söndag 12 oktober 2008

Lite nytt piggar alltid upp!

I fredags var jag en snabbis på Hem och Villamässan. men jag tror jag är lite avtrubbad från Formex, där jag gick omkring med en dreglande mun hela tiden.
Det positiva är ju dock att man kan handla här.
Och som ni vet NÅGOT vill man ju ha i påsen hem...
Interflora hade en stor och härlig monter, där hade jag kunnat gå lös ännu mer men handlade den här lilla söta glaslampan för värmeljus.
köpte faktiskt två st för det finfina priset 80 kr /2 st.
Strosade runt bland några butiker som Ambiance, Syster Lycklig, Årstiden och några fler.
Inget jag inte kunde handla i deras butiker på stan och inga mässpriser heller så där blev inget handlat.
Bland badtunnor, och lite andra trädgårdsattiraljer hittade jag den ursöta klockan... 90 kr.. det kallar jag mässpris jag.


Så söt med avtagbar "glasskärm"


Men hörrni.. står det inte "Laura Ashley" på den...

nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Jag hoppas ni haft en härlig helg...och får en fin avslutning denna söndagskväll!

KRAM
Ann-Catrin

49 kommentarer:

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Men visst är det alltid tervligt med lite shopping :)
Söta saker du hittade!

Ha en skööön kväll,
kram Flisan.

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Tervligt och tervligt... *flinar*

Jenny Oak Fae sa...

Jättefina saker du hittade..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Vilka vackra saker du har shoppat :)

Kram!

Evelina sa...

Vilken jättefin lampa... den hade man inte tackat nej till..

Fortsatt trevlig söndagskväll/Evelina

Skomakartummen sa...

Ja... förstår vad du menar med "formex" där hade man verkligen velat shoppa privat också inte bara dregla.. fina saker du hittade i helgen på denna mässa.. kram sari

Mamma C sa...

Vilken snygg ljuslampa du kommit över. Den skulle jag oxå vilja ha. Klockan var det inget fel på heller.
Kram mamma C

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad roligt att gå på mässa! Verkligen fina saker du köpte! Vilket bra pris sen då :)
Ha en bra kväll!
Kram!

Liten Bod sa...

Det kallar jag fynd! Och vilket fint skrivbord du sålt! Jag har letat länge efter ett att måla åt en kund, men de är ofta så dyra från början. Visst är vädret kanon? Vi tog en tur med båten idag, jag tror aldrig jag åkt båt så sent på året. Kram, Tina

Lallis - liv och leverne sa...

Wow, vad fina saker!
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Emma sa...

Ja du kom då hem med fin fina saker från mässan, svårt att inte shopa:)
Lampan var urgullig.
Kram Emma

Skatan sa...

Hej du! Den där mässan var jag på för något år sedan. jag tror alltid att man skall överraskas av lockande priser...men icke sa nicke!

Gillar din klocka :)

/A

Brunkullan sa...

Så fint! Klockan är verkligen lite laura ashely:)

Och varför åka och ställa ut på mässa utan att erbjuda en endaste liten grej till mässpris? Beats me!
Tur att du fick lite i påsen i alla fall:)
Susanne

My Lovely Things sa...

Visst äre så vännen att lite nytt piggar upp..

Klokan är ju en riktig AnnCatrin pryl..ditt namn står vekligen skrivet på den..Den gör sig nog alldeles säkert kanon bra hos dig..

Nu ska jag gå och sova..ska jobba tidigt i morgon..
Kram anna

Anonym sa...

Vad kul att gå på mässa! Du verkar ha gjort ett klipp med lampan. Riktigt fin! Och så hade du lite inspiration med dig i påsen hem...Kram Tulipa

Inspiration i vitt sa...

Mässor är alltid roligt att gå på. Alltid blir man sugen på nåt.Klockan var ju så fin och billig desutom.
Kram/Ingela.

lottens vita och gröna sa...

åh sååååå ljuvligt söt gumman, nästan så klockorna stannade, hihi!
vi hörs ta hand om dig!
varmkram lotten

Unknown sa...

Men gud så sööt klockan var! Var hittade du den? Mao, var kan JAG hitta den?? :) ... för dyrare pengar naturligtvis. Å lampan är ju underbar med. Grattis till fynden!
Kram Malin

Zizzi sa...

Visst är det så, att man vill gå hem med en liten påse med nåt i när man varit på mässor och annat! Vilka fina lyktor och klocka du fick tag på!
Kram cissi

Anonym sa...

Mmmm den där klockan var en favorit. Och vilket pris! Nu ångrar jag att jag inte åkte...

Ha et bra!

Kram M

alegni sa...

det enda felet är att jag vill ha något nytt hela tiden!
fina saker du kom hem med! tänk att du kunde hålla fingrarna i styr o inte bära hem mera från mässan ;)
kram,
ingela

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej älskade A-C !!!

roligt att du gillar det jag gör....
Här är hela huset fullt av bakverk...hihihi...tur att jag säljer det mesta jag gör...*LER*

Grattis till försäljningen av skrivbordet,
Du finner nog nått annat att fylla tomrummet med ska du se...;-)

Underbara nya saker du köpt på mässan..klockan var ju gudomligt vacker.Ljusstaken likaså...

kramizzz
nilla

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men är det sant , har jag vunnit !?!?!
Jag blir så glad !
Det betyder att jag har tur både i spel och kärlek , firar nämligen bröllopsdag i dag oxå .
Va roligt Ann-Catrin jag ska genast maila mig din adress !
Söta små "glaslampor" du köpt och nästan gratis .
Ha en fin början på veckan nu ! För det fick jag !
Kramisar / Loppa

Vackrare vardag sa...

Åååh, vilka söta grejer! Maken var också där och nu får jag ju visa honom vilka fina grejer han INTE fick med sig hem:) Ok, han representerade en husleverantör och de var där för första gången och enligt utsago hade de verkligen fullt upp hela tiden, så jag får väl förlåta honom... Den här gången *fniss*.

Tack för din gulliga kommentar inne hos mig! Blev väldigt glad:) Har försökt läsa ikapp här och åååhh, så mycket inspiration jag får igen. Tack snälla, gulliga du för det!

Ha en bra vecka!
Kram

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg! Ja det vet man at noe nytt er toppen av lykken hihi. Herlige saker du har kjøpt og så klart det står Laura Ashley på klokken tjihii!
Ha en fin dag kjære du.
Klem

Anonym sa...

Vilken söt ljuslampa! En sådan skulle jag gärna ha :)

Snusilus o Sannibus sa...

Vad mysigt att gå runt på mässan! Båda två var jättesöta!

Kram o ha en fin start på veckan!

Susanne

Anonym sa...

Kul att göra fynd!
/Janne

Radhusdrömmar sa...

Kul att du hann kika in på mässan ändå. Fina saker du köpte. Den lamp/ljusstaken missade jag....
Köpte ett par saker jag med, men som du skrev det var ju mycket som man kan köpa annars. Syster Lycklig montern var bara för mycket, de verkade ha tagit med nästan allt ifrån butiken... lite rörigt.

Kramar Johanna

Jenny Oak Fae sa...

TACK!

Ha en fin vecka du också!

: )

KRAM, Jenny

<3

rosenfröjd sa...

underbar lampa!

kramis/
M

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Härligt med shopping och visst blir man glad..
Jätte söt lampa i glas..
Kram Linda

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhh vilken fin mässa du har varit på, jag avundas dig som har så nära till alla fina mässor..
Själv så har jag varit i målarhinken hela helgen, men jag blev sååå nöjd...jag visar sen..
Du, den där kloclan står det verkligen Laura Ashley på..jättefin !!
Ha en bra start på veckan
Kraam Anette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka fina saker du hittade på mässan! Klockan var ju verkligen Ur-söt! hihi
Kram
Marie

Viola sa...

Shopping är välan härligt, piggar alltid upp,glaslampan för rar, och klockan YEEEES! Ljuvlig helt enkelt, något för mig med rara rosor, fniss, kram VIOLAN

Elzie sa...

Det var ju ett riktigt kap, ja alla tre sakerna! Klockan såg verkligen ut som Laura Ashley.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Gårdsromantik sa...

Vilka vackra saker du hittade!
Förstår att du blir lite kräsen efter Formex.

Kram Maud

Unknown sa...

Åh så mkt vackert du fyndat! Min make ska vara tacksam över att jag inte kan åka på den mässan....hihi
Ha det gott! Kram Petra

Unknown sa...

Fina saker du har fyndat! Jag hade gärmna köpt det söta skrivbordet...suck

Ha det gott, kram Pia

Marie sa...

Vilka fina saker du hittade på mässan!Klockan var ju ett riktigt fynd och det var verkligen mycket Laura Ashley över den, jättesöt!

Ha en bra vecka Ann-Catrin!
Kram Marie

Jes/Vita villa vila sa...

Hej sötaste A-C,

Vilka härliga små ting! En urmysig klocka som passar perfekt hos dig vännen!!

Hoppas du njuter av en jättefin höstvecka!

Alltid en fröjd att kika in här & låta sig inspireras - tack för det!

Kram Jes ♥

Grindelunda sa...

Vilken ur(hihi)-gullig klocka D visar.

må så gott!
Kram från Gunilla

Lallis - liv och leverne sa...

Vad GO du är och tack!
Jag trivs som vanligt alldeles jättebra här inne hos dig och tänkte länka om det är okidoki.
KRAM

Viveka i Bläckhornet sa...

Fina kap du gjorde.

Ha det bra!

Kram Viveka

Katarina sa...

Go Morron !
Åh så skoj att gå på Mässor, sa jag som missade Formex nu i Augusti...
Ja, visst blir man lite avtrubbad då man varit på Formex med alla sina skatter , ler*

Ha en toppendag !

Kram Katarina

Anonym sa...

Shopping är inte helt fel och speciellt inte när man hittar så fina saker som det du gör.

Underbar lampa för värmeljus och klockan är ju så fin den med.

Kram Kram

Useful Art sa...

Ja men det var ju bra priser på dina små fynd iaf :) Tyckte verkligen om den lilla glaslyktan!

Trevlig tisdag!
/Sara

Hvita Villan sa...

Verkligen en jättesöt ljuslykta. Kan inte få nog av levande ljus...

Kram Lizette

IKT i min vardag sa...

Den var ju jättesöt! Nä, ljuslyktor kan man inte få för många av, inte denna årstiden iallafall ;-)

Förstår att ditt skrivbord försvann i ett nafs! Hade jag vetat om att du sålde det hade det försvunnit ÄNNU snabbare ;-)

Jag bakade bullar i söndags och jäste dem bara en gång, de blev kanon + inte lika jobbigt att baka :-)

Kram