lördag 25 oktober 2008

En heldag...

...på stan har jag haft med en kompis idag.
Jag hade lovat henne att visa på massa inredningsaffärer.
Vi betade av en hel del kan jag säga... allt från Syster Lycklig till Koffert och Lolodi.
Efter en klassisk räksmörgås i Sturegallerian styrde vi vår kosa mot Gamla Stan.
Jag har varit sugen att besöka Kungens lilla Piga länge men trots att jag är stockholmare hade jag inte gjort det förrän idag. (skämmigt)
kan bara rekommendera den urmysiga butiken med lika trevlig personal.. som dagen till ära bjöd på kladdkaka mend grädde och dryck därtill.
Malin bakom bloggen "Montebellomöbler" träffade jag och tänk vad roligt det är att få ses i verkligheten.....




Massor av Vill ha saker
mmmmmmmmmmmmmmmmmm

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Kvällen skall tillbringas i soffan, ätandes japansk hämtmat och massor av plockgodis.
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Glöm inte att ställa om klockan inatt till vintertid!
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Imorgon ska jag på loppis!
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Kram
A-C

men vad handlade jag då... kan bara säga att min vän hade en kasse från varje butik... jag hade en liten sladdrig påse med en duk i... duktig flicka!!

28 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Oj, jösses vilken butik! Måste dit nästa gång vi åker till Sthlm.. Men undrar om inte länken är lite fel? kram

Anonym sa...

Vilken butik och så många vackra saker!

Önskar dig en mysig kväll.
kram!

Mamma C sa...

Det verkar vara en superduper butik det där. Så himla duktig du var med handlandet. Kanske spar dig tills imorgon på loppisen.
Kram mamma C

ängeln i vitt sa...

Halloj A-C!

Himmel vilken butik .... vill ha mycket därifrån. Jag måste kika lite mera och även förstora bilderna. Du får lycka till med loppisen i morron :-)

Inte glömmer jag att dra tillbaka klockan heller ja, jag jobbar inatt så det blir en extra timme för mig. En lååååång natt med andra ord.... fy 17.

Kramiz Carina

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken härlig dag!!
Underbar butik! Den måste jag ju bara besöka!
Ha en bra kväll.
KRAM!

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Ser att jag har mycket att ta igen.Var längsen jag var i staden sist!

Tack för tipset.
Kram Viveka

MiaMaria sa...

Hej!

Det ser ut att vara en underbar butik....

Ha´en bra lördag!
MiaMaria

Anita sa...

God lørdags kveld! Gleder meg til å få se alt det fine du sikkert finner på loppis! Klem!

Skomakartummen sa...

Gisses vad mycket fint... Jag hade nog också haft massor av kassar som din vännina. Kram sari

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken mysig dag du verkar ha haft. Vilken mysig butik dessutom. Hoppas att allt är bra. Trevlig helg. Kram C

Tulipa sa...

Vad duktig du var som bara hade "en liten sladdrig" påse! Ibland känns det onekligen bra att inte vara den som handlat mest!
Kram Tulipa

Kathys Home sa...

Hejsan Ann-C!! Verkar som ni haft en härlig dag, vackert väder hade ni ju också. Visst är det en härlig butik KungenslillaPiga vill gärna handla deras hudprodukter från Nougat när jag blir riktig rik, så vackra förpackningar. Men du var duktig på att hålla igen..hahahaha..Hoppas Ni haft en trevlig kväll..//kram kat

Veronica sa...

Ja här kan man snacka om MÅNGA vill ha saker! =o)

Kram Veronica

Anonym sa...

Mysigt med en stadsdag med mysiga butiker. Fick en väldans lust att åka till Stockholm just bara för detta.Tror jag måste lägga in ensån resa nån gång. Oftas har jag tusen saker inplanerd när jag åker dit.En helg med bara va helg skulle vara fint.
Kjam ewa

♥ Fyra årstider sa...

Oj, vilket ställe där skulle jag vilja gå och drömma.
Kram Lotta

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vilken mysig dag och mysig butik!!

Finns så mycket fint ju!

Kram o ha en fin söndag!

Susanne

Emma sa...

oj, ja det kan man kalla heldag. vilka mysiga butiker. Är alldeles för sällan i stockholm känner jag:) Måste ta mig dit snart. Annars blir det ju bara vid tjejmilen.
Tack för din fina kommentar hos mig. Gör mig glad att du blir glad med:)
Kram Emma

Annas skattkammare sa...

Den butiken lär jag besöka under min nästa tripp till Stockholm!! Ser ju helt underbar ut! Kram /Anna

Anonym sa...

Vilken fantastisk butik!
Det är alltid kul att kika in på Din blogg. massor av inspiration!

Elzie sa...

Vilken butik! Man blir ju helt mållös av allt vackert.
Hoppas du hittade något fint på loppisen (du behöver väl massor *s*?) och att du får en bra vecka.
Kram Elzie

Eva Linnea sa...

Vilket race ni gjorde. Nöjda? Jag menar blott!! Kungens lilla piga verkar verkligen vara värt ett besök. Kram Eva Linnea

Anneli sa...

Att du bara kunde hålla dig att inte shoppa så mycket - det var duktigt tycker jag. Hmm.. det hade jag nog inte klarat
Vilken härlig Affär..
Kul att träffa nån man brukar Blogga med - Har också kikat i hennes Blogg...
Kram/Annelie

Unknown sa...

Men A-C va otroligt gullig du är!
Det var VERKLIGEN jättekul å ses, ha ha, precis, nästan som att träffa en kändis!
Hoppas stearinet gick bort från din kompis kappärm - hualien så rädd jag blev.

Jättekul att du visar så många bilder å säger så fina ord - TACK!

Nu ska jag minsann sova oxå.
Kram å Go'natt på dig oxå
Malin :)

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du Ann-catrin, nu var du duktig! Tänk att bara komma från sådana butikeer med en duk. Bra kämpat! vet inte om jag hade lyckats lika bra, det ser underbart ut och min karaktär är inte längre vad den en gång varit.... :)

Önskar dig en fin start på nya veckan!
Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jag skulle ju säga att shit vilka fina saker du lagt ut på din loppis!!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!

vilken underbar butik ni besökt.
å du räkmacka...går inte av för hackor...hihihi..gott!!!

tack för rara ord hos mig...söta du!!!

Praliner finns det massvis av bra att fundera....hihihihi...kan även göra andra om det finns särskilda önskemål.

Hoppas du ficke n bra dag på loppisen oxå...köpte hon nått tro...?????...*LER*

Kramiz A-C!
Nilla

Solsjö - Under en vind sa...

Kungens lilla piga har jag missat...dit får vi gå nästa gång jag kommer upp! fniss....

Hoppas att du har en skön dag framför dig! Här väntar en tur till stora möbelvaruhuset, gissar att en del ljus följer med hem....

Ha det gott, kramar!

Anonym sa...

Tack snälla för att du delar med dig av så fina bilder från butiken. Jag kan mycket väl tänka mig att där skulle man kunna handla hur mycket som helst.

Kram Kram