lördag 11 oktober 2008

En möbel mindre

Knappt hade jag lagt ut annonsen på Blocket så började det att ringa.
Det vackra skrivbordet jag gjort iordning blev sålt på en timme.
Gick så fort att jag knappt hann med, nästan så det känns lite tomt...
men har man inte plats så har man inte...



Ja nu finns det inte i vår ägo längre så jag ska sluta tänka på det.
Och det var mitt beslut och ingen annans så jag ska absolut inte gnälla.
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Kom precis hem från stan då jag varit och fikat på cafeét där Evelina arbetar.
Smet in på Myrorna och gjorde några småfynd som ska få sig en omgång av vitfärg.
Här i Stockholm är det milt..Vi sitter fortfarande ute och fikar inne i stan.. och det hoppas jag vi kan göra en "stund" till.
Just nu så visar sig hösten från sin goda sida... så vackert att man får tårar i ögonen!!

Ha det gott
Ann-Catrin

26 kommentarer:

Skatan sa...

Hej!

Skönt att kunna sälja saker emellanåt. Det är ju så att säga en förutsättning för att vi skrotsamlare skall kunna fortsätta med just det vi gillar...samla och ta till vara på skrot :)

Kram!

Hannis sa...

Förstår att det det bordet gick i en rykande hastighet!
Tycker det är perfekt att sälja av i bland.
Hade nyss en gammal stol ute(vit).En kille köpte den och skulle måla den röd.
Kul att nån annan gör nåt nytt av det=))

Kram Hannis

Hem och Lycka sa...

Otroligt fint skrivbord, förstår att det försvann i ett nafs! kram

Viola sa...

Hejsan, förstår att detta vackra skrivbord gick på direkten, skulle nog fått lite ågren utav attt sälja det, fniss....ha en bra lördagskväll, har en riktigt slappar dag på landet där jag inte gör någonting läser lite och kikar in på bloggen ibland, så skööööönt, kram VIOLAN

Elzie sa...

Ja, det skrivbordet hade inte varit helt fel. Men jag har möbler så det räcker och blir över. Fast inte i min smak riktigt kanske *s*.
Här är det minsann milt också men inte vill jag sitta ute och fika idag. Det blåser och regnar. Usch!
Hoppas att helgen är skön.
Kram Elzie

Anonym sa...

Ja visst är hösten vacker just nu :) Jag stod i morse och tittade ut genom köksfönstret mot skogen och alla träd i skiftande färger, otroligt vackert och samtidigt lite vemodigt på något vis.

Ibland måste man helt enkelt göra sig av med lite saker, förstår bara inte hur det kan fyllas på med nytt hela tiden :)

Kram!

Emma sa...

Inte konstigt att det gick så fort. Skrivbordet var ju helt underbart.
Hade gärna köppt det, men bor som sagt i småland. Är dessutom på jakt efter "äpplet" stolar just nu. lägger flera timmar om dagen på att hitta sådana:P
Hösten är underbar, här i Växjö går det inte att sitta ute, men vackert är det.
Kram Emma

Gårdsromantik sa...

Vad roligt att det gick så snabbt att bli av med det!
Det var ju superfint förståss.
Så kan du ju köpa lite nytt istället!

Kram Maud

Krusidull sa...

Härligt att kunna sitta ute o fika. Kan man nog här oxå men alla fik har tagit in sina möbler.
Ja visst är hösten underbar..alldeles alldeles underbar.
Forts trevlig helg
Kram
Krusidullan

Karin Lindström sa...

Godkväll!

Tänk om jag kunde ta och sälja lite också!! Har hållit på och rensat lite idag och oj, oj ,oj vad man samlar på sig. Jag tror alltid att allting kommer att vara bra att ha. Många saker har visserligen varit det också men kanske inte allt.

En fortsatt skön helg önskar jag er!
Kramar
Karin

Mitt vita hem sa...

Underbart skrivbord. Synd att jag inte bodde närmre det där hade jag gärna velat ha.
Fin blogg du har!
Kram Heidi

Alexandra sa...

Precis ett sådant skrivbord letar jag efter! Jag vill verkligen ha ett sådant!

Kram
Alexandra

Dalatorpet sa...

Ja det måste kännas tomt men ibland måste man ju :-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, visst var det ett mycket vackert skrivbord, men ågren ska du inte ha, man måste leva här & nu, det som inte ryms säljer man, och den dagen du vill ha ett så är jag säker på att du kan få ett liknande! Och sen kan du säkert få den där hörnan att bli lika trivsam igen, det är kvinnan bakom som gör det, inte skrivbordet i sig: ) Ja idag har det nästan varit sommar, så härligt! Ha en fortsatt skön helg!

Anonym sa...

Blocket är ett otroligt bra ställe att sälja grejer på och även köpa.
Det var väldans fint det där skrivbordet. Låter härligt att ni kan sitta ute ännu och fika. Här var det igår morse jättehalt ute på vägarna.Vi ska lägga om till vinterdäck i helgen.
Kram på dig
ewa

Inspiration i vitt sa...

Ditt skrivbord var så vackert, förstår att det var lättsålt.
När man väl har bestämmt sig för att göra sig av med en sak så är det bara så.Sällan att man ångrar sig då.
Kram på dig/Ingela.

Mamma C sa...

Klart att ett sådan fin pjäs försvinner med ett nafs.
Kram mamma C

lottens vita och gröna sa...

ohhhh förstår precis, man saknar dem som en gammal vän...har sålt massor på tradera, tex en mulberryportfölj som jag aldrig använder, när första budet kom så ångrade jag mig och då var det ju för sent och herreguu måste lära mig att skilja mig från ting om nytt ska få plats, fniss!!! skrivbordet är eller var då för dig, väldigt vackert!

ha det bäst goa ann-catrin!!

varmkram lotten

My White Cottage sa...

Åh, vilket fint skrivbord! Förstår att det inte var helt enkelt att göra sig av med det...

Grattis, lite i efterskott, till dina 100 000 besökare! Är i och för sig inte ett dugg förvånad, har bjuds man alltid på så mycket fint!!!

Ha en skön söndag!
Stor kram från Jenny

Lallis - liv och leverne sa...

Det var verkligen, verkligen vackert!:)
Ha en fin söndag.
kram Lallis

Poppins sa...

Jättevackert skrivbord! Förstår precis hur det känns då jag gjorde mig av med ett gammalt symaskinsbord som jag fixat till. Men det fick inte heller plats hemma, men du, som jag har ångrat mig efteråt...!
kramar från Poppins

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tänk om jag också kunde ta mig i kragen och göra mig av med något. Skrivbordet var jättefint, hade gärna varit ägare av ett sånt.Förstår att det var lättsålt. Ha en bra dag. Kramis C

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vilket fint skrivbord, förstår att det gick snabbt! Hoppas att du inte kommer ångra dig alltför mycket bara. Så söt liten kudde med kjol på också!

Kram o ha en fin söndag!

Susanne

Kalkstenssommar sa...

ATTANS!!!!!!!
Precis ett så´nt skrivbord som jag letat efter.

Jahapp, felt tid o plats. Som jag har letat skrivbord på Blocket.

Kul att du fick det sålt så snabbt!

Själv försöker jag att ta mig tillbaka till blogglivet igen efter att ha haft lite mycket.

Många kramar till dig
L

Anonym sa...

Förstår att du sålde det direkt. Det är ett väldigt vackert skrivbord.

Anonym sa...

Men vilket underbart litet skrivbord du har sålt. Det är ju så fint !

Hade jag vetat det och bott närmare så hade jag utan tvekan köpt det. Det är ju ett precis sådant där skrivbord jag vill ha i mitt Skärgårdshus. Nå ja... jag får fortsätta att leta efter ett liknande.

Kram Kram