onsdag 22 oktober 2008

Håll i hatten

Det blåser friskt ute...men här i Stockholm ännu rätt så milt
Solen skiner och jag har en ledig dag, Evelina är också ledig så vi ska ge oss ut på en långpromenad med vovvarna.
Den här söta lampskärmen köpte jag för ett tag sen. lätt puderrosa och sån härlig form.
Jag gillar de där gamla fina lampskärmarna. den satt på en jättefin fot men den måste jag göra iordning med det elektriska först innan den kan lysa. Så under tiden bytte jag ut den mot min vita lampkjol
Evelina satte den på huvudet och den blev en hatt med ens....
Nu sprider den ett lätt dimrosa ljus på kvällarna.
Som ni vet ombyte förnöjer



Ja ni ser ju att det är vackert väder..
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Bäst att ge sig ut NU för lika ombytlig som jag är, är vädret med!!

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Ha den bästa av dagar!
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Kram//Ann-Catrin

27 kommentarer:

Dalatorpet sa...

Ja man lär passa på att ta till vara på de dagar då solen är framme, de blir ju allt färre nu, ha en mysig höst dag hälsar min hemstad från mig :-)

Solsjö - Under en vind sa...

Mysiga bilder!!!

Hoppas att allt är bra med dig!

Här är det lite kyligt, men uppehåll och ganska fint just nu! Tänkte snart ta mig ut med dottern...vi behöver handla mat.....

Läser dina inlägg, men jag är dålig på att kommentera...vill ändå att du ska veta att jag är här!

Ha det gott, kramar!

Stämningsfullt sa...

Hej1
Vilken charmig lampskärm!
Härligt med så vackert väder! här ser jag att strålarna försöker leta sig fram...tyvärr blåser det väldigt mycket idag.
Kram!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Här blåser det oxå som 17 !
Jag var ute och handlade middagsmat ( det gäller att vara ute i tid om man ska få ngt här ) för ett tag sedan och jag önskar det skulle gå att cykla baklänges , för jag kom ingenstans i motvinden ;-)
I och med blåsten kom huvudvärken ( snacka om känslig ) , så nu ligger jag på min kammare som en annan vekling och grämer mig att jag inte var på apoteket igår och köpte migränmedicin .
De låter härligt med det rosa lampskenet ...eller var det en hatt ..eller ...
Kram/Lotta

ängeln i vitt sa...

Halloj A-C!

Ja nog blåser det allt. Låter som hela taket ska lyfta :-) Tror knappast att det är nån idé att kratta löv idag.. hihi.

Lampskärmen är superfin och jag förstår att den ger ett fint sken.

Din rakspegel blev jag dökär i, himmel och pannkaka så vacker den är.

Ha det gott
Kram Carina

Frusvea sa...

Åh så fin lampskärm. Den ser precis ut som en sidenklänning. Och i min favvofärg ROSA :)
Hoppas det är ok att länka till din fina blogg?
Ha en riktigt skön dag!
/Cina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja Idag är det friska vindar! Men det är skönt när solen är framme tycker jag, för man blir lite piggare då.
Lampskärmen är så gullig!
Kram
Marie

Anonym sa...

Som alltid bjuder du på så fina bilder från ditt hem !

Javisst, det är bara att passa på att njuta av det vackra vädret så länge der varar.

Kram Kram

My White Cottage sa...

Själv kom jag nyss hem från en promis med Morris, har duschat och sitter nu och äter en skål med flingor, hallon och mjölk - mums! Smakar så gott när man varit ute på en lång tur i skog och mark.

Din lampskärm är urfin!!! Visst är det bruna kantband??! Brunt och rosa är verkligen en toppenfin kombination! Om du tröttnar på den kan du alltid skicka den söder ut! *fniss*

Stor kram från Jenny

Lallis - liv och leverne sa...

Ja här blåser det som sjutton också i Gnällbältet. Jag gillar verkligen lampan och kan tänka mig att det är hög mysfaktor på den:)
Kram Lallis

Useful Art sa...

Håller med, tycker också sånna där rosa gamla lampskärmar är jättefina. Tyvärr håller inte min sambo med, så den jag shoppade på loppis har åkt upp på vinden :(

/Sara

Karin Lindström sa...

Hej!
Jag hoppas ni får en mysig dag och inte blåser bort. Jag försökte göra en krans ute i solen, men det var rent hopplöst. Allt for iväg hela tiden.

Så fint du har det. Och jag gillar också såna fina gamla lampor och skärmar. Jag har bara inte lyckats fynda någon än mne nu vill jag verkligen det!

Ha en riktigt härlig dag!
Många kramar
Karin

Brunkullan sa...

Så mycket fint du fyndat:) Ser också potetialen i de där undanställda träljusstakarna som finns på alla loppisar! När man kan måla allt så funkar det ju fint!

Susanne

Emma sa...

Här är ingen sol, men o andra sidan blåser det inte så mycket idag.
Så söt liten lampskärm. Men måste bara säga WOW till tavelramarna du har i bakrgunden, hur fina som helst.
Skönt med en ledig dag. Promenad är alltid härligt.
Kram Emma

Elzie sa...

Härlig lampskärm. Inte ofta man hittar dom så hela och fina dock. Och kul att se att ni har lite tavlor på väggen. Jag är av den "gammalmodiga" typen som gillar tavlor *s*.
Hoppas ni hade det skönt på er promenad.
Kram Elzie

Anneli sa...

Har varit jättefint här också - varit ute och Cyklat
Jättesöt lampa... ;)
Kram/Annelie

Lisas torp sa...

Ja, jäklars vad det blåser idag! Tur man inte har hatt!:)

Jättesöt lampskärm och ljuset blir fint med den färgen!

Ha det så jättegott själv!
Kram
Lisa

My Lovely Things sa...

Hej!!
Vilka fina lampskärmar..helt fantastiks fina..
Jag vilket busväder det är..åska , blås, och ösregn..
Ha det så bra..
kram anna

Myownhome sa...

Vad roligt att du har en loppisblogg! Den måste jag minnas och besöka igen!

Mamma C sa...

Nog har det blåst alltid. Trodde aldrig jag skulle komma fram till jobbet idag med cykeln. Tjusiga bilder du visar.
Kram Mamma C

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Ann-Catrin, åh så vackert, som alltid hos dig! Gullig lampskärm och så ser jag du har satt guldkant lite här och var på ditt hem med. ) Hoppas prommisen med vovvarna var skön! Mari.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!!!

Igår hade vi ömsom sol ömsom regn....huvva..jobbigt när inte vädret kan bestämma sig.
var en tur på IKEa igår å kikade på julkollektionen...inte mycke fint i mina ögon...men några höjdare fanns det allt..hihihihi..som fick följa med hem.

Underbar lampskärm.

förstår att du haft bråttom ut i solen.Idag ska det bli fint här...så bäst att passa på...

Kram Nilla

Zizzi sa...

Härlig lampskärm! Och brunt och rosa är min favoritkombination av färg! För visst är banden kring skärmen bruna?
Kram cissi

LantlivsAnette sa...

Men halloj !!
Ojj vad många fina inlägg jag har missat de senaste dagarna...
Vilken fin lampa..och den där rakspegeln..ojj, jag är lite tokig i rakspeglar, har en liten samling nu..jag ska visa den någon gång !
Ha det så bra
Kram Anette

Annika sa...

Vilken söt liten lampskärm =)

Hoppas att ni fick en skön promenad i det soliga och blåsiga vädret.

Kram Annika

Anonym sa...

Nämen den var ju för söt lampskärmen!

Ja nu gäller det att passa på och njuta av det vackra vädret så länge det varar.

Ha det så bra.
kram!

Unknown sa...

Ja jag ska ut med arbetskamraten och prmenera med hundarna i skogen. Vi ska ragga mer mossa...
Nej vem vet när solen skiner nästa gång? Idag är det riktigt fint väder!
Kram Pia