onsdag 29 oktober 2008

Då gäller inga regler alls......

I förra inlägget skrev jag att jag måste välja med omsorg när jag köper något, vårt hem är så fullt att det inte finns plats för en endaste liten sak till.
kan bara säga att den regeln gäller INTE när jag går på loppis, då är det som om "fan" själv flugit i mig.. finns ingen hejd och absolut ingen reson.
Hjärtat klappar fort fort, ögonen spejar och hjärnan har jag lämnat hemma... bara mitt hjärta är med och faller för vackra ting, slitet och skönt, användbara pinaler och oanvändbart "skrot", samt en massa "lull lull".

Precis som om jag inte har någon endast pigtittare hemma läs två st.
Men den här var så himla söt och jag bytte ut den mot den andra som fick flytta till annan plats i huset.

Lite lagom sliten och perfekt färg från början


Klockan kom hem av bara farten den med... och inte var de dyr heller

Den här lilla söta skålen blev min den också för 10 kr.
gillar locket som ser ut som en liten luva.!
Passar för godis eller nötter.

Igår kväll var jag på resturang och åt god god mat med vänner.
Vi firade en som fyllt år för ett tag sen.
Härligt att sitta med tända ljus i trevligt sällskap och äta... i vacker "herrgårdsmiljö"
Lite lyx så där mitt i veckan..
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
Blixthalka här i Stockholm ...kallt som bara den och flera minusgrader, tyckte de pratade om årets första snö nedåt i Sverige och kanske här i östra Svealand med... alltid för TIDIGT!!
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Kramar
nnnnnnnnnnnnn
Ann-Catrin

34 kommentarer:

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Må le , haha, samme her, så bestemt at ikke en sak til skal inn i mitt hus...men det er fort glemt når jeg ser vakre gamle ting, Men du så himla kjedelig livet ville blitt om vi ikke skulle kunne ta i hus gamle saker hva?
Trass i det prøver jeg vel desperat å leve etter regelen 1 sak inn = 1 sak ut...men det går heller dårlig, tjhiii! Det lille speilet ditt skulle jeg ikke kunne gå forbi, heller ikke den bedårende skålen, nydelig!

Ha en fin dag, her er også kaldt, brrr!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Hihi ja jag vet hur det är :)
Jättefina fynd du gjorde! Pigtittaren är väldigt lik en som jag hade när jag var liten (tror att mamma hade haft den som barn) men nu är den spårlöst försvunnen.
Vad trevligt med restaurangbesök med vännerna!
Kram!

Skatan sa...

Hej!

Också jag har en svaghet för att dra hem pigtittare...de är ju inte direkt de smidigaste man smyger in i hemmet, de är tyvärr ofta ganska utrymmeskärävande - även om de är vackra!

Jag har monterat isär flera pigtittare och satt upp de vackra gamla speglarna på väggarna. Det är ett sätt för mig att använda dem alla på en gång ;-)

Jagkänner igen mig i beskrivningen av loppisspejandet :)

Anonym sa...

känner igen men med loppis ,,, kan inte ta hem mer grejer men man gör det ändåå

Tidsmästarinnan sa...

oh ja, man får ju riktigt hjärtklappning på loppis, jag tror inte alla i familjen förstår detta riktigt, hihi!

Vet inte varför det är så himmelens kul riktigt, det är fyndinstinkten eller nåt :-)

Pigtittaren var väldigt fin, klockan med, klart du måste ha dem ju!!

Kram kram

Useful Art sa...

Oj vilka fynd, grattis till dig!

/Sara

Inspiration i vitt sa...

Hej Ann Catrin, kan man få för många pigtittare nää jag tror inte det, din var så fin och du har ju gjort riktiga fynd på loppis, det måste man göra helst flera ggr i veckan hihihi.
Kram på dig/Ingela.

Jenny Oak Fae sa...

Jättefina saker du köpt..! Jag blir också som förbytt på loppis, i vanliga fall så är jag en ganska så lugn & sansad person, men inte när det gäller loppisar..!

; )

KRAM, Jenny

<3

Annas skattkammare sa...

Haha, känner precis igen mig i det du beskriver när man går på loppis! Finfina saker du fick med dig hem! Pigtittaren med böckerna på gillar jag särskilt mycket. Kram /Anna

Elzie sa...

Jo du! Man kan fråga sig vad det är inom en som sticker fram så fort man kommer till en loppis. Även om man har saker i massor sen tidigare så MÅSTE man ha en viss sak. Vart man sen ska göra av den på 76 kvm vete gudarna *s*.
Det var söta saker du hittade i alla fall. Gillade också den lilla skålen.
Hoppas du har en bra dag utan halka.
Kram Elzie

Emma sa...

Vilken fin pigtittare. Så söt verkligen.
Skålen var ur gullig. Ja men små loppis grejer går väl an, det hade kanske varit värre med stora möbelpjäser eller??
Usch minus grader låter inte skoj. Hoppas det dröjer innan vi får det.
Kram Emma

Emma sa...

Vilken fin pigtittare. Så söt verkligen.
Skålen var ur gullig. Ja men små loppis grejer går väl an, det hade kanske varit värre med stora möbelpjäser eller??
Usch minus grader låter inte skoj. Hoppas det dröjer innan vi får det.
Kram Emma

Anonym sa...

Vilka jätte fina bilder du visar från ditt hem även denna gången.

Pigtittare är ju så charmiga och dom kan man inte få för många av. Dessutom finns det ju olika storlekar och man vill ju självklart variera lite... hi hi !

Klockan var ju även den så fin... enkel och charmig.

Trevlig kväll du verkar ha haft med god mat med dina vänner i herrgårdsmiljö. Kan inte bli bättre...

Kram Kram

Liten Bod sa...

Fullständigt normalt beteende om du frågar mig... Fina fynd! Kram, Tina

Floras Kulle sa...

Vilken perfekt, träffande beskrivning av "loppis-ruset"! Precis så där är det. Ibland ringer mannen precis när jag kommit in på loppisen, och liksom STÖR, för att prata strunt precis när "jakten" har börjat! Då brukar han få sina fiskar varma... Är man drabbad av samlarvirus, eller vad?
KRAM: Annette

Viola sa...

Du känner igen mig så väl....men det var vackra saker du fick med dig hem, kram

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
ja du på loppis finner man alltid något..här är änna loppis stiltje..

Jag får allt vänta med loppis ett tag..tills vi kommer in i det nya huset..

Underbar pigtittare du hittat..så fin där i din hall..
kram anna

Anonym sa...

Vilka fin fina fynd... förstår verkligen varför du inte kunde motstå dem :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha. Härligt att höra att det är fler än jag som drabbas av shoppingdjävulen på loppisar. Det är ju så billigt hör jag mig själv förklara för maken;)

Kram Annica

Karin Lindström sa...

Hej!

Ja, tänk att det är precis likadant här. Jag får inte heller plats med en pryl till och ändå kan jag inte låta bli!

Så jättefint det är hemma hos dig! Vilken mysig hall, så ljus och fin!

Ha det så bra!
Många kramar
Karin

Mitt hvite hus sa...

hei =)

Ja nå må jeg le , du er nå herlig da0)

Enig med deg med følelsen når en går på loppemarked=) Herlig å kikke å finne de små skattene til en billig penge=)
Nyt kvelden =)

alegni sa...

hehe, du vet väl att regler är till för att brytas ;)
long time no see, men nu får jag förhoppningsvis lite mer tid över för bloggen.
kram,
ingela

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Haha du är så himla rolig :)

Så fina saker du har hittat :)

Kram o ha en skön dag, utan halka förhoppningsvis!

Kram Susanne

Evelina sa...

Ja, visst är det något magiskt med loppisar!! Vilken fin pigtittare... tror minsann att jag har en likadan glasskål med lock till, också köpt på loppis förstås..:)

Kram Evelina

Malin sa...

Oj, vilka fantastisk fina fynd!

Anonym sa...

Mennär man är på loppis så FÅR man lämna hjärnan hemma! :)
kram

Willewira sa...

Naturligtvis kan man inte använda sitt sunda sakförnuft när man går på loppis! Då ska man ju fynda!!

Pigtittaren är verkligen ett sådant! Fynd alltså! Jättefin!

En söt skål för 10 kr... det är fynd!!

Självklart att förnuftet flyger all världens väg då!

Ha en skön torsdagkväll!
Kram Willewira

Linneagården sa...

Hihi...å, vad jag känner igen mig. Vi ska på loppis på söndag & då passar jag perfekt in på din beskrivning!!
Pigtittaren är ju så söt & de passar ju att ha lite överallt i hemmet. Små glas skålar är ju oxå bra å ha....

I helgen blir det lugnt här hemma med lite tända ljus & en god middag. Barnen ska på en liten fest & de åker väl lite pulka nu då det är lov & snö!

Ha det gott kram /madelene

Skomakartummen sa...

He he... ja fynd kan man inte lämna kvar på loppis. Ovanligt att hitta ngt som är rätt färg från början kram sari

Annika sa...

Vilka söta inköp,

kram Annika

Eva Linnea sa...

"Möblera/flytta om & fixa nytt"-åkomman är allmänt utbredd bland dessa bloggare! Ge efter tycker jag är ett bra botemedel, för det mesta. Ha en bra Allhelgonahelg! Kram Eva Linnea
PS Blir det snö till helgen? Det verkar inte så just nu. Regnet öser ner här norr om stan. DS

NinaH sa...

Fina fynd!

Katarina sa...

God Morgon :)
Så mycket fint du fann på loppisen ,ler*
Middag ute mitt i veckan , skön vardagslyx, mmm lät underbart :)

Här är det kvalifiserat regn o ruskväder i dag....usch*
Ha en bra helg !
Kram
Katarina

Brunkullan sa...

Haha..ja och det finns så mycket billigt, så man går lätt loss på loppis:) Sen känns det som att det är ju rariteter...finns inte nååååååågon annanstans;)
Dina fynd var väldigt fina!

Susanne