tisdag 14 oktober 2008

En glutt in...

Som överskriften säger så kommer jag att visa er en liten "glutt" i Ludvigs rum.
Yngsta sonen som blivit 14 år och är precis som en "fjortis" ska vara dvs ständigt hungrig, morgontrött, kvällspigg, "spelberoende", "kompisberoende", gullig, jobbig, snabbväxande, tuff,
Ett rum för honom är ett rum där han kan vara med sina kompisar och spela spel, gitarr, lyssna på musik, titta på film.
Helt överflödigt är överkast, mysiga kuddar och annat småpiff.
Viktigt tycker jag att man respekterar den ålder de är i och bara flyter med... man kommer ju ihåg själv vad man prioriterade.
Även om mamma gärna vill vara där och puffa och piffa,...
Ut morsan!!!





Ett stort skåp är visserligen skrymmande men "sväljer" otroligt mycket saker som spel, konsoller, och annnat jox.
Rummet får ett mer städat intryck

Här är sängen och ni ser en bit av den inbyggda bokhyllan

Under snedtaket har vi en takkupa och där är de här små söta fönsterna som vätter ut mot baksidan.
Dörren till vänster i bild är ingången till en koja som barnen hade när de var små, nu är det bara förvaring.
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Jag ska visa er några fler detalj bilder till men eftersom det är hans rum väljer jag att inte visa ALLT.
Och vissa bitar är mindre roliga att se också, tvn, spelhörnan osv....
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Otroligt vad hösten är god mot oss...vill den kompensera den urusla sommaren tro...
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Ha det gott
Ann-Catrin

33 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh , vi har oxå en sån där "typ" hemma , visst är de väl för rara i den där åldern ;-)
Här är det bara svart, grått och metall som gäller på rummet och skateboards som ju slitnare dom e ju shysstare e dom att sätt upp på väggen .
Men sen e han förtjust i växter oxå och det göt ju sitt till !
Ha en fin dag !!
Kram/Lotta

Dubbelörn sa...

Jag skulle nog också bara kunna visa några väl valda delar av sonens rum. Fast han är nog ändå mer ordningssam än många andra, tack o lov ;).

Kram

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så fint han har det :) Och visst är det så, man vill respektera åldern som de är i. Hehe sonen är redan helt spelbetuttad så jag undrar hur det ska bli när han blir äldre!

Kram o ha en fin tisdag!

Susanne

Skatan sa...

Spännande! Gluttar är bra att visa :) Så gör jag nästan alltid!

Änglahem sa...

Hej vännen!

Tycker att Ludvigs rum ser väldigt mysigt och välstädat ut! Mina brorsöners rum ser då INTE ut så....där får man hoppa fram mellan allehanda ting! Och då är de ändå snart (dec) 18 & 19 år...*suck* Ungar alltså!*fniss*

Din nya ljuslykta!!!!!!!!!ME LOVE!!!! Gudomlig! Underbar! Vacker! Söt!.....osv osv...

Klockan=Laura Ashley*blink* självklart! så fin den med!

Ha det gott goa AnnCatrin!!

PUSS & KRAM, Ulrika

Willewira sa...

Du har så rätt! Jätteviktigt att respektera hur barnen vill ha det. Inte ska man tvinga på dem tycke och smak.
Sen finns det naturligtvis gränser, men det handlar ju mer om ifall man förstör huset med vissa färgval, bygglösningar etc...

Tycker ni fått till det enkelt, men ändå lite fräckt.

Ha en underbar dag i solen!! (hoppas den lyser hos dig också...)
KRam Willewira

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Vilket fint rum..
Precis som ett kil rum ska vara..Jaa..stoora skåp är bra..de sväljer mycket..
Kram på dig..

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint han har det på sitt rum!
håller med om att man måste respektera barnens vilja och stil.....men liiite kan man väl få bestämma, haha.
Kram!

Lallis - liv och leverne sa...

Så mysigt han har det!
Kram lallis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej kära vän!!

Så fint han har det.....kan tänka mig att mamma varit där å piffat å puffat innan fotografering....*LER* *blink*

Ja ungdomarna är ju som dom är.Märker det nu på våran tonårsdotter...huvva så snabbt dom blir stora.Bara en annan som inte blir äldre...hihihihihihi..

kram Nilla

Anonym sa...

Men vilket fint rum han har... och välstädat ser det ut att vara också. Jag gillar verkligen det stora skåpet som står där inne. Verkligen charmigt och framför allt rymmer mycket saker.

Självklart ska man respektera barnens önskemål kring sina egna rum. Jag är ändå imponerad över hur du lyckats övertala honom att ha vitt i rummet. Här hemma skulle det absolut inte fungera för någon av gossarna.

Jätte kul att vi har fått glutta in i din sons rum... tack för det !

Kram Kram

Elzie sa...

Ni måtte ha haft dåligt väder i sommar. Jag kan inte förstå det, för där jag har varit så har det varit väldigt fint > sådär fint *s*.
Mysigt att få se sonens rum. Nej, det är lika bra att låta dom ha sitt rum som sitt. Tids nog flyr dom hemmet och då kan mamma pula lite med det rummet också!
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Emma sa...

Ja men det var väl ett helt godkänt rum för en tonårskille. Hade förväntat mig kaos efter vad du började med att skriva:)

Har 2 tjejer, som blir överlyckliga när man vill piffa o puffa i deras rum. För att inte tala om nu när jag kom hem med ett bord som jag ska dela i tu så dom får ett varsitt sminkbord, jag blev dagens hjälte:) Dom tycker om när mamma går på loppis, faktist.

Kram Emma

Annas skattkammare sa...

Väldigt fint och lagom piffat har han det "fjortisen"! ;) Ha en fin vecka! Kram /Anna

Lisas torp sa...

Vilket mysigt litet krypin han har! Det borde vara perfekt för en "fjortis"1
Tror han har en ovanligt klok mamma också!

Kramar
Lisa

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Åhh du, jag har ju en femtonåring hemma så jag vet precis hur det är...lite skönt är det ju att höra att det finns andra som har det likadant ;)
Min tonåring har ju valt att flytta ner i källaren, det var ju då jag gjorde om hennes rum till ett gästrum..nu får hon husera bäst hon vill i källaren, spela hög musik ocksådär...
Ha det så bra Kram Anette

Eva Linnea sa...

Snyggt med svart&vitt + trä i sonens rum. Verkligen coolt! Kram EL

Karin i Villa Grå sa...

Hej!

Tack för den "glutten"! Jag har spejat och spanat länge i hopp om att få se fler rum inredda åt tonårskillar, men det är inte ofta man ser sådana rum på bloggarna. Vår son har en radikalt annorlunda smak än vi, han vill helst inreda ultramodernt som min bror och dennes tjej, och jag säger som du - det är bara att respektera.

Vilken supersöt pyttedörr in till den forna kojan! Är det du och A som byggt den? Otroligt charmig detalj!

Jag vet inte när vi kommer iväg till London, för vi kan ju inte ha vilken barnvakt som helst till minstingen. Alltså väntar vi på att antingen assistenten eller min mamma orkar jobba så länge. Visst hade det varit kul med en gemensam kväll där borta?

F fick ett presentkort på en romantisk weekend på Gimo herrgård av mig i lördags. Det blir lättare att ordna för då är vi borta i ganska exakt ett dygn och har nära hem om något skulle hända. Hur mycket romantik det blir återstår dock att se, det ingår nämligen en femrätters middag, bland mycket annat... hehe. Vi får nog rulla upp på rummet efter det ;-)

Äldsta dotterns min när hon klev in i Globen för första gången var obetalbar! Föreställningen var rätt trist, bortsett från när huvudrollsinnehavaren gjorde en piruett och föll pladask på isen... Då blev det plötsligt spännande! *ler*

Nä, vet du vad, jag tycker att det börjar bli dags att vi ses igen, över en fika den här gången!

Kram!

Karin

Mamma C sa...

Jag har inge tonåring kvar längre. Den sista blev 20 i sommras. Ett coolt rum han har. Bra med skåp som kan svälja mycket.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Jag har en trettonåring hemma och vet hur det är...:)Min tös vill i princip bara ha svart och vitt så hon skulle nog gilla detta rummet!

Visst är hösten härlig!

Kram Pia

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det där rummet var jättefint. Jag gillade den där inbyggda bokhyllan skarpt. Vad mysigt med en liten koja hi hi. Ha det gott Kram C

Viola sa...

Jag är helt imponerad att en fjortis kan ha ett sådant välstädat rum, skulle aldrig kunna visa 21-åringens rum! Det får man slå sig in i, men det är ju hans revir så.....ha det bra, kram VIOLA

Unknown sa...

Nämen oh va fint, du har ju verkligen fått till fastän han är i åldern han är. De är roliga. Min bonusson är snart 16 å bor hos oss varannan helg, den stackarn har inte fått sitt rum så fint ännu (flyttade in i februari i år), får skämmas att jag inte lagt ner mer tid på det. Men å andra sidan bryr han sig inte så ... :)
Älskar din blogg - ska kolla lite närmare på din loppis nu.
Kram Malin

Karin Lindström sa...

Hej!

Tycker det låter som min fast han bara är åtta! Hur blir detta då i framtiden. I deras rum måste det verkligen finnas förvaring och ett stort skåp är ju helt perfekt.

Visst är vädret underbart. Jag vill bara var ute och fixa. Hur går det med växthuset?

Många kramar
Karin

Hannis sa...

Skönt med en förälder som respekterar barnens privata och även den egna stilen!
Viktigt ju,att få formas på sitt eget sätt=))

Kram Hannis

Ps.Men det ser rysligt städat ut för en tonåring *fnissar*

Zizzi sa...

Vad städat han har! och han är bara 14?
Min mans 17 och 18 åring har precis flyttat ut till friggeboden vi bygde åt de. Och det är inte i närheten så där fint inne hos dem. Men vi har inrättat städdag en gång i veckan från och med nu, så jag hoppas att de håller det snyggt.

alegni sa...

vilken ordning han har i sitt rum!
jag kan inte förstå varför våra söner inte kunde få ens ett uns av mitt goda (?) ordningssinne, men nää-ä, deras rum ser ut som jerusalems förstörelse...
kram,
ingela

No.15 sa...

Känner igen allt det du beskriver...Då är dom ju lika vem dom än bor hos...hihi.Fint rum han har!
Ha en bra dag!!

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Det ser härligt ljust och fint ut i Ludvigs rum!

Har en 12 åring som också har samma attiraljer i sitt rum, mycket spelkonsoller och skate-grejer :)

Söt glaslampa i förra inlägget och ditt skrivbord hade jag gärna köpt av dig om jag hunnit se det på Blocket :) Är på jakt efter ett liknande.

Kram på dig A-C, snart är det helg igen ;)
Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket fint Ludvigrum!!! Men med en sådan mamma är det inte kosntigt... och va mysigt att vara på en mässa man får shoppa på som omväxling, en sån vacker och romantiskt klocka du fyndade!! Mari.

Från A till O med Jenny sa...

Tack för glutten
Ha det gott
Kram jenny

Designe sa...

Vilken fin gammal dörr in till rummet och ett gammalt skåp har han visst till förvaring!:) En sån söt dörr där till vänster, fd kojan! Mysigt!
Ha en bra dag! Kram :)

Brunkullan sa...

Har en 14 åring jag med:) Håller med om dina ord om vad som är typiskt dem..hihi!
Min kille sportar mycket, och sen gäller förståss datorn mm.

Fint rum han har din son!
Susanne