera ju bättre!!♥ Underbart vackert!:)
HM Home har faktiskt fina kuddar, har beställd mig några - hoppas dom kommer snart!♥
Vackra bilder från ditt hem .)
Njut av härliga dagar!♥
Kram Anki

Minna sa...

Jättefint!!!

Thilde sa...

Håller verkligen med om att det är bästa sättet att variera sin inredning på ett billigt och lätt sätt. Mer kuddar åt folket! :)

Måste också säga att du har bästa bloggnamnet, vem vill inte ha Fint hemma!

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så fint du har det ... herlige puter..og nå er det jo virkleig tiden for det når man kryper opp i sofaen og skal kose seg :::

ha en fin uke =)=)
klem Kerstin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag är oxå kuddoman. Maken brukar undra hur tusan vi ska få plats i soffan (och även i huset) med tanke på alla kuddar vi äger;)

FIna kuddar du har:)

Kram Annica

blomsterboden i skanör marie sa...

halloj, håller med dig att kuddar är ett bra sätt att förnya sig till en billig peng, sånt gillar vi;) just nu har det smygit sig in LILA kuddar hos mig. Kudde på sista bilden är från H&M Home och inte IKEA har en likadan.

Soliga hälsningar Marie

Vita Falkens Lantliv sa...

Underbart med kuddar! Finns så många fina och man kan göra så många fina själv.
Inte kan man få för många?!

Kram Susanne

Mamma C sa...

Mera kuddar gör bara det hela mycket härligare och mysigare.
Kram Mamma C