måndag 20 oktober 2008

En kopp är en kopp är en...

Hur gör ni när ni går på loppis?
När jag anländer till själva stället så känner jag att pulsen går upp, ögonen börjar sin scanning fort fort.
Först går jag en runda runt borden, i rätt så snabb fart, tittar gärna på båda sidor samtidigt om det finns bord.
Jag är ute efter FYNDET, vad vet jag inte egentligen, bara det där lilla extra, det som fångar min blick, det som får mig att sakta ner stegen, stanna till ordentligt och ta upp, klämma, fråga efter pris.
Många gånger är jag lite småsnål, något jag har ångrat till förbannelse sen när jag gör en andra tur runt borden och det inte finns kvar.
Man ångrar alltid mest det man INTE köpt eller gjort eller hur?
den här gången är jag glad att jag köpte de här underbara kopparna DIREKT.
Det var fyra stycken och stod där så perfekta och lockande, Gustavbergs Florens, vita med små grå blommor och en vacker guldkant.
Och extra glad är jag att det är tekoppar för det dricker jag så mycket!


Måndag och en ny arbetsvecka,
först ska jag dricka ett kopp härligt ångande te innan jag sätter igång med veckans arbete...
och inte i vilken kopp som helst eller hur.

KRAMAR
Ann-Catrin

32 kommentarer:

Unknown sa...

Ha ha jag fungerar precis likadant. Ja visst är det härligt när man fyndar. Kopparna var jättesöta! Helgen går så otroligt fort, vi får väl se vad veckan har att bjuda på?!

Kram Pia

My Lovely Things sa...

Hej!!
men så fina koppar..
vilket fynd..
precis så du beskriver gör jag med..fnissade gott här,,jag är ju precis likadan som du..snacka om att scanna..
ha nu en riktigt bra dag..
kram anna

Elzie sa...

Vilka härliga koppar. Just såna jag skulle vilja ha tag i till mitt morronte. Och nån gång hittar ju även en blind höna ett korn *s*.
Ha det så gott.
Kram Elzie

alegni sa...

vilka fina koppar, tänk att grått är så snyggt i höst ;)

TUSEN tack för de jättefina pannlapparna! de kom idag i ett paket som var upprivet i båda ändorna. tur att de låg kvar där inne!

höstkram från
ingela

Willewira sa...

De kopparna skulle jag också ångrat om jag inte köpt!!!

Hur fina som helst!!

Men visst är man dumsnål ibland...
Jag grämer mig över min teservis från senaste auktionen... men vill man fynda så vill man. Inte köpa för fullpris.

Ha en underbar dag!
Kram
Willewira

Tidsmästarinnan sa...

Ja snacka om att pulsen går upp på loppis! (Särskilt, och inte helt behagligt, om man har med sig en sjövild tvååring, men det går det också...)
Fina fyndade koppar! Perfekta till en kopp gott te.

Kram och ha en fin vecka min vän!
Susanne

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!!

Jag är precis likadan....ångrar mig när jag kommit hem ...ringer till svärföräldrarna, kan ni ta med det till mig....SÅLT säger dom då..grrrrrr...
Att man inte lär sig.

Kopparna var bland det finaste jag sett!!! WOW.....

Skafferiet är ju bara så läckert!

Kram Nilla

Jenny Oak Fae sa...

Jag beter mig också så på loppisar..!

SÅ söta koppar!

: )

KRAM & ha det GOTT!

/Jenny

<3

Anonym sa...

Vilka fina koppar!!!!!

Man blir lycklig när man hittar så fina saker, speciellt de som även är användbara i vardagen tycker jag.

Ha en jättebra dag

Kram Lena

Designe sa...

Hihi..jag är nog likadan som dig när det gäller loppisbesök...pulsen stiger och man spanar efter ett fynd som man inte innan vet vad det är, spännande med andra ord! :)
Kram

Hannis sa...

Söta koppar!!

Jag kör en snabb scaning först och plockar det jag vill ha direkt.
Sen går jag runt och funderar en stund på om jag verkligen vill ha allt jag plockat på mig.
Sen går jag en vända till innan jag bestämmer mig!

Låter helt sjuk nu när kag läser vad jag skrivit*skrattar*

Ha en skön Måndag//Kram Hannis

Karin Lindström sa...

Hej Ann-Catrin!

Jag är precis likadan, och kan ångra mig många gånger. Så bra att du slog till denna gång. De ser verkligen mysiga ut och goda att dricka ur!

Ha en riktigt bra start på dennna vekca!
Många kramar
Karin

Stämningsfullt sa...

Hej!
Haha känner så väl igen mig! Tänk så himla "dum snål" man kan bli :)
Verkligen fina koppar du la beslag på!
Ha en bra dag!
kram1

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha ha , that´s me ! Jag är precis likadan , fast värre ...jag plockar dessutom på mig allt jag kan tänkas vilja ha , för att ingen ska sno det innan jag tänkt tittat klart på allt ;-)
Kopparna är ju underbara hörrudu , ja ibland ångrar man sig , men man får ju tänka på att det ändå bara är saker .
Ha en fin början på ännu en vecka , f.n va det går .Kram/Lotta

Skomakartummen sa...

Visst pulsen går upp väldigt och man måste se allt... sen letar man just som du sa det som får en att stanna till... Kram sari

Dalatorpet sa...

Jag känner alltid en form av tävlingsinstinkt och jakt känsla när jag går på loppis. Lite stress ibalnd över att jag ska mista det där lilla fyndet :-)

Anneli sa...

Vilka söta koppar - Jag är precis lika dan Spanar och Dyker "Fniss"
Kramis/Annelie

Lallis - liv och leverne sa...

Det är så kul att fynda!:)
Jättefina är dem.
Kram Lallis

Anonym sa...

Hej där!
Jag håller med...man ångrar alltid det man INTE köpte...så fungerar jag...maken med faktiskt...vi kan båda två gå omkring och gräma oss...
Så smakfulla koppar...kan tänka mig att allt smakar underbart i dem...
Önskar dig en bra vecka!
Stor kram,
Bella

me and alice sa...

Hej fyndmajja!!
Åh så skönt att kika lite på din blogg igen!! Har inte haft en sekund över och i helgen hade vi inget internet. Huvva så hemskt det var!! *fniss*
Jisses vilken vacker matkällare ni har!! En sån saknar jag i vårt hus! De gjorde nog aldrig någon sådan eftersom det var skola här först!!
Hoppas allt är bra med dig!!
kramis Susanne

Unknown sa...

hihih jag fun´gerar precis likadant som du på loppis! hihi
Jag vill också passa på och säga att jag så gott som bytt blogg andress till;
http://romantiskahem.blogspot.com/
Kram Petra E Romantiska Hem

Anonym sa...

Visst grämer man sig om man missar något! Det har ju plötsligt blivit mer värt! Dumt.
Kikade på din matkällare, så fin!
Kram Tulipa

Blå-hvit samlemani sa...

Jeg har det på samme måten på loppis. I grunnen så hadde det passet meg ganske bra å kommet inn før alle de andre kundene på loppisene....så kunne jeg fått oversikten !

Jeg fant mange fine ting på loppis i helgen....

Ha en fin uke!

kristin

Liten Bod sa...

Så fina kopparna var! Den sorten har jag nog inte sett förut. Det låter så mysigt att dricka te tycker jag, men har inte riktigt lärt mig det heller :) Kanske ska jag försöka igen? Kram, Tina

Bodil sa...

Dom här kopparna var en nyhet för mig. Jag går ofta på auktion, men de här har jag aldrig sett. Väldigt fina måste jag säga.
Tänk att man på auktion kan köpa så billigt danskt porslin nu för tiden, det som kostade skjortan för ett antal år sedan.
Och koppar lär komma i ropet har jag hört. Det har man nästan fått till skänks i många år nu.
Tack för alla goa kommentarer!
Kram

Majas mammelucker sa...

Jaa visst känner man igen sig hihi....
otroligt söta koppar du fyndade.. drick och njut nu i dina fina koppar..och ha en trevlig vecka..
Kram Maria

Viola sa...

Violan hon får hökblicken och sveper över stället ganska fort, fniss, bor ju på loppisar för att jaga till butiken, finns inget härligare, skulle kunna gå på sådana ställen hela dagarna, fina tekoppar du fick tag i, säkerligen goda att dricka te ur, ha det gott, kramis

Marie sa...

Haha, mitt loppisbeteende är på pricken likadant som ditt!!!!
Kopparna är jättesöta, förstår att de fick följa med dig hem!

Ha en bra tisdag Ann-Catrin!
Kram Marie

Skatan sa...

Men vilka små raringar! Det var ett bra köp :)

Sov gott,

A.

Emma sa...

ja, inte riktigt men nästan. Jag vet väldigt väl innan jag kommer in på en loppis vad jag vill ha o vad den får kosta. Lycka är att springa på just DEN saken till DET priset. Sedan händer det ju då o då att man får med sig något man bara måste ha efter att lagt ögonen på det:)
Kram Emma

Inspiration i vitt sa...

Precis så är det för mig med, jag sätter på mig mina loppisögon och synar snabbt igenom för att lite senare ta det lugnare, många utav mina vänner ser inte de grejerna som jag hittat överhuvetaget, de undrar hur jag kan se allt så snabbt.Träning ger färdighet hihihi.
Dina koppar är jätte fina , bra fynd.
kram/Ingela.

Lisas torp sa...

Ja, precis så är det på loppis! Du har prickat in känslan perfekt! Och så man grämer sej för att man inte köpte, men man vill ju som sagt verkligen göra fynd, det är ju lite av finessen i det hela!

Kopparna är helt ljuvliga och jag förstår att du njuter av att dricka ur dem!

Ha en skön vecka själv!
Kram
Lisa